Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Ondertussen zijn mijn kabels - vorige week besteld - nog steeds niet binnen. Ze zijn nog op voorraad volgens de website. Krijg ook geen contact meer met helpdesk.

De DB-01 B-stock is prima. Doos was lomp dichtgeplakt met tape maar verder alles compleet en in MINT CONDITIE zoals de eBay kids dat zeggen. En dat voor ruim 100eu minder dan de normale prijs. #FreeJochanan

Die zijn de vrachtwagen voor me aan 't inladen. Ik had een kortingsbon.

Nee maar even serieus, iedereen werkt hier, wie heeft er nu tijd om op een door-de-weekse middag naar Bax te gaan...
En iedereen zit bij de instrumenten.. wie gaat er nou bij de ingang zitten met een bakje koffie 😁

Goeie koffie hoor bij Bax, die sla ik niet over. :-)

Maar, om even echt serieus in te gaan op waarom er geen personeel te zien is zoals eerder werd aangestipt, ik ga niemand ongevraagd op de foto nemen natuurlijk. Maar ik heb zeker wel 10 man personeel gezien in de winkel en in de kantoren en bij logistiek en transport is iedereen ook gewoon druk aan het werk.
Laat ik geen verkeerd beeld scheppen daarover.

Klanten heb ik dan weer niet gezien, maar het was op een doordeweekse dag en dan is er bijna niemand want zoals ik al zei, de meeste mensen werken gewoon. Daarnaast was het schitterend weer, 24 graden, volop zon en dat in Maart. Nee, dan zou ik ook niet naar Bax Shop gaan.

Ik bedoel het is niet zoals bij Feedback in de jaren 90 in Rotterdam noord op een doordeweekse dag. Die tijd is voorbij en dat was ook een ander publiek deels.

Om nog maar wat positiefs te zeggen over de winkel in Goes, het blijft nog steeds wel een heel mooie en grote winkel, je mag alles uitproberen, niemand valt je lastig, mijn zoon heeft kunnen drummen en een gratis chocomel genomen, ukelele gespeeld, ik heb zelf nog even op een Crumar Seven gespeeld die er stond (lekkere keys!!)

Er zijn behoorlijk wat vierkante meters ingericht met DJ spul, dat was eerst wel minder, maar daar zal tegenwoordig meer vraag naar zijn. In ieder geval kan je heel veel testen op dat vlak als je zou willen.

Ik hoop in ieder geval dat Bax zijn zaakjes weer op orde krijgt.

Ja eens, het zou mooi zijn als Bax hier doorheen komt. Qua levertijd zijn ze doorgaans sneller dan de Duitse of Franse shops, en qua prijzen vaak scherp als je op het juiste moment bent. Ik ben nog nooit in de Bax-winkel in Goes geweest (toch een beetje een uithoek), maar een fysieke winkel heeft echt wel waarde. Vroeger heb ik een hoop uren doorgebracht in de Feedback-winkel in Rotterdam om synths uitgebreid te testen voordat ik mijn zuurverdiende studentencenten erin stopte. Tegenwoordig moet je het vooral van YouTube-filmpjes hebben, en dan krijg je toch een minder duidelijk beeld van zaken als gebruiksgemak of bouwkwaliteit.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat het businessmodel gewoon moeizaam blijft. Ze kunnen in omvang en assortiment zich niet meten met die Duitse zaak. Bax Shop weet een omzet te creëren met afgeprijsde artikelen die, vermoed ik, vaak op of zelfs onder kostprijs verkocht worden. Hoe lang hou je dat vol en met welk doel? Ik kan me niet voorstellen dat de Duitsers of een investeringsmaatschappij ze zullen overnemen met deze resultaten. En als ik naar mijn bestelhistorie kijk dan betwijfel ik of er veel aan me verdiend is in de afgelopen jaren. Het zijn eigenlijk vooral de koopjes die me naar Bax brachten.

Persoonlijk heb ik aardig wat gekocht bij Bax. Er was een periode, dat het wat minder vlot was (B-stock verkocht als nieuw of trage, onvriendelijke klantendienst) maar de laatste jaren was het toch allemaal correct… Ben ook een paar keer langs geweest in Goes, kan je gewoon een aantal dingen uitproberen zonder dat het op retour moet… Personeel is vriendelijk en kennis hangt natuurlijk af van het individu…

Prijs is natuurlijk belangrijk maar goede service ook… Daar wil ik desnoods wel een paar euri meer voor betalen… Niemand werkt gratis toch? En het vandaag besteld, morgen thuis hoeft ook niet voor mij. Moet je niemand uit zijn bed halen om s’nachts in een magazijn rond te dolen…. Overmorgen of de dag erna is ook ok.

Wel spijtig dat ze niet meer zo vaak korting geven want meestal spaarde ik mijn aankopen op tot ik weer een kortingsbon kreeg *D

Hopelijk komen ze erdoor want ik koop eerlijk gezegd toch liever van Bax dan van die Duitsers…

krijg ook nooit meer een pen bij de verpakking in, het is verdorie niet te filmen en dus nu ook al niet meer met een pen te beschrijven.

Come back Jochanan?
Het is te hopen. Ik bestel er wel eens wat, en eigenlijk altijd wel te vreden over hun dienst. Ook wel fijn dat het gewoon een Nederlandse toko is.

Juist, bax is vooral djs spul en de basics. Ik kwam er een keer, hoef er niet meer te zijn. Is een beetje zoals t autosalon. Ik bezoek wel oldtimer beurzen 😅

Come back Jochanan?
giphy.gif

Ontopic: Vandaag weer een e-mail van Bax ontvangen. Producten speciaal voor mij geselecteerd. Hier zit voornamelijk DJ spul tussen terwijl ik nooit DJ gerelateerde gear daar heb gekocht.

En het volgende alweer:

Zolang Rabo Participaties inderdaad cumprefs houdt, wat hen ook bij een minderheidsbelang beslissend stemrecht geeft, kunnen Bax jr en sr stapelen wat ze willen, maar krijgen ze geen poot aan de grond.

Al helemaal niet als Rabo of huisbank ABN (dreigen) kredietlijnen stoppen of achterstallige leningen opeisen. En dan kan ook de Belastingdienst nog de stekker eruit trekken als de coronaschuld niet wordt terugbetaald.

Als het oude bewind het allemaal zover heeft laten komen, is het geen goed nieuws dat dezelfde mensen de macht weer proberen te grijpen.

Ik ben een tevreden klant van Bax en bestel er nu nog (enkel op vooraad spul).

Maar zombie bedrijven moet je niet redden, dat is voor niemand goed.

Surseance voor Bax:

'De directie heeft ‘alles in het werk gesteld’ om Bax Music op orde krijgen en ‘schade voor klanten, leveranciers en andere partijen te voorkomen’. ,,De directie had een plan in voorbereiding en was in gesprek met partijen om nieuw kapitaal aan te trekken voor Bax”, zo staat in een verklaring. ,,Belangrijke aandeelhouders steunden de directie en het plan. De directie betreurt het dat zij de kans niet heeft gekregen, in het belang van alle betrokkenen, om het plan uit te voeren.'

Back