Hierbij voel ik toch nog de behoefte om een reactie te plaatsen in dit topic.
Vanavond heb ik ook nog wat tracks gemaakt.
Toch merkte ik dat het niet helemaal soepel verliep.
De ideeën en creativiteit zijn er wel; ik mis vooral de structuur en effectiviteit.
Was teveel aan het klooien en experimenteren en dat leidde op den duur alleen maar tot frustratie.
Ik weet dat het de volgende keer wel weer beter zal gaan, maar toch heb ik momenteel een wat onvoldaan gevoel.
Hoe werken jullie eigenlijk aan tracks (qua opbouw, structuur etc)?
Ben hier wel benieuwd naar.
Er is al wat topics over dit onderwerp hier.Maar ik denk dat het voor ieder anders werkt.Wat voor soort muziek,hoeveel tijd,goesting,welke instrumenten(belangrijk),hoe perfectionistisch,mentale gezondheid,zit het in je bloed,is het voor jouw van levensbelang?
Ik zelf heb het gevoel dat het nooit genoeg is;meer kennis over harmonie willen hebben en de hamvraag of dat je muziek ten goede komt?Nee,ik heb de lat wat lager gelegd,mezelf meer tijd gegund om met dingen bezig te zijn die ik plezierig vind,zoals meer met je synths werken,klanken maken,klanken ontdekken,op zoek gaan naar nieuwe soft-synths op het internet die je inspireren(eerlijk gezegd er zijn er niet veel) om naar weer een ander horizont te gaan.Het functioneren van mijn leven mag het niet belemmeren;los en vrij.Relaxed doorgaan met muziek.
Enfin in het kort op die vraag van opbouw,structuur:Ik neem,leer gewoon de scales(een paar die in mijn genre past,het moeten er niet veel zijn),zelfs met één toonladder,ben je jaren zoet,dus leer niet alles,je hebt eigenlijk enkele dingen te leren maar deze volledig uit te bouwen en zodanig te kennen dat je er niet meer moet over nadenken.Dus een klein beetje theorie moet je kunnen doorworstelen.Bij mij zijn het vier verschillende toonladders,voldoende om een leven lang mee bezig te zijn en alle geheimen van het inside en outside spelen te doorgronden.Voor mij zijn dat de majeur,mineur pentatonische,melodische mineur,en de diminished.Beter deze grondig te kennen en al de rest half.Let op,voor iemand anders kan het andere scales zijn.
Dikwijls door onderweg te zijn,wandelen bewust een tijd in muzikale termen denken,door wat je ziet,hoort,voelt,probeer dan eens muzikaal te denken,wat kan je dan muzikaal van maken.
Kijk,in de eerste plaats is het plezier,en in plezier moet je ook wat moeite doen,die je kan leiden(lijden)tot een hoger genot.