MeneerJansen
Ouwe rot
Het hele "made in the USA" heeft voor mij als Hollander/Europeaan geen enkele meerwaarde. Sterkere nog: ik gun de Chinezen wat de Japanners in de jaren '70 hebben gedaan en wat wij allemaal op school doen: van namaken kun je leren. Sterker nog: zo moet je beginnen, anders dan dat kan het niet. En als je geleerd hebt hoe iets moet kun je op eigen benen staan en er iets an toevoegen (Toyota). Niet dat ik het argument niet snap of jou persoonlijk wil aanvallen (het tegenovergestelde juist!) maar ik word kotsmisselijk van die houding v/d Amerikanen. Waarom zou ik extra betalen om een Amerikaan aan het werk te houden? Ik heb niets met de USA. Als ik een millennial was dan zou ik zeggen: dat stelletje milieuvervuilende steenrijke labbekakken moeten eens een toontje lager zingen. Hoe rijker de (nu nog arme) Chinezen worden hoe groter de kans dat die het geld hebben om allerlei maatregelen te treffen waar de wereld beter van wordt. Ik ga met mijn zuurverdiende centen geen Amerikaan uit de bijstand houden omdat ze daar zo onbeschaafd zijn om nauwelijks een sociaal vangnet te hebben.[...] "Vote with your wallet," zoals de Fransen zeggen.
Als ik moet stemmen met mijn portemonnee stem ik voor "made in Holland".
Om een lange rant kort te maken: zou het kunnen dat we ook veel betalen voor Fender, Gibson, Levi's en Moog om dure Amerikanen aan het werk te houden?