Mijn koopgedrag is een paar jaar terug wat bijgestuurd:
-Eerst lokale winkels als het kan. Dat mag iets meer kosten binnen de redelijkheid.
-Als lokale winkels niet kan dan online winkels.
-Niet op vooraad, andere online winkel.
Al die kleine beetjes aankoopstress en onzekerheden heb ik niet nodig, het is een hobby.
Vorige week nog een set foam pads voor onder mn monitors gekocht bij BAX, was op vooraad in geleverd binnen 2 dagen, prima, Lokale winkel hadden ze niet op vooraad. (Bax shop Brugge)
Jochanan is gewoon een Joodse naam, net als Nathaniel en Bax. Johan had ook gekund. Ik kots niet van namen, zelfs niet van groteske namen als Lutsharel en Riechedly. Ik heb meer moeite met ouders die hun dochter Nikita noemen. Dan denk ik: Doe eens wat onderzoek voordat je je dochter opzadelt met een jongensnaam.
Het was me al langer bekend dat de marges van Bax flinterdun zijn. Zo kun je op lange termijn niet overleven. Voorraad aanhouden kost veel geld. Dat geldt ook voor Thomann. Ik weet niet hoe Thomann het klaarspeelt, maar dat bedrijf bestaat 70 jaar, geeft geen kortingscodes uit, heeft een beter assortiment en een betere klantenservice.
Het is lullig dat Jochanan er door zijn familie wordt uitgeknikkerd en ik weet niet of Nathaniel net zo schuldig is aan het wanbeleid als Jochanan, maar het bedrijfsbelang moet altijd voorop staan.
Ik kan bij Bax niet eens een Korg Multi/Poly met toetsen kopen en Behringer levert niet meer aan Bax, dus ze missen een groot deel van het aanbod. Af en toe kocht ik nog wel eens een b-stock voor een mooie prijs maar als ik vandaag op een b-stock Moog Muse klik, waarop ik 11% korting kan krijgen, dan krijg ik alleen het reguliere artikel te zien. Het voordeel van Bax vond ik altijd de levermogelijkheden. Ik haalde het artikel vaak op bij een servicepunt. Maar als ze niks meer op vooorraad hebben wat ik wil, dan houdt het op.
Hoe kan het eigenlijk dat een link vanaf de website sinds heel onlangs ineens 'client challenge' als vermelding krijgt? Voorheen was volgens mij ook een preview van het artikel zichtbaar.. maar weet ik niet meer zeker..
Er riep hier (de plaats waar ik op dat moment verbleef) gisteren iemand de woorden 'surseance van betaling', gezien de heel rare gang van geen artikelen meer kunnen bestellen. Het betekent uitstel van betaling geloof ik. En omgekeerd kun je dan ook niets meer inkopen.
Vandaag eens even gekeken.. Zoiets zou je met een KvK nummer en dit register moeten kunnen inzien?? Centraal Insolventieregister geen bericht, goed bericht in zo een geval..
Ik heb mijn bestelling toch maar geannuleerd. Echte urgentie is er na vorig weekend niet meer en weer maanden wachten zoals ik ooit deed op een geluidssysteem heb ik geen zin meer in. De klantenservice deed de 'niet meer leverbaar' vermelding (die nu bij alles wat niet op voorraad staat) ipv een levertijd in werkdagen, voor komen als een maatregel waarin klanten geen aankopen meer kunnen doen, daar er vaak niet duidelijk is wat de exacte levertijd is. Klinkt heel plausibel allemaal maar hoe wil je dan in klanten binden en bedienen? Alsof een bericht achter laten in 'mail indien weer op voorraad' ze zal doen besluiten om deze artikelen in te kopen?? Heb na 3 weken wachten op mijn bestelling niet één bericht ontvangen over een verwachte leverdatum, terwijl er eerst 5 werkdagen voor stond. En na deze termijn en telefonisch contact erover werd het ineens 9 werkdagen. In het verleden werd ik iig veel beter op de hoogte gehouden van een bestelling als de geplande leverdatum niet gehaald kon worden..
had 2 weken terug iets B-stock besteld, dat was er gewoon dag erna maar het viel toch wat tegen vergeleken met de foto dus nu is het C-stock en ook gewoon geld terug alweer
Laatst iets nonmuzikaals met korting bij ze besteld voor een videograaf die ik ken. Bleek toch niet te zijn wat die er van verwachtte.
Werd keurig opgehaald en binnen de termijn helemaal afgewikkeld en terugbetaald. Dus geen enkele klacht over deze ronde Baxservice. Mag ook wel eens gezegd.
Halsstarring vasthouden aan een plotse stijging van 6 dagen naar 13 weken levertijd op een online order van iets wat één van hun fysieke winkels al die tijd op voorraad heeft?
Even in bestel overzicht gekeken in mijn Bax account.
Heb sinds 2014 toch ieder jaar wat besteld bij Bax.
Over het algemeen goede ervaring met hun gehad.
Vooral de verzend opties waren een hoogte punt.
Ben bang dat dit verleden tijd zal zijn binnenkort.
Het laatste wat ik bij Bax wilde bestellen was de OP-XY met black Friday korting.
Toen deze in February nog niet geleverd was en na het lezen van dit topic, bestelling toch maar gecanceld.
Heb het geld netjes terug gestort gekregen.
Ik bestel nu alleen nog maar bij Thoman of Music Store.
Als ik kijk bij de kamer van koophandel dan zijn de financiële cijfers over het jaar 2023 nog niet gepubliceerd.
Dat geeft toch wel reden tot vragen.
Alles wat niet op voorraad is, heeft als status 'tijdelijk niet leverbaar'.
Hoop dat er straks meer bekend is over Bax.
Over het algemeen ben ik ook erg tevreden en levertijd (mits op voorraad) is korter dan bij Thomann en Music Store.
Draadje als dit is wel zo'n beetje het einde van Bax, als je nu bestelt ben je (zo lijkt het) niet zeker meer of je overgemaakte geld een besteld pakketje oplevert of bij de curator terecht komt waarbij je dan de laatste op de lijst bent.
Bax is niet vol ingegaan op de markt als bijvoorbeeld een voltmusic,
De vraag is kan Bax gewoon blijven bestaan met piano’s blokfluiten en gitaren. Daar is ook gewoon een markt voor. Een shop om samen met je zoon of dochter z’n eerste muziek spul te kopen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.