Ik wil geluiden opnemen

Nee ik wil zelf graag geluiden opnemen. Sample cds zijn leuk maar kosten ook wat.
En of ik iets special wil , nee niet echt maar wel anders dan je op de sampel cds zou aantreffen

Een MD lijkt me toch zeker de beste optie. LEt dan wel op he volgende:

Bij de sony netMD hebben ze copyright portection erin gebouwd en is het dus niet altijd mogelijk om data van en naar de MD te sturen. Ik weet niet precies wanneer het wel of niet kan, maar weet van mijn schonbroertje dat hij hier erg pissed om was. (Ik geloof dat hij de dingen die hij in de oefenruimte had opgenomen op md, niet kon overzetten omdat het copyright protected was :stupid)

De Sharp netMD kan wel data beide kanten op sturen en is nog een stukje goedkoper dan de sony. Zelf heb ik de voorganger van de sharp en ik ben daar al jaren blij mee.
De sharp die alles kan is de: SHARP im-dr410H(s) of de 420.

Suc7

Dank u

Tis niet noodzakelijk dat het super hoge kwaliteit is. Als het frequentie gebied maar enigzins redelijk is(70hz t/m 15khz)
Het zal voornamelijk worden gebruikt om sampels op te nemen en deze in reason door de sampeler te halen.

Origineel geplaatst door Jaguar_e
Nee ik wil zelf graag geluiden opnemen. Sample cds zijn leuk maar kosten ook wat.
En of ik iets special wil , nee niet echt maar wel anders dan je op de sampel cds zou aantreffen
op emule is anders zeer veel te vinden!

Ik denk een oplossing te hebben gevonden.

Er is een klein kitje van velleman genaamd super stereo oor. En deze versterkt het signaal ongeveer 50 x
Het heeft een mini-jack out en deze zou je naar mij idee gewoon op een line in van zo'n mp3 speler kunnen aansluiten. Dan kun je direct mp3 decoden. Er gaat natuurlijk wel iets aan kwaliteit verloren maar voor 108,95 euro(99 + 99,5) ben je 2,5 keer zo goedkoop uit als een md recorder(279). En je hebt geen gekloot met schijfjes. Opname niveau kan je dan regelen met de mate van versterking.
Tis naar mijn idee een redelijk handzaam concept.

Dit is ook te combineren met de nu hele goedkope oude md-recorders waar alleen een line-in op zit.

Een nadeel is dat je nu niet met betere microfoons kan werken. Maar goed voor mij is dit geen probleem

Ik zal mij bevindingen + sampels wel in deze tread posten

Dit nieuwe dingetje van Edirol is ideaal voor veldopnamen, maar jammergenoeg vrij duur (€444). Binnen een beperkt budget is minidisk een goede optie, vooral in combinatie met 'n goede microfoon. Ik gebruik zelf een Rode NT-3, die als voordeel heeft dat je er 'n 9v batterij in kan stoppen voor de phantom power. Ik moet wel zeggen dat de betrouwbaarheid van MD te wensen overlaat - ik heb met 'n stuk of 6, 7 MD recorders ervaring, van consumer tot pro, en er was altijd wel 'n MD'tje met 'n TOC error, of wegvallend geluid. Mooi kut als het om een belangrijke opname gaat.

Als het nog goedkoper moet dan MD, dan zijn die USB stick MP3 players handig, maar daar kan je geloof ik geen externe microfoon in pluggen.

Nee dat klopt
Ja das wel een mooi recordertje aleen erg duur voor wat ik wil. Bedoel ik wil alleen maar geluid opnemen en het niet meteen bewerken. Doe ik wil op de pc stuk handiger en een groot scherm(lees 2 ) :D
Ik heb hier ook zo'n mic met batterij(1,5 volt) maar die kan je helaas niet in een line-in doen geeft te zacht signaal af

Ik werd laatst gewezen op de site http://www.soundprofessionals.com waar ze onder andere kleine maar goede kwaliteitsmicrofoontjes verkopen - in combinatie met een hi-md recorder (pcm opname mogelijk, discjes zijn 1 gig groot) heb je een goede portable set.

Ikzeld ga denk ik voor zo'n hi-md recordertje in combinatie met twee rode nt3 microfoons (batterij voeding mogelijk), dat lijkt me helemaal ideaal.

Origineel geplaatst door Jaguar_e
Exzit

Welke usb stick is dat dan want ik zoek eigenlijk ook zo iets.
O ja wat is de prijs

De stick was een bonus aanbieding van de AH voeren ze nu niet meer.
Heb er 50 euro voor betaald maar die dingen die dalen met de dag ook met voice recorder.
Ik heb ze al gezien voor 29 euro en je hebt er gelijk een mp3 speler bij.

Weet iemand toevallig of er al mp3-sticks met opnamemogelijkheid zijn die een 'time machine' functie
kennen? Dwz die continu staan op de nemen en met een druk op de knop de afgelopen x seconden
opslaan. Handig voor als je iets hoort en denkt "dat had ik wel willen opnemen..."
Er schijnen MD-recorders te zijn die dat kunnen, en uiteraard is er de nodige software die het kan,
maar een stickje met deze functionaliteit zou natuurlijk handiger zijn.

Zo heeft er jaren geleden bij mij voor huis wel eens een busje van een glaszetter een te scherpe
bocht gemaakt. Busje op z'n kant en aardig wat platen glas aan diggelen. Dat was nou zo'n geluid
wat je nooit meer hoort waarschijnlijk...

Back