Gear waar je een afkeer van hebt ?

Vandaag met onze installatie het geluid verzorgd voor het optreden een jonge band met eigen nummers. Ze doen erg hun best en hebben als muzikant potentie.
Maar veel nummers achter elkaar in dezelfde toonsoort. Dan is na een tijdje de spanning er wel uit.
Niet echt gear. Maar wel iets wat mij flink stoort.

Laatst gewijzigd:
Nee, echt specifiek zang microfoons.
Wellicht omdat wanneer jij gaat zingen iedereen jankend de tent verlaat? (Ik kan 0 zingen hoor, dus i hear ya)

Auto tune is de hel maar de volca fm zijn eerste preset kan ook tellen 😀

Alles van korg en gear zonder knopjes...

Maar ook ouwe gear dat opgehemeld wordt door de sound, maar eenmaal een x hebt gelijk weg wilt doen omdat de hele UI en workflow aanvoelt als een baksteen

Ik heb het voornamelijk als er albums uit komen waar teveel compressie op zit en er totaal geen dynamic range is bijvoorbeeld muse Will of the people. Ik wist niet hoe snel ik die plaat af moest zetten.

Autotune bij verkeerd gebruik. Je kan het ook gebruiken zodat het niet hoorbaar is. Alleen als pitch correction.

Sommige gitaarpedalen.
boss ds-1 vind ik helemaal niks doe mij maar een proco rat.
tubescreamer kan ik ook niks mee maar een boss sd-1 wel weer.

Arturia microfreak grootste miskoop voor mij binnen een week weer verkocht voor dezelfde prijs. Ik kon er niks mee, zal wel aan mij liggen

1 van de meest gebruikte microfoons sm57 heb ik een haat liefde verhouding mee. Mischien omdat die op zoveel albums voor komt. Gebruik ik liever een m201 of een m88.

Back