Nicolas 2000
It's a household name
Bij Polysix denk ik dat het inderdaad over Kiwisix projecten gaat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

.....beetje vroeg nog...
...beter 
Ik vond jouw gigapaukenpatch de leukste. DRRRREUNNNN!!!Graag gedaan.
Ik heb zelf al jaar en dag een polysix en al heeel veel plezier aan beleeft.
Tegenwoordig is het mn bass synth, met een 1octaaf Midi-Pedal eronder en een goedkope midi interface in de Polysix. Het toffe is dat de sub oscillator 2 octaven onder de Main oscillator kan. de juno's kunnen dat niet.
Vroeger gebruikte ik hem meer als scheurende lead bak tot Blade runner achtige leads.
Ik krijg wel nooit een 80 gevoel bij de Polysix, meer een 70's vibe.
Voor wollige strings gebruik ik hem ook niet veel, niettegenstaande dat de meeste mensen dat juist de sterke kant vinden.
Veel plezier ermee......beetje vroeg nog...
...beter
![]()

Mooie bak MonoTron! Altijd goed om te zien dat oude synths weer helemaal worden opgeknaptNu een eerste schoonmaakbeurt ziet de synth er al stukken beter uit. Knoppen en front panel in een sopje et voila. Gelukkig zijn de knoppen compleet. Ik mis wel een x aantal schroeven om keyboard en front panel vast te maken, maar dat komt wel goed.
Thanks. Gelukkig dat Maarten helpt want het echte repareren kan ik niet zelf.Mooie bak MonoTron! Altijd goed om te zien dat oude synths weer helemaal worden opgeknapt![]()
Is een beetje uit dezelfde tijd als de micro - q geloof ik toch?Week 19
Waldorf Microwave XT
We gaan maar even verder met Rack synths om over te ouwehoeren in de Virtuele kroeg.
Deze heb ik opgepikt van Ebay voor zeer weinig, Defect. Bleek het een draadje te zijn wan de externe voeding/muurwrat.
Toestel was niets mis mee.
Het is best wel een leuke synth, maar de Virus C bijvoorbeeld die ernaast hangt, vindt ik 10 keer beter.
Dat oranje is wel wat tussen al die andere stoffige zwarte rack synths, mooi contrast.

Nee hoor, die is zo te zien nog prima te herstellen.Ik ben bang dat er weinig leven meer in het huidige board te krijgen is.
Geen idee? ben ik ook wel benieuwd naar.Is een beetje uit dezelfde tijd als de micro - q geloof ik toch?
Ben benieuwd hoe deze zich qua klank verhoudt tot bijvoorbeeld de blofeld.
Zo te horen moet ik deze maar eens uit het rack halen en op een meer handige plek gaan deep-divenVoor mij een bak waar ik niet op uitgekeken raak in ieder geval
Zal ongetwijfeld wel kunnen, maar als ik het zo lees van anderen is het veel werk om alle banen te testen en overbruggen en isbde kans groot dat er dan met enige regelmaat toch weer een verbinding uitvalt.Nee hoor, die is zo te zien nog prima te herstellen.
Maar omdat er zoveel tijd in gaat zitten om het goed te doen is het beter in jou geval om voor die kiwi te gaan denk ik. Heb je gelijk ook midi etc...
Ik ken de XT niet zo goed, zal m eens opzoeken op utuup.Geen idee? ben ik ook wel benieuwd naar.
Ook nog nooit een blofeld gehad of int echt gehoord.
Ik schat hem op 1978. + of - 5 jaar.Zou graag weten wanneer deze synth geproduceerd is.