Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het lijkt me wel een beetje vermoeiend om overal zo'n stellige mening over te hebben en daardoor constant in conflict te komen of gefrustreerd te raken. Die energie kun je beter richten op het maken van mooie dingen.
Omdat het naar mijn rotsvaste overtuiging van levensbelang is dat kunst vernieuwt en - nóg belangrijker - een verhaal vertelt door het overbrengen van emotie. ‘De beste zijn’ heeft in die zienswijze geen enkele betekenis.Waarom eigenlijk ?
Dat ben ik met je eens. Ik zou willen dat ik armer van geest en volgzamer was. Dat zou alles erg versimpelen. Maar helaas … de aard van het beestje.Het lijkt me wel een beetje vermoeiend om overal zo'n stellige mening over te hebben en daardoor constant in conflict te komen of gefrustreerd te raken. Die energie kun je beter richten op het maken van mooie dingen.
Als ik dit zou kunnen, zou ik het doen. Maar me neerleggen bij iets waar ik niets aan kan veranderen behoort helaas niet tot de mogelijkheden. Dat probeer ik al 50 jaar zonder ook maar het geringste succes."Choose your battles wisely."
Leuk dat deze draad zoveel interactie oproept, maar ik krijg er wel een gevoel bij dat topic starter zichzelf onbegrepen voelt en poogt grip te krijgen op zaken die buiten zijn invloeds sfeer zullen blijven liggen. Wat maakt het uit wat een ander van je kunstjes vindt - en misschien ben je wel de Vincent van Gogh in de muziek die helaas pas na zijn dood beroemd wordt.
Besteed je energie aan zaken waar je wat aan kunt veranderen. Don Quixote vibes krijg ik er van!
Los van het aspect over alles een harde stelling innemen en die hard verdedigen, is deze quote hierboven dus weer een pittig gevalletje "het is de toon die de muziek maakt" waarbij me opvalt dat er vaak een wij vs zij houding aangenomen wordt, waarbij jouw standpunten over jezelf vergezeld worden van jouw standpunten over "de andere partij" (voor zover die bestaat). En die drijft dat eerste aspect alleen maar meer op de spits. Er zou veel minder wrijving op jouw standpunt ontstaan als dat niet telkens gekoppeld wordt aan een gratis bijgevoegd standpunt over de andere partij.Dat ben ik met je eens. Ik zou willen dat ik armer van geest en volgzamer was. Dat zou alles erg versimpelen. Maar helaas … de aard van het beestje.
Omdat het naar mijn rotsvaste overtuiging van levensbelang is dat kunst vernieuwt en - nóg belangrijker - een verhaal vertelt door het overbrengen van emotie. ‘De beste zijn’ heeft in die zienswijze geen enkele betekenis.
Wedstrijden zijn vatbaar voor macht en politiek, en daar word ik doodongelukkig van. Competitie en commercie zijn in mijn ogen wat de wereld naar en over de rand van de afgrond drijft.
De behoefte voelen om beter te zijn dan iemand anders staat lijnrecht tegenover waar ik naar streef als mens.
Misschien een té uitgebreid en bloemrijk antwoord maar dit is dan ook mijn stokpaardje.
ghehe, armer van geest en volgzamer. je bent helaas ongewild zo rijk van geest en speciaal!Dat ben ik met je eens. Ik zou willen dat ik armer van geest en volgzamer was. Dat zou alles erg versimpelen. Maar helaas … de aard van het beestje.
Tja, doe dat maar eens met een sequencer![]()
Er zijn zoveel muzikanten die vanuit hun gehoor spelen, dat wil verder niets zeggen want of je wel of geen theorie hebt gehad zegt niets over je niveau van muziek maken, theorie kan het makkelijk maken om verbanden te leggen of qua notatie te weten wat er staat bijv maar het zegt verder niets over je muzikaliteit.
Ook zijn er genoeg die zonder enige scholing er prima van hebben kunnen leven zoals bijv Errol Garner die autodidact was maar wel uit een muzikale familie kwam, was wereldberoemd en stond bekend als een van de meest virtuoze jazzpianisten, hij schreef oa het bekende nummer Misty;
Ik zou zeggen dat het een hele muzikale man is.Onbewust past hij natuurlijk wel de theorie toe: hij is onbewust vaardig, dat is de hoogste fase in de leerfasen van Maslow.