Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Skippy kan er wat van, klinkt goed hoor.

Visite weg.. meteen even mn uno pro-x mono door de mono input van mn uno drum geknalt..
Alles op 1 kanaal... tussen presets en klooien in.

Zit wel een step up transformator in het mono signaal vanuit de pro-x naar uno IN. Was te zacht.
Mono mix gaat ook mn Analog heat mk2 in met simpel compressor patchje.

IMG_5033.jpeg

Laatst gewijzigd:
Zojuist Studio One zo ingesteld dat ik live kan jammen, net als in Live. Elke schuif van mijn LaunchControl correspondeert nu met de Mute-knop van een kanaal. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om die midi-data goed op te nemen, maar dat is de volgende stap. Met alle draaiknoppen erbij op de controller en mijn Midi-keyboard kan ik steeds meer muziek maken op gevoel 👍

Ok. Topic geleend van GS, maar toch ook leuk om hier te delen wat je met je synths hebt gedaan vandaag of in je studio of daarbuiten.

Zelf heb ik vandaag oa met m'n Odyssey en UBXA zitten freaken. Een sequence in gespeeld op de Odyssey waarmee je makkelijk een baslijntje live kan spelen en mee kan laten lopen met akkoorden die ik op de UBXA speel. Aan de UBXA hangt de Big Sky met een Shimmer reverb over een dikke stringpad. De baslijn heeft een beetje delay er op zitten en tegelijk loopt de Korg Volca drum mee met een epic opzwepende beat waaraan ik nog wat extra drama meegeef door er een plate reverb over heen te gooien uit mijn Zoom MS70. (Die Volca is ook vet)

vervolg? :D

Screenshot 2024-06-02 at 19.35.57.png

Maar weer een google translate email naar de franse verkoper vd moog omdat er nul vooruitgang is qua tracking. Laatste update was 18 mei

Ok. Topic geleend van GS, maar toch ook leuk om hier te delen wat je met je synths hebt gedaan vandaag of in je studio of daarbuiten.

Zelf heb ik vandaag oa met m'n Odyssey en UBXA zitten freaken. Een sequence in gespeeld op de Odyssey waarmee je makkelijk een baslijntje live kan spelen en mee kan laten lopen met akkoorden die ik op de UBXA speel. Aan de UBXA hangt de Big Sky met een Shimmer reverb over een dikke stringpad. De baslijn heeft een beetje delay er op zitten en tegelijk loopt de Korg Volca drum mee met een epic opzwepende beat waaraan ik nog wat extra drama meegeef door er een plate reverb over heen te gooien uit mijn Zoom MS70. (Die Volca is ook vet)

Behoorlijk uit mijn plaat met het resultaat hiervan, ik zou t eigenlijk moeten opnemen, maar de geluidskaart staat ergens niet aangesloten te zijn, dus dat komt nog wel eens een keer.

Plan voor na de vakantie, de boel eens opruimen en aan gaan sluiten wat nu niks staat te doen.

Bekijk bijlage 3847707

Hoe bevalt de Big Sky? Ik heb nu een Behringer stereo reverb (low budget helaas). en ik merk dat de reverb ten koste gaat van het stereo panning effect van mijn ub-xa
Is dat met de Big Sky ook het geval?

vervolg? :D

Haha. T is een beetje een zootje nu.
De UBXA staat nu ff waar ik eigenlijk zit als ik speel, maar ik laat t even zo.

Maar wat een onzettend vette bak die REV2... een van de beste poly's die ik ooit heb gehad.

20240602_200049.jpg

Hoe bevalt de Big Sky? Ik heb nu een Behringer stereo reverb (low budget helaas). en ik merk dat de reverb ten koste gaat van de stereo panning.
Is dat met de Big Sky ook het geval?
De Big Sky klinkt erg goed uiteraard, maar wat jij zegt klopt wel, de definitie van je panning wordt wel minder als er een stereo reverb overheen gaat. Dat kan je wat ondervangen door het droge signaal apart naar je master te sturen en dan niet te hard je signaal door de reverb te halen. Dit kan je bijvoorbeeld doen met een fx send, maar kan ook op de Big Sky zelf ingesteld worden.

Haha. T is een beetje een zootje nu.
De UBXA staat nu ff waar ik eigenlijk zit als ik speel, maar ik laat t even zo.

Maar wat een onzettend vette bak die REV2... een van de beste poly's die ik ooit heb gehad.

Bekijk bijlage 3849341

De Big Sky klinkt erg goed uiteraard, maar wat jij zegt klopt wel, de definitie van je panning wordt wel minder als er een stereo reverb overheen gaat. Dat kan je wat ondervangen door het droge signaal apart naar je master te sturen en dan niet te hard je signaal door de reverb te halen. Dit kan je bijvoorbeeld doen met een fx send, maar kan ook op de Big Sky zelf ingesteld worden.
bedankt voor de reactie.
De reverb zit nu direct achter de ub-xa. Ik zal het via de mixer proberen.
Ondertussen sparen voor een betere reverb :)

Als je reverb een dry/wet of mix knop heeft kan je daarmee ook regelen hoeveel reverb er in verhouding tot het droge signaal moet zijn.

Je kan ook op je computer Valhalla Super Massive installeren, is gratis en een heel mooie reverb.

Als je reverb een dry/wet of mix knop heeft kan je daarmee ook regelen hoeveel reverb er in verhouding tot het droge signaal moet zijn.

Je kan ook op je computer Valhalla Super Massive installeren, is gratis en een heel mooie reverb.
Reverb op de computer is geen optie. Ik gebruik mijn keyboards alleen live. .

Ik heb bij een vriend de strymon volante via een A&h 23c aangesloten op sent return. Ook op de ub-xa,Klonk zeer goed. Filters op de 23c ook

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: HJB
Het liep ineens hard met de verkopen, dus ik heb vooral synths in dozen gedaan vandaag. En de Moog One calibreren.

4 patterns gemaakt en daamee eem song op de drumbrute.
Song laten spelen en allerlei basstunes op een casio cz1 zitten jammen.

Later op de dag zitten pielen op een jup6

Bij dat label ben ik trouwens weg gegaan, om precies de reden die je noemt. Ze communiceerden alsof ik in loondienst was en daar had ik helemaal geen zin in. Nu doe ik alles in eigen beheer en dat bevalt goed. Mocht het gaan groeien, dan ga ik weer op zoek naar een label waarmee ik meer op 1 lijn zit.
Groot gelijk, het wordt anders als je een contract tekent voor een album per jaar of zo of een opdracht voor een reclamemuziekje, dan moet je productie draaien.
Ik heb dat gewoon nodig, anders zit ik veel te lang aan nummers te schaven. En hoor ik totaal niet meer of het goed is of niet. Het streven is om een nieuw nummer binnen 14 dagen af te hebben en daarna ben ik hem ook serieus zat, haha 😀
Bij mij liggen dingen soms nog jaren onafgemaakt (als ze ooit afkomen) en ben ik weer aan iets anders bezig.
Maar misschien dat voor jou een wat meer geordende structuur beter werkt.

Weer zitten pielen met de jup6, op dit moment mijn favoriete synth.

Hola.

Even bezig met mijn akai mpc key62
80 procent ken ik al.
Dus nog even zoeken.
Maar ik maak gewoon
Muziek op anderen
Keys en computers.

Groeten van andreos.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back