Oudere Romplers

Up

Ik zit soms te denken om een Roland JV te kopen. Ik zie dat er veel uit Japan komen als ik op EBay kijk.

Is het veilig om daar zo’n unit te kopen i.v.m. stroomkabel etc?

Up

Ik zit soms te denken om een Roland JV te kopen. Ik zie dat er veel uit Japan komen als ik op EBay kijk.

Je hebt dat waarschijnlijk een 110v-220v converter voor nodig (als ie niet schakelbaar is tussen 110v/220v)

mijn jv2080 is niet schakelbaar, maar mss js dat voor een Japanse versie anders 100/110v omvormer met 'Amerikaanse' aansluiting kan (gebruik ik voor een vx90, maar das geen rompler) Hou wel rekening met veel extra bijkomende kosten als je zaken uit Japan besteld.

Grootse twijfelaar technisch is het scherm en als er expansionkaarten inzitten moeten ze zeker gerecapped zijn (of worden).

Up

Waarom zou je hem uit Japan halen, er staan er in Nederland (of buurlanden) ook regelmatig zat te koop op Marktplaats en vergelijkbare sites voor redelijke prijzen. Hou met aankoop van buiten de EU rekening met hoge verzendkosten en het risico dat je een forse heffing aan je broek krijgt voor BTW (21% over aankoopprijs + verzendkosten) en mogelijk invoerrechten/inklaringskosten. Ik zou het afraden tenzij je iets zoekt dat echt niet (voor een redelijke prijs) in NL of de EU te koop is.

Waarom zou je hem uit Japan halen, er staan er in Nederland (of buurlanden) ook regelmatig zat te koop op Marktplaats en vergelijkbare sites voor redelijke prijzen. Hou met aankoop van buiten de EU rekening met hoge verzendkosten en het risico dat je een forse heffing aan je broek krijgt voor BTW (21% over aankoopprijs + verzendkosten) en mogelijk invoerrechten/inklaringskosten. Ik zou het afraden tenzij je iets zoekt dat echt niet (voor een redelijke prijs) in NL of de EU te koop is.
Ik zit hier en daar rond te neuzen en ik kwam een 2080 voor een mooie prijsje tegen op EBay. Volgens Ebay is de verzending gratis en kwam geen er heffingen bij.
Maar ik hoef het niet persee direct te kopen, wacht gewoon wel af.

Ik zit hier en daar rond te neuzen en ik kwam een 2080 voor een mooie prijsje tegen op EBay. Volgens Ebay is de verzending gratis en kwam geen er heffingen bij.
Maar ik hoef het niet persee direct te kopen, wacht gewoon wel af.
Heb je al besteld? Wss komt er dan ene flink bedrag bij omdat Ebay de btw en inklaringskosten (douanekosten) alvast verrekend. Over elekronica zijn de invoerrechten hier 0 procent. Als Ebay het niet verrekend, dan is de kans groot dat die achteraf via de pakketbezorger komen. Zou zo op een kwart meer rekenen. Heb zelfg wel eens in Japan gekocht, maar dat ging via zo'n veilingshipper, dus daar kwam sowies een shitload een kosten en heffingen bij.

Heb je ook elders gekeken dan Ebay/Marktplaats (2dehand.be, kleinanzeigen.de oid) Heb het gevoel dat er voldoende JV's in omloop zijn. Nadeel van Japan is ook dat als er iets niet deugt (kapot, beschadigd of niet als geadverteerd) je voor hoge kosten staat om terug te sturen (en dan krijg je btw en inklaring niet terug).

Heb je al besteld? Wss komt er dan ene flink bedrag bij omdat Ebay de btw en inklaringskosten (douanekosten) alvast verrekend. Over elekronica zijn de invoerrechten hier 0 procent. Als Ebay het niet verrekend, dan is de kans groot dat die achteraf via de pakketbezorger komen. Zou zo op een kwart meer rekenen. Heb zelfg wel eens in Japan gekocht, maar dat ging via zo'n veilingshipper, dus daar kwam sowies een shitload een kosten en heffingen bij.

Heb je ook elders gekeken dan Ebay/Marktplaats (2dehand.be, kleinanzeigen.de oid) Heb het gevoel dat er voldoende JV's in omloop zijn. Nadeel van Japan is ook dat als er iets niet deugt (kapot, beschadigd of niet als geadverteerd) je voor hoge kosten staat om terug te sturen (en dan krijg je btw en inklaring niet terug).
Ik heb nog niks besteld.

Ik zag wel een 2080 op MP met de volgende melding:

ik weet alleen dat ik destijds een soort (fout)melding kreeg met betrekking tot de batterij. Vervangen van de batterij had daar destijds geen invloed op. Nu ik na een lange tijd de module weer inschakel krijg ik deze melding niet. Mogelijk dat deze na verloop van tijd weer terugkomt, maar verwacht dat deze tegen die tijd ook weer op te lossen is.

Ik ken dit euvel niet, dus ik ben hier huiverig voor. Iemand hier bekend mee?

ik weet alleen dat ik destijds een soort (fout)melding kreeg met betrekking tot de batterij. Vervangen van de batterij had daar destijds geen invloed op. Nu ik na een lange tijd de module weer inschakel krijg ik deze melding niet. Mogelijk dat deze na verloop van tijd weer terugkomt, maar verwacht dat deze tegen die tijd ook weer op te lossen is.
Ik krijg die melding al jaren maar mijn JV werkt nog altijd prima. Ben gewoon eigenwijs. :kroon:

Ik heb mijn XV-5080 sinds een tijdje via ADAT aangesloten via zo'n DIF-AT interface van Roland die de digitale R-BUS output naar ADAT om kan zetten, waarmee 8 sporen uit de XV volledig digitaal kunnen blijven. Het klinkt naar mijn mening toch allemaal net wat lekkerder dan via de analoge outputs, en zeker beter dan de Cloud-versie (die wel heel handig is).

In de praktijk zet ik de XV nog verrassend vaak in, omdat ie zo ontzettend veelzijdig is en analoge klanken van andere synths goed aanvult. De Integra-7 heb ik wel een paar keer overwogen vanwege de SuperNatural klanken, maar ik denk dat ik gewoon op rack-versie van de Fantom wacht. Misschien kan ik lang wachten...

Ik heb nog niks besteld.

Ik zag wel een 2080 op MP met de volgende melding:

Ik ken dit euvel niet, dus ik ben hier huiverig voor. Iemand hier bekend mee?

Lang geleden die mededeling gehad, gewoon batterijtje vervangen. Geen solderen nodig, is alleen beetje priegelen. Mededeling is (nog) niet teruggekomen. Recappen van expansions is wel zeer aanbevolen

Ja, ik ken ook een of andere melding dat de batterij niet OK zou zijn en dan zijn je User Patches weg of corrupt. Na batterij vervangen niet meer gezien.

Lang geleden die mededeling gehad, gewoon batterijtje vervangen. Geen solderen nodig, is alleen beetje priegelen. Mededeling is (nog) niet teruggekomen. Recappen van expansions is wel zeer aanbevolen
Dus gewoon ervoor gaan?

denk er ook aan dat zo'n batterijtje kan gaan lekken.
dan het beste er een nieuw houdertje insolderen of met een vezelpen schoonmaken.
vooral de merken duracell en renata lekken als een idioot.. pure rotzooi.
vervang batterijen altijd door GP of Energizer.

De condensatortjes op de JV expansiekaartjes kun je prima vervangen door normale radiale elko's

Ja, ik ken ook een of andere melding dat de batterij niet OK zou zijn en dan zijn je User Patches weg of corrupt. Na batterij vervangen niet meer gezien.
Bij veel apparaten en synths lukt het me prima om de batterij te vervangen zonder geheugenverlies.
Ik laat het ding gewoon onder spanning staan.
Pas ook geflikt met m'n auto, nieuwe accu is normaal een kutwerk aan instellen van van alles.
FF m'n labvoeding als backup tijdens de klus, gna

sr-jv-recap.jpg

Ik heb inmiddels alle romplers weer weggedaan en hoop mijn digitale geluk in de Quantum mk2 te vinden. Maar zou eigenlijk best weer eens een JV'tje willen om helemaal leeg te samplen.

yeps
vrij simpel te vervangen, wel veullll schroefjes
Ja, en ik heb die dingen zo vaak open gemaakt ook om schermen te vervangen enzo 😅 Gelukkig wel gebouwd als een tank dus nooit de angst iets per ongeluk kapot te maken.

Back