Afgehandeld Kan eens iets gedaan worden aan al die reclame?

Even een dwarsverbinding met een andere discussie die hier momenteel gaande is op het forum. Op een ander forum waar ik actief ben is er een "huiskamer", een subforum alleen toegankelijk voor donateurs. Daar kun je alles kwijt wat je maar wil, binnen de grenzen van algemeen fatsoen. Dat lost het probleem van het off-topic subforum dan ook op.

Ik blijf er wel bij dat ook in zo'n "huiskamer" politiek en godsdienst verboden dienen te blijven. Ik heb nu al op twee internetfora meegemaakt dat politieke discussies in een afgeschermd deel van het forum volkomen uit de hand liepen. Een van die twee fora bestaat nu niet meer omdat op het openbare deel nauwelijks meer gediscussieerd werd en op het afgeschermde deel de meest krankzinnige complottheorieën gepropageerd werden, en op het andere forum heeft een politieke zuivering plaatsgevonden waarbij een flink aantal leden zijn verbannen om de rust te herstellen. Dat waren Amerikaanse fora, maar misstanden in de VS zie je enige tijd later ook vaak hier weer de kop op steken. Offtopic zaken als wetenschap, filosofie, kunst en andere onschuldige zaken en weetjes zouden wat mij betreft wel mogen.

Sowieso is het een goed idee om donateurs wat extra functionaliteit te gunnen.

Je kunt wat regels opstellen voor zo'n "huiskamer", om te voorkomen dat de boel gaat ontsporen als je dat ziet aankomen. Op dat andere forum komt dat trouwens eigenlijk nooit voor.

Als doneren een vehikel wordt om alsnog die off topic doos van Pandora er door te duwen dan doe ik niet mee. Lijkt me verstandig die discussies gezien de controverse gescheiden te houden.

Even een dwarsverbinding met een andere discussie die hier momenteel gaande is op het forum. Op een ander forum waar ik actief ben is er een "huiskamer", een subforum alleen toegankelijk voor donateurs. Daar kun je alles kwijt wat je maar wil, binnen de grenzen van algemeen fatsoen. Dat lost het probleem van het off-topic subforum dan ook op.

En wie zou dat moeten hosten en modereren? Zoals uit deze thread blijkt is geld al een issue en ik neem aan dat de SF-goden hier vrijwillig en gratis de boel in de gaten houden? Ik zie (nogmaals) niet waarom hier algemene discussies over van alles en nog wat gevoerd moeten worden tussen 30.000 leden van wie de enige overeenkomst is dat ze iets met synths hebben. Alsof de mening van een Moogliefhebber of Behringerhater over asielzoekers, Trump, Zwarte Piet, bokbier of sterrenkijkers waardevoller is dan die van al die Karens en Andrews op Facebook of X.

En OT: Kom maar op met die fundraiser. Bijdrage is mijn goede voornemen voor 2026 (voorkomt mooi dat standaardvoornemen van minder zuipen en eten)

• Duimpje
Duimpjes: Nap
En OT: Kom maar op met die fundraiser. Bijdrage is mijn goede voornemen voor 2026 (voorkomt mooi dat standaardvoornemen van minder zuipen en eten)
We zijn even in afwachting op de goedkeuring van een Mollie-account om doneren makkelijker te maken. Zodra dit geregeld is komt er een nieuwe fundraiser online. In de tussentijd kan er uiteraard ook gebruik gemaakt worden van de donatie-info op de voorpagina ("Steun het forum") :)

gedoneerd :okdan: :okdan:

Ik moest op mobiel wel echt ff zoeken waar de donatie gegevens nou stonden. Wellicht een idee om ergens prominent een ‘donatieknop’ te plaatsen? Kan ook in de footer ofzo. Ik denk dat mensen dit helemaal niet zo erg vinden (het is sowieso niet zo erg als de advertenties die we voorheen hadden). Zo staat het wat meer op de radar, en zijn ze waarschijnlijk eerder geneigd om überhaupt iets te doneren.

Edit: gelijk even mijn donatie gedaan 😇 thanks moderators voor het runnen van de site!

Ook belangrijk zijn de gegevens voor wie nog handmatige overschrijvingen gebruikt. Een tientje per jaar kan ik wel missen, maar ik wacht nu nog even op nieuwe overschrijvingskaarten.

Zoveel uitgegeven de afgelopen tijd? Waar zijn die boekjes van 50 (?) gebleven? Met een handige waarschuwingspagina als je bij de 40e was.
1766770695767.png

Back