Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Als het klopt dat de gevraagde 80% van de medewerkers weer terugkomt (op 7 na) zal hij vast niet zo'n horrorbaas zijn als sommigen bijna gretig verkondigen.
Dat betwijfel ik. Je bent immers ontslagen door Bax 1.0 bij het faillissement. Dus je zit dan gewoon in de UWV molen met recht op WW mits je lang genoeg gewerkt hebt voor het ontslag. Een baan bij Bax 2.0 weigeren, wat in feite een nieuw bedrijf is, zou geen reden moeten zijn om het recht op WW te ontzeggen.Stel je hebt nog geen andere baan, en je wordt teruggevraagd.. Zeg je dan nee, dan geldt dat als werkloosheid door eigen schuld.
Als je echt in de categorie 'moeilijk bemiddelbaar' valt, betwijfel ik eerlijk gezegd of je bij de 80% zit die is teruggevraagd. Zeker als het waar zou zijn dat Jochanan continu maximale prestaties eist. Daarnaast zal het aantal gevallen minimaal zijn zelfs als ze wél binnen die 80% zouden vallen. Al moet ik zeggen dat de helpdesk soms wel op een sociale werkplaats lijkt.Niet iedereen vindt zo gemakkelijk een andere baan, vooral niet als je het een of andere gebrek hebt.
Je hebt de plicht om passend werk te accepteren. Dat heet de acceptatieplicht. Passend werk houdt in dat het werk op hetzelfde niveau is als je vorige baan.Dat betwijfel ik. Je bent immers ontslagen door Bax 1.0 bij het faillissement. Dus je zit dan gewoon in de UWV molen met recht op WW mits je lang genoeg gewerkt hebt voor het ontslag. Een baan bij Bax 2.0 weigeren, wat in feite een nieuw bedrijf is, zou geen reden moeten zijn om het recht op WW te ontzeggen.
ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het UVW je dwingt om je oude baan terug te nemen als je kan uitleggen waarom je daar doodongelukkig van werd.De praktijk is een stuk vloeibaarder, zeker als je er een beetje zielig verhaal bij hebt
Dat is wel een beetje jaren 70 vibe hoor. Kans is groot als je zegt niet happy te zijn dat de UWV medewerker je aankijkt en denkt, ok ouwe, wat denk je van mijn verplichtingen!?ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het UVW je dwingt om je oude baan terug te nemen als je kan uitleggen waarom je daar doodongelukkig van werd.
Dan is het juist een goed idee niet direct ja te zeggen tegen de eerste die je aan wil nemen.Het verbaasd me eigenlijk dat 80% nog geen passend werk had gevonden, volgens mij is er juist een tekort op de arbeidsmarkt.
Vind dit trouwens best eerlijk en open van Jochanan over de doorstart, mag ook wel eens gezegd. jammer dat het beperkt is tot Linkedin, daar bereik je niet iedereen mee.Deze zag ik net op LinkedIn nog (5 dagen geleden gepost)
Bekijk bijlage 3862384
Dat sowieso.. Maar die 80% zegt dan kennelijk wel direct weer ja tegen J.Bax..Dan is het juist een goed idee niet direct ja te zeggen tegen de eerste die je aan wil nemen.

Wat is passend werk
U probeert eerst of u een baan kunt vinden op uw eigen niveau van opleiding, ervaring en loon. Heeft u na 6 maanden WW geen baan gevonden, dan wordt iedere baan als passend gezien. Dat betekent dat u na 6 maanden ook moet solliciteren op banen met een lager opleidingsniveau, een langere reistijd, minder inkomen of op een tijdelijke of parttime baan. Als een werkgever u wil aannemen, moet u dat werk en het salaris dat hierbij hoort accepteren.
Passend werk weigeren
Als u werk weigert dat volgens ons passend is, dan heeft dat gevolgen voor uw WW-uitkering. U krijgt dan tijdelijk minder of geen uitkering. Als u te veel uitkering ontving, dan moet u dat bedrag terugbetalen.
Oei, da's wel een flinke bom. En FD lult meestal niet uit de nek (in tegenstelling tot bijvoorbeeld PZC waar ik alles met een flinke schep zout neem sinds ik zelf met hun 'journalistiek' te maken heb gehad).In het FD van vandaag een artikel over de doorstart … er staat in dat hij een management fee van 30.000/maand kreeg. Weet iemand of dat reëel is voor een bedrijf van dit formaat?Bekijk bijlage 3862423