Bax Music maakt doorstart

"U probeert eerst of u een baan kunt vinden op uw eigen niveau van opleiding, ervaring en loon"

Dat klinkt voor mij anders dan dat je direct alles moet aangrijpen, zelfs als je het ergens helemaal beu bent/was. Heb ook even op Indeed gekeken, 3.000 vacatures in de regio Goes inclusief verkoopmedewerkers en technisch personeel. Zelfs bij het bedrijf waar ik voor werk overigens, maar dat zal ik jullie niet aandoen.

In het FD van vandaag een artikel over de doorstart … er staat in dat hij een management fee van 30.000/maand kreeg. Weet iemand of dat reëel is voor een bedrijf van dit formaat?
Rabo: 'de ceo was verblind door zijn eigen ego'.

'Aanwijzingen voor zelfverrijking' 'maakte grote bedragen aan zichzelf over' 'betaalde geen btw of loonbelasting' 'droeg geen coronaschuld af (die wisten we al), 'verhoogde zonder toestemming van de mede-aandeelhouders zijn eigen management fee naar 30.000 euro per maand' 'verhuurde voor een half miljoen per jaar eigen woningen aan het bedrijf waarin werknemers in werden ondergebracht die daarvoor salaris inleverden'.

Wel allemaal aantijgingen van Rabo (op basis van extern onderzoek), aandeelhouder met 11 procent, Jochanan Bax ontkent en zegt dat 'het allemaal bekend was', maar bevestigt dat hij geen belasting betaalde 'om extra voorraad in te kopen en ander schulden af te betalen'. En zo dus 43 miljoen euro te verbranden bij leveranciers, klanten, belastingdienst en uwv.

Ik werd net wat milder, maar hierna wil toch niemand meer met deze oplichter te maken hebben?

Laatst gewijzigd:
ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het UVW je dwingt om je oude baan terug te nemen als je kan uitleggen waarom je daar doodongelukkig van werd.
Klopt. Het is sowieso geen verplichting voor ex-Bax 1.0 een baan aan te nemen bij Bax 2.0. Het is in de praktijk niet zo heel ingewikkeld om dat proces een tijdje te rekken. Zo streng zijn ze nu ook weer niet bij het UWV. Zeker niet in de beginperiode.

In het FD van vandaag een artikel over de doorstart … er staat in dat hij een management fee van 30.000/maand kreeg. Weet iemand of dat reëel is voor een bedrijf van dit formaat?Bekijk bijlage 3862423

Een management fee van 30K vind ik veel voor een bedrijf van deze omvang, en al helemaal met deze financiële resultaten. Daarnaast heb je ook nog dividend (mits toegekend, dat zou in de jaarrekeningen moeten staan), en de waardevermeerdering van je aandelen.

OT. Interessant verhaal. Komt geloofwaardig over. Dat is verre van OK als dit waar is. Maar ik kan mij voorstellen dat het UWV in den beginne minder streng is maar na enkele maanden veel strenger. Dat is wat ik de laatste jaren heb zien gebeuren. Van best wel makkelijk en soepel tijd rekken (misbruik) tot en met een heel sneu geval van iemand die ik ken die echt heel ziek is, en toch nog moet bewijzen dat hij/zij toch misschien een uurtje per dag kon werken. De menselijke maat is soms ver te zoeken.

Een management fee van 30K vind ik veel voor een bedrijf van deze omvang, en al helemaal met deze financiële resultaten. Daarnaast heb je ook nog dividend (mits toegekend, dat zou in de jaarrekeningen moeten staan), en de waardevermeerdering van je aandelen.
Zal met die verliezen geen dividend zijn geweest en de aandelen zijn inmiddels niks waard.

Je zult altijd sluwe lieden houden die de zaak welbewust oplichten en ermee wegkomen, zowel in de top van het bedrijfsleven als ook onderaan de ladder bij de hier genoemde beroepswerklozen. Verder hangt voor individuele werklozen ook veel af van de medewerkers die hun zaak behandelen, persoonlijk omstandigheden, etc. Ook hierin kan men het treffen of juist niet. Maar wat mij tegen staat zijn al te gemakkelijk gevelde oordelen en veroordelingen over andere mensen zonder dat men weet wat er precies speelt, en welke opties de betreffende personen wel of niet hebben of hadden.

Opzich wel grappig dat de Rabo anderen verwijt van zelfverrijking. Ik laat het verder in het midden maar Rabo is gewoon een internationale groot speler.
Mismanagement is verkeert op elk niveau.

en voor wie geen DPG account heeft :

We zullen zien welk verhaal het juiste is. De onderbouwde aantijgingen van Rabo of de ontkenning van Jochanan Bax. De curatoren moeten immers onderzoek gaan doen naar de gang van zaken die tot het faillissement hebben geleid.

Als daaruit blijkt wat Rabo claimt, kan er sprake zijn van wanbeheer en worden er procedures tegen Bax (en evt de andere aandeelhouders) gestart. Het argument van Bax dat het allemaal is gebeurd nadat hij is weggestuurd (omdat de anderen willen verkopen) is iig aantoonbaar onjuist gezien de boekhouding over de afgelopen jaren en de oorzaken die genoemd worden in het eerste curatorenverslag.

Een CEO die zichzelf salarisverhoging geeft terwijl het bedrijf al diep in de schulden zit is op zijn zachts gezegd discutabel. Ik snap echt niet dat zo iemand de mogelijkheid krijgt om het bedrijf opnieuw te gaan leiden. (terwijl anderen onder de door hem achtergelaten schulden moeten lijden)

2 mogelijkheden:

1: De heer J. Bax heeft zijn leven gebeterd en gaat vanaf nu als een goed werkgever door het leven die zijn personeel netjes behandeld en niet aan illegale zelfverrijking doet ten koste van het bedrijf.

2: De heer J. Bax gaat met Bax 2.0 op dezelfde voet verder en binnen nu en pakweg 1 tot 2 jaar is de hele boel weer failliet door zijn schuld.

2 mogelijkheden:

1: De heer J. Bax heeft zijn leven gebeterd en gaat vanaf nu als een goed werkgever door het leven die zijn personeel netjes behandeld en niet aan illegale zelfverrijking doet ten koste van het bedrijf.

2: De heer J. Bax gaat met Bax 2.0 op dezelfde voet verder en binnen nu en pakweg 1 tot 2 jaar is de hele boel weer failliet door zijn schuld.
Ik zet € 20,- op Nr. 2

Of Nr. 4: Dhr J. Bax wordt door de FIOD opgepakt wegens belastingontduiking en valsheid in geschrift.

Back