Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Je bent lang niet de enige schrijft het AD:

Wesley kocht voor 6000 euro spullen bij Bax, maar kreeg ze nooit: 'Gevraagd om geld terug te storten, geen reactie'​

Uit het hele land komen reacties van boze klanten die nog spullen bij Bax Music hebben gekocht en vrezen naar hun centen en spullen te kunnen fluiten. Aangetekende brieven, diverse mails en telefoontjes, alles blijft onbeantwoord.'

'Wesley Vercaigne is trouwe klant bij Bax. Vorig jaar deed hij twee bestellingen, tweemaal de Alpha-Theta Pioneer XDJ AZ. Goed voor in totaal 6000 euro. Maar het apparaat heeft hij nooit gezien, ook al zijn we nu maanden verder. ,,Op 17 maart heb ik gevraagd om mijn geld terug te storten en bestellingen te annuleren, maar geen antwoord hierop.” Daarna stuurt hij weer een mail en zoekt hij ook telefonisch contact. Maar ook hier, zonder resultaat.'

'Sam van der Heijden voelt zich eveneens ‘genept door het bedrijf’. Hij bestelde een b-stock gitaar voor 1750 euro. ,,Nu kan ik wellicht fluiten naar mijn geld en het betaalde product ligt daar gewoon in het magazijn. Dat voelt zuur.”

Nou. In ieder geval is het wel een beetje een geruststelling dat zo te lezen eerder de bestelling annuleren geen zin had gehad.

Ik denk wel dat dingen die nog in voorraad waren zijn geleverd, maar spullen (zoals onze piano) die besteld moesten worden simpelweg door leveranciers niet werden verwerkt door betalingsachterstanden.

Enige hoop dat ik nog iets van een showroommodel kan krijgen ofzo (met sluiting van winkels moeten die toch weg).

Nou. In ieder geval is het wel een beetje een geruststelling dat zo te lezen eerder de bestelling annuleren geen zin had gehad.

Ik denk wel dat dingen die nog in voorraad waren zijn geleverd, maar spullen (zoals onze piano) die besteld moesten worden simpelweg door leveranciers niet werden verwerkt door betalingsachterstanden.

Enige hoop dat ik nog iets van een showroommodel kan krijgen ofzo (met sluiting van winkels moeten die toch weg).
Die zullen dan verkocht worden zodat er zoveel mogelijk geld voor de schuldeisers komt. Zou er dus niet op hopen.

Misschien hebben ze nog wat van die HelloFresh kortingscodes en Vriendenloterij promo's.

Ook ergens wel weer jammer maar ik ben toch meer een Thomann ehh man
IMG_1060.png
Spreekuur in de Platencast

Kinderen zijn voor niks maar synthjes niet 😇

Wat een tering actie van die gasten. Iedereen nog even gouw een 10% bon geven. Je koopt iets en dan gaat het geld naar de curator. Die gasten moeten naar de gevangenis. Maar ze zouden wel onder een andere naam weer door starten en tonnen stelen. Maar dat mag in Nederland ik had ook BIJNA iets gekocht. Dat heb ik nu 1500 gewonnen.

Wat een tering actie van die gasten. Iedereen nog even gouw een 10% bon geven. Je koopt iets en dan gaat het geld naar de curator. Die gasten moeten naar de gevangenis. Maar ze zouden wel onder een andere naam weer door starten en tonnen stelen. Maar dat mag in Nederland ik had ook BIJNA iets gekocht. Dat heb ik nu 1500 gewonnen.

Ik weet niet of we zo snel kunnen oordelen. Vaak met dit soort bedrijven is voor de mensen zelf niet 100% helder wat er aan de hand is, de top van zo'n bedrijf is niet transparant omdat ze zelf duidelijk hebben gefaald.

Jammer dat ze nou juist nu net failliet zijn gegaan. Ben gisteren aangekomen in NL en keek er naar uit om in hun winkel achter een paar synths te zitten. Maar goed, nog vervelender is het voor de werknemers. Niet leuk als dit soort dingen gebeuren.

Jammer dat ze nou juist nu net failliet zijn gegaan. Ben gisteren aangekomen in NL en keek er naar uit om in hun winkel achter een paar synths te zitten. Maar goed, nog vervelender is het voor de werknemers. Niet leuk als dit soort dingen gebeuren.
Dit is een blessing in disguise voor een heel groot deel van het personeel.
Een hele rotte stinkende deur gaat dicht, een mooie nieuwe deur gaat uiteindelijk weer open.

Dit is een blessing in disguise voor een heel groot deel van het personeel.
Een hele rotte stinkende deur gaat dicht, een mooie nieuwe deur gaat uiteindelijk weer open.
Er is een kans dat een "rotte stinkende" deur weer open gaat.
Onze vriend Jochanan Bax is ook aan het mee dingen voor een heropening.
Dan staat hij weer met een megafoon in de warehouse.

Staan? Hij liep letterlijk achter mensen aan in het magazijn : in ganzenpas in een orderpicker op een meter afstand tinnitus in z'n oren te tetteren
(First hand info van een nieuwe collega hier ; hij was het "lijdend voorwerp" (want als voorwerp werd je behandeld) in voorgaand tafereel....

Ik zie niet gebeuren dat investeerders zich met die droplul aan de tweede steen willen stoten.

Back