Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik heb de volgorde van de diverse fx pedaaltjes van mijn synth pedalboard aangepast en de Freeze en mijn good old DD-20 toegevoegd. Klinkt top nu! 🙂
IMG_0338.jpeg

Tof, Ik heb de freeze sinds die net uit is.
Heb er ook een trigger input op gemaakt.
Vind het een tof apparaatje enis volgens mij 1 van de eerste granular pedaaltje.

Naast gitaar, prima voor ambient dacht ik zo :)

Endvra achtig iets (lekker duister) Korg Triton / Arp Oddyssey / OSCar

En Rx5 nr2 testrit geslaagd… woohoo.

Nu die dingen eens proberen leren met die extra gligli. Maar dat wordt vermoedelijk eerder iets voor volgende week. En dan beslissen of er eentje weggaat. Vast wel.

Habit: textures: 60 sec experimentele delay, random, freeze
Freeze: drone
Clean: stereo compressor, drive
OnWard: textures: freeze, pitch, random
Microcosm: textures: delay, reverb, filter, pitch shifter, looper
Mood 2: textures: delay, reverb, pitch, clock rate, freeze
DD-20: 23 sec delay, gebruiker ik als looper in delay mode.
H90: meestal delay + reverb
Immerse: reverb

In de praktijk gebruik ik ze nooit allemaal tegelijkertijd. Een aantal hangen via aparte stereo FX send/returns aan een mixer. Hierdoor kan ik de volgorde veranderen zonder dat ik de fysieke volgorde van de pedaaltjes hoef te veranderen. En kiezen of ik sommige serieel of parallel wil schakelen. Een aantal worden via midi gesynced.

Laatst gewijzigd:
Qua synths: dat maakt niet zoveel uit met dit Pedalboard (ambient). De bron herken je toch niet meer 😉
kan ik enigsinds in komen afhankelijk van wat je hebt.
persoonlijk merk ik juist heel veel verschil met mijn ambient chain daarom was ik wel benieuwt, als ik mijn modwave met mijn osmose vergelijk maakt het kwa preset inderdaad minder uit maar dingen als de speelstijl/glide/kaoss pad/MPE en dat soort settings juist des te meer in combinatie met de effecten die er daarna nog overheen komen en dat soort effecten juist 100x vergroten

kan ik enigsinds in komen afhankelijk van wat je hebt.
persoonlijk merk ik juist heel veel verschil met mijn ambient chain daarom was ik wel benieuwt, als ik mijn modwave met mijn osmose vergelijk maakt het kwa preset inderdaad minder uit maar dingen als de speelstijl/glide/kaoss pad/MPE en dat soort settings juist des te meer in combinatie met de effecten die er daarna nog overheen komen en dat soort effecten juist 100x vergroten
Qua synths gebruik ik thuis een mix van sample based, VA, plugins en analoog. Voor live of jam sessies max 2. De Iridium en Push zijn dan lekker compact en veelzijdig. De Prophet 12 is live ook erg lekker. Veel knoppen, veel modulatie mogelijkheden, feedback loops. Erg geschikt voor ambient en drones ;-) De Prophet-X trouwens ook (8DIO samples).

1731749886111.jpeg

Mijn DAW/pedalen fx, met ook nog links de Soma Cosmos. Voor gitaar heb ik aparte chain ook nog:

1731749982709.jpeg

(Benson Delay inmiddels verkocht). FX zijn zeker zo belangrijk als je bron geluiden :)

Is dat een 1978 ?
Die zou ook wel mogen, voor Vangelis vibe 8)
Nee, de Preamp II. De Meris MercuryX (op de desk) heeft de 1978 algoritmes echter ook aan boord, zij hebben ook meegewerkt aan de CXM 1978.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back