Sjaak
Ouwe rot
Jeugd sentiment....notNana Mouskouri?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jeugd sentiment....notNana Mouskouri?

Ik ben ook wel benieuwd waarom zo veel mensen hun nieuwsgierigheid naar nieuwe muziek verliezen.
Omdat er blijkbaar niets gemaakt kan worden zonder autotune en/of samples...Ik ben ook wel benieuwd waarom zo veel mensen hun nieuwsgierigheid naar nieuwe muziek verliezen.
Als ik nieuwe muziek tegenkom op youtube die goed klinkt dan ben ik benieuwd maar ik merk wel dat ik al sinds een aantal jaren het allemaal minder op de voet volg.Alles wat niet oud is. Zowel bands als genres. In het hier & nu en niet met je hoofd alleen maar in de 70s/80s/90s of 00s blijven hangen alsof alles toen gestopt is.
Ik heb niks tegen samples, zolang ze maar niet uit andermans pakket komen.
Boudisque! Bij BobAls ik nieuwe muziek tegenkom op youtube die goed klinkt dan ben ik benieuwd maar ik merk wel dat ik al sinds een aantal jaren het allemaal minder op de voet volg.
Vroeger in de seventies ging ik heel vaak naar RAF in de Rijnstraat en soms Concerto of Boudisque, allemaal in Amsterdam maar op een geven moment merkte ik toch ook wel een soort verzadiging ivm vroeger, dat zal een jaar of 25 geleden zijn dat ik wat minder er bovenop zat en je kan ook niet alles meer bijhouden.
Toen ik 20 a 25 jaar was had je geen internet, las ik recensies in muziekkrant Oor en ging naar de de bovengenoemde platenzaken voor nieuwe dingen maar sinds internet is het aanbod zo groot buiten de radio om dat je het ook niet allemaal meer kan bijhouden, vroeger was het overzichtelijker.
Dat is voor mij ook een van de plekken waar ik de meeste nieuwe dingen ontdek, maar je moet inderdaad wel iets vinden dat bij je past want ik vind ook lang niet alles leuk. Wat wel helpt is dat ALS je eenmaal weer begonnen bent met nieuwe muziek ontdekken en luisteren, de moderne tools goed kunnen helpen. Via Instagram en Spotify ontdek ik namelijk ook weer artiesten die de (nieuwe) bands die ik volg zelf leuk vinden, en op het moment dat je op festivals bands ontdekt nemen die vaak ook weer support acts mee als je later nog eens gaat kijken etc. Die subculturen zijn vaak vrij kleine wereldjes waarbij een hoop lui elkaar kennen en waardoor je er zelf ook makkelijk mee in contact komt. Op die manier kun je vrij organisch ineens een hoop nieuws tegenkomen dat in je straatje past.Maar ik herken wat je zegt. Het aanbod is enorm. [...] Wat ik leuk vind: kleine liveoptredens en festivals bezoeken. Daar zitten vaak de nieuwe pareltjes.
Ja, op de middelbare school vertellen dat je ABBA ook wel aardig vond dat was in sommige groepjes niet zo cool, ik had zelf niet zo'n last daarvan omdat ze wisten dat ik over het algemeen meer alternatieve en progressieve bands luisterde en ook wel lp's had van bands waar de meesten niet van gehoord hadden dus voor mij was het geen probleem om te vertellen dat ik Abba ook een leuke band vond.Het 'lidmaatschap' van een bepaalde subcultuur maakt muziek van buiten dat hokje taboe. Imagomatig genres mijden, want een 'echte' rocker die naar house luistert (of andersom) kan natuurlijk niet.

Dit is een safe place.Ja, op de middelbare school vertellen dat je ABBA ook wel aardig vond dat was in sommige groepjes niet zo cool
Wat een k.tplaat, ik ben zo'n ouwe lul die het origineel beter vindt en die vrouwen waren ook veel lekkerder.Dat gezegd hebbende - Abba is wel geinig hoor... Maar dit vind ik stiekum 800x zo goed
(Even de ouwe rotten stress testen)
Gewoon beetje provoceren.
Daar is t wel een goed nummer voor ook gezien de titel. En tis ook niet de eerste keer dat ik m zo gebruikt heb ... Ik heb jaaaaren geleden eens een compilatie video gemaakt van vrienden die ik een game (battlefield2) op een vernederende manier om het leven had gebracht (knifekills waren toen een ding). Deze track had ik eronder gezet...
Ik ben toen weken lang de target geweest van de hele groep waar ik toen mee speelde![]()

Iedereen heeft wel een paar van die k.tnummers die hij of zij leuk vind.En daarom stemt deze track me toch nog wel een beetje vrolijk... Zo zie je maar dat muziekale herrinering ook belangrijk is... Ongeacht muziekale kwalitieten van een track![]()
Dat klinkt meer alsof je de nieuwsgierigheid al kwijt was, want als je ook maar een klein beetje zoekt kun je heel veel nieuwe muziek zonder autotune en/of samples vinden hoor.Omdat er blijkbaar niets gemaakt kan worden zonder autotune en/of samples...