MPC live 3

Joh, heb je die II al helemaal uit en onder de knie? Heeft die III aan boord wat vreselijk mist aan een II? Je koopt toch ook iet elk jaar een nieuwe auto/ TV/bankstel/vriendin? Toch?

Joh, heb je die II al helemaal uit en onder de knie? Heeft die III aan boord wat vreselijk mist aan een II? Je koopt toch ook iet elk jaar een nieuwe auto/ TV/bankstel/vriendin? Toch?
Nee, ik gebruik het ding gewoon (wéér) niet. Ben ook niet van plan ooit nog een MPC te gaan halen, dus ook niet de III.

Ja, ik dacht deze keer écht te gaan jammen op de zandverstuiving maar natuurlijk doe ik dat dan gewoon niet.
Oh ja, die herken ik.....

Leuk voor instagram en youtube, maar verder niet praktisch inpasbaar in mijn agenda.

En het lijkt me tevens vrij ongemakkelijk.
Zit je daar ergens op de heide met een dikke koptelefoon op 'of' met je laatste halve beat op repeat door de speakers terwijl je een hihat tweakt.
En dan loopt het halve dorp, of (nog leuker) een wolf aan je voorbij.....
Ik zie het mijzelf alleen in m'n gas dromen doen om m'n laatste aankoop goed te praten.

Overigens is de Live nog half half wel een optie voor mij omdat ik een keer wat anders wil voor m'n 707.
En zodat ik dan direct iets heb wat bedacht is om 'iets' met samples te doen ipv een halfbakken extraatje voor de afvink-kopers.

Maar het kan ook maar zo een Digitakt 2 voor samples en de 707 ernaast voor sequencen worden . (+ de rest).
Ik ben er nog niet uit en heb geen haast.
Eigenlijk zou een Force 3 de beste optie zijn voor mij, maar die is er nog niet....
Misschien heeft de MPC Live 3 ook wel de mogelijkheid om een clip based 8x8 grid te 'zijn' met die pads die 4 sensoren per pad hebben.
In dat geval wordt die Live 3 ineens een stuk aantrekkelijker.

Ik moet zeggen dat het me prikkelt de II gewoon weer eens aan te slingeren. Was sowieso niet van plan hem voor een dumpprijs weg te doen, dan hou ik hem net zo lief zelf in de hoop TOCH nog eens naar buiten gaan :D

Ik moet zeggen dat het me prikkelt de II gewoon weer eens aan te slingeren. Was sowieso niet van plan hem voor een dumpprijs weg te doen, dan hou ik hem net zo lief zelf in de hoop TOCH nog eens naar buiten gaan :D
Toen ik hem had, vond ik hem geweldig om lekker met te jammen ergens in een hoek van de kamer.
Maar in de haast om binnen xx dagen te bepalen 'of' het wat voor mij zou zijn, heb ik hem onvoldoende kans gegeven om zich te bewijzen.
Als ik hem 2e hands had gekocht toen, was hij gebleven. Het was echt kantje boord.

Ik vond hem te veel overlap hebben met de 707 om ze beide te houden en de 707 was voor mijn gevoel net wat beter geschikt voor hoe ik graag jam op m'n setup.
Maar.... Die paar beats die ik heb gemaakt (4 bar loops zeg maar) in de 2 weken dat ik de Live 2 had, had ik verrekte snel in elkaar geknald op de Live 2.
En met de nieuwe plugins, is het argument van 'de 707 klinkt iets beter' ook weggevaagd.

Heb net bericht gehad van Akai, dat ik de allereerste ben die hem 2 oktober te zien krijgt,

Attachments

• Screenshot_2025-09-30-17-27-45-095_com.google.android.gm.jpg
    Screenshot_2025-09-30-17-27-45-095_com.google.android.gm.jpg
    65 KB · Bekeken: 99
Die nieuwe stepsequencer en touch strip zien er wel super handig uit. Het schakelen tussen tracks/samples lijkt super snel te gaan zo.
Dat elke knop meerder functies heeft zal wel een forse studie vereisen vrees ik :D

Deze is ook wel leuk.
Die meneer heeft de Sweetwater video al eerder gezien denk ik.

De eerste bewegende beelden.

Nice.
Clip launching is bijna wat de Force kan (je mist alleen de 64 pads, maar mogelijk maken ze dat nog een x met die MPE pads)
Wel een heel dik ding wat ik er zo van zie, maar behoorlijk diep (nog weer wat laagjes dieper dan de gen1) dus het zal ff duren voordat je alles doorhebt (met mijn brein iig)

Benieuwd wat er naar boven komt als 'de wereld' hem gaat gebruiken. Akai was in het verleden een behoorlijk bug machine met de MPC FW.

Onboard mic lijkt me erg handig voor opnamesessies waar je even een vocal op wilt nemen.
En direct kunnen samplen van USB C is (eindelijk) ook mogelijk :)
Pro Stem separation... Nieuwe effecten... 32 plugins per project en 16 audio tracks.....
De komende tijd m'n gas leeg laten lopen en het net ophalen om te kijken of dit een potentiële 707 vervanger wordt voor mij.

Ben benieuwd hoe dik de Mpc bijbel voor deze gaat worden. ,, ik schat 1800 pagina's.
Wat een enorm uitgebreid ding.

Back