rœl
Stamgast
Dankje! (Soep is correct, ik doe iets fout met mijn effecten!het muziekje is leuk,
Ik hoop dat het een soort catchyness is en dat het niet echt al bestaat, al is het natuurlijk onmogelijk om nog ooit in ons westerse muziekidioom een thema te verzinnen dat niet al een keer verzonnen is. Ik ben daar wel bang voor, dat ik iets verzin dat echt al helemaal identiek bestaat en dat ik 't me alleen maar herinner. Mocht het je invallen hoor ik het graag, dan maak ik er "Duke Ellington, arr. Roel van Wijk" van in de credits.heb t idee dat het een bestaand ding is maar kan het niet herinneren.
Dat is mijn bedoeling! Ik stoor me extreem aan de voorspelbaarheid van vrijwel alle muziek die tegenwoordig gemaakt wordt en wil iets totaal anders. Dus je kritiek is volkomen terecht, maar het is intentioneel cappricieus.het is wat wispelturig, geen duidelijke keuze
Sitcommerig vind ik leuk. Ja, het heeft iets van 't thema van een serie, hè... kan ik inkomen!het heeft wat zoets sitcommerigs maar het is ook onrustig, ook door de sound. 'groove' heb ik er niet heel erg in kunnen ontdekken trouwens
Qua groove: misschien heb je eroverheen gelezen, maar dit is inderdaad geen groove. Het is een allereerste poging om het op de piano te spelen, en ik ben absoluut geen pianist. Zelfs een incapabele hark achter de toetsen. Daar wordt aan gewerkt, ik ga les nemen!
Dat is exact mijn bedoeling! En sterker nog: dat is al gebeurd, het "origineel" is een compositie voor jazzorkest. Net zo wispelturig, maar wel georchestreerd voor 5 saxofoons, 4 trombones, 4 trompetten, piano, gitaar, basgitaar en drums. Dat is mijn vak. Het is echter in een middagje tijdens een depressieve bui opgekalkt en met één chaotische repetitie gespeeld. Door een prachtige band waar ik heel blij mee ben, maar ik ga het hier niet posten. Als er een betere opname (van het nog te verbeteren arrangement) beschikbaar is zal ik 'm hier delen, al heeft dat niks met synthesizers te maken.je zou het producen in de zin van alle ideetjes tot 1 coherent geheel maken wat meer aandacht kunnen geven. msw wat verdelen over verschillende instrumenten etc

) maar dit verhaal is volledig ontspoort en ik wilde iets zeggen wat misschien kan helpen...