Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Prophecy nogmaals open, contacten uitgemeten op de jack board, alles ok, flat stekkers met ipa gepoetst, no cure, out she goes terug naar de verkoper. mijn tech zei 'het is vast earth' maar was t niet. Dus recap, niet voor mij(n portemonee)
Ik word er wel snel mee - 50 vijzen minstens en n boel stekkers vanbinnen.

Ben opnieuw begonnen na de vorige vruchtloze 808 poging, en nu heb ik iets dat wel potentie heeft.

Midi-keyboard (E-mu XBoard61) aan de FM-1 gehangen.
Eerste (geslaagde) pogingen om de effecten van de FM-1 vanop de XBoard61 aan te sturen.
Er zijn 24 'controls' voor die effecten (ch2, cc0-cc23), maar de Xboard61 heeft maar 16 draaiknoppen, dus ik denk nog na hoe ik dat ga oplossen.

Filmpje (op YT) gezien, waarin met een Arduino midi gestuurd wordt naar een FM-1.
Dat bracht mij op het idee om te proberen, via Bluetooth, midi te sturen van een Arduino Uno Q naar de FM1.
Aantal artikels online gezocht en gelezen, om te leren hoe dat eventueel zou kunnen.

FM-1 geconfigureerd in Ardour.
- Audio In (van de FM-1) : Ok.
- Midi In (van de FM-1): Ok.
- Midi Out (naar de FM-1): Ok. (Enkel noten getest. Volgende keer test ik ook het aansturen van FX en Program Changes).

Er zijn 24 'controls' voor die effecten (ch2, cc0-cc23), maar de Xboard61 heeft maar 16 draaiknoppen, dus ik denk nog na hoe ik dat ga oplossen.
Kun je niet meerdere pages mappen? Ik heb nog ergens een Xboard 25 in de kast liggen, een veelzijdig dingetje wel.

Mijn FM1 prulleke zou morgen binnen moeten komen.

Laatst gewijzigd:
Na het plezier met de MPC Sample en SP-404 MKII wil ik toch ook weer direct samples choppen en step sequencen en finger drummen in Live zelf, want direct in de DAW maakt een hoop dingen een stuk flexibeler. Dus de Push 3 is van Marktplaats en terug in de setup. Welkom terug :)

Prophecy ingepakt voor zijn retour, om dan vervolgens te lezen dat de verkoper wil dat ik n video deed met wat er loos is zodat ik m weer moet uitpakken, ik was zo kwaad dat ik dacht 'ik ga lekker verder mijn 808 dat track doen' - meerdere lagen opnemen maar ik ben echt een ui als t over arrangeren komt, refrein, strofe? euh - wat is dat :)
Ik zou graag vertellen wat ik allemaal heb geprobeerd maar dat is nogal een party pooper, ik hoop te verrassen (ik vrees enkel dat ik wat skills te kort kom) maar goed: 100% buiten de comfy zone

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Verder beats gebakken rondom de 808 shizzle en de setup opgeschud om de Push 3 plek te geven en de MPC Sample en SP-404 Mk2 bij elkaar te zetten. Daarvoor is de Perfourmer wat richting periferie opgeschoven, en de Lyra-8 gaat er toch weer uit.

Kun je niet meerdere pages mappen? Ik heb nog ergens een Xboard 25 in de kast liggen, een veelzijdig dingetje wel.
Dat klopt. Er zijn 16 patches:
The Xboard can hold 16 patches in its internal memory. A patch contains the settings for all user programmable controls of the Xboard.
Mijn FM1 prulleke zou morgen binnen moeten komen.
Ben benieuwd wat je er van vind.

Ben benieuwd wat je er van vind.
Klein vooral :D Wel schattig. Naast de Aira S-1 Compact ter vergelijking. In Live is 'ie zichtbaar als 'USB Compatible Device' ipv 'FM1' ofzo, maar werkt wel gewoon goed met USB MIDI zo te zien.

1785945619041.png

Naar mijn idee zijn 2 Sonicake Wavecrush'rs de leukste FX in tijden..
Heb even een kleine stereo loop uit de Drumlogue opgenomen om wat te testen. Wilde eigenlijk kijken of ik in de buurt van een PPG synth kon komen maar dat gaat wat meer tijd kosten.

scherm uitgepakt voor de kurzweil K2000R te verbeteren. De verkoper via ebay had foto's gestuurd hoe hij t verpakt. CRAZY
3 dubbel karton in de dooswanden. foto van het deksel. Dat karton doosje - ding is een kist waar ik op kan staan. Daarin proppen krant. Daarin opnieuw verpakt de display, op 3 lagig karton zodat t niet kan buigen. Ik denk dat - als je iemand zoekt om een bunker te bouwen tijdens WO3 - dit is je man. Hij maakt er een uit karton en je gaat niet dood!

Scherm­afbeelding 2026-08-06 om 14.49.53.png

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Back