Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vind piano spelen niet echt mijn ding, gebruik bij mijn composities wel de piano, maar is meestal als bijproduct.

Muzak voor het opwekken van salomoniaanse avatars oid

Laatst gewijzigd:
Had gisteren m'n rack maar opnieuw ingedeeld en vandaag 'ns wat gepatcht met Odessa, Quad Drum en Odessa met wat modulatie van Maths

Mijn eerste drie bestellingen voor de RE-808 eens goed bekeken. En afgevinkt in de BOM wat ik nu heb, zodat ik de rest kan gaan bestellen

D00CD3D2-DEE8-41EA-86C9-C55118092226.jpeg

Daar moest de kat uiteraard ook bij zijn

IMG_8930.jpeg

Een paar van de (512) klanken van de E-mu SHOCK-ROM verkend.
Mauricio Balma werkt aan een handleiding voor die ROM, en dat zal geen overbodige luxe zijn, want die klanken zijn HEEL anders opgebouwd dan de fabrieksklanken.
In afwachting doe ik ook een poging om de presets te decoderen, en uit te zoeken wat elk van de (16) draaiknoppen doet in elke preset.
(Bij de fabrieksklanken is de functie van elke knop altijd dezelfde, maar dat is hier helemaal niet het geval)

Bij de andere ROMs kan ik ongeveer 30-40 presets per uur beluisteren, maar ik denk dat ik hier eerder aan 5 of 6 zal zitten.
De mogelijkheden van elke klank zijn hier VEEL uitgebreider.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Om de mogelijkheden van de E-mu SHOCK-ROM beter te begrijpen, heb ik een spreadsheet met de (755?) parameters van alle (512) presets gemaakt.
Dat is een MASSA gegevens, en om die wat beter in beeld te brengen, ben ik een tweede spreadsheet aan het bouwen, die de parameters van een gevraagde presets laat zien.
In het vakje linksboven geef ik het nummer van de preset in, en alle andere vakjes laten dan de parameters van die gevraagde preset zien.

Dit is nog volop in opbouw. Voorlopig worden er nog maar enkel de PatchCords getoond (en zelfs daar zijn nog niet alle vakjes klaar).
Maar het is een hele hulp, vooral vanwege de complexe opbouw van die ROM.

Attachments

• Scherm­afbeelding 2024-10-22 om 21.19.32.png
    Scherm­afbeelding 2024-10-22 om 21.19.32.png
    248,5 KB · Bekeken: 72
Om de mogelijkheden van de E-mu SHOCK-ROM beter te begrijpen, heb ik een spreadsheet met de (755?) parameters van alle (512) presets gemaakt.
Dat is een MASSA gegevens, en om die wat beter in beeld te brengen, ben ik een tweede spreadsheet aan het bouwen, die de parameters van een gevraagde presets laat zien.
In het vakje linksboven geef ik het nummer van de preset in, en alle andere vakjes laten dan de parameters van die gevraagde preset zien.

Dit is nog volop in opbouw. Voorlopig worden er nog maar enkel de PatchCords getoond (en zelfs daar zijn nog niet alle vakjes klaar).
Maar het is een hele hulp, vooral vanwege de complexe opbouw van die ROM.
Wow NoelVD, complimenten en wat een monnikenwerk!

Al geeft het je wel een beter beeld voor het samenstellen van eigen geluiden op een nieuwe manier. Dat ook mogelijk inspiratie bevorderd :koffie:

Ik heb een Og Curtis cem3322 onorthodox gebruikt ism mijn Soma Utilities en kick uit de Drumlogue… jammer dat ik het filmpje hier niet kan posten potverdorie wat klinkt dat..
IMG_5933.jpeg

Laatst gewijzigd:
Wow NoelVD, complimenten en wat een monnikenwerk!

Al geeft het je wel een beter beeld voor het samenstellen van eigen geluiden op een nieuwe manier. Dat ook mogelijk inspiratie bevorderd :koffie:
Dat monnikenwerk valt mee :)
Ik heb een script dat de (512) sysexbestanden (presets) omzet in een spreadsheet.
Het is inderdaad de bedoeling om daar inspiratie uit te putten, en zelf presets te maken, eventueel op basis van de bestaande.

Als jij graag een copy van de spreadsheet hebt, dan stuur ik je die met plezier.
Ik heb ook spreadsheets van de andere E-mu roms.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Flink bezig geweest in de studio met opruimen, nieuwe stelling neergezet zodat ik alles wat los lag kon opbergen. Nu nog de hardware allemaal aansluiten, zodat ik ook weer - in combinatie met de softsynths - muziek kan opnemen. Dus druk bezig in ieder geval.

Dat monnikenwerk valt mee :)
Ik heb een script dat de (512) sysexbestanden (presets) omzet in een spreadsheet.
Het is inderdaad de bedoeling om daar inspiratie uit te putten, en zelf presets te maken, eventueel op basis van de bestaande.

Als jij graag een copy van de spreadsheet hebt, dan stuur ik je die met plezier.
Ik heb ook spreadsheets van de andere E-mu roms.
Nou dat is vriendelijk aangeboden! Alleen heb ik geen E-MU apparatuur in bezit 😅 Kan dat script ook sysex van andere fabrikanten uitlezen?

Ik heb een Og Curtis cem3322 onorthodox gebruikt ism mijn Soma Utilities en kick uit de Drumlogue… jammer dat ik het filmpje hier niet kan posten potverdorie wat klinkt dat..Bekijk bijlage 3854334

Nu met sound van mn telefoon dat dan weer wel. @Patat Met misschien ook leuk voor jou om eens mee te experimenteren?

Back