Analoog hype voorbij?

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat de regering binnenkort analoge synths geheel gaat verbieden.

Ze veroorzaken gewoon te veel haatgevoelens tussen de mensen en in dit klimaat moet je dan echt doortastend optreden.
De vrijheid van muziekuiting heeft zo z'n grenzen; laatst weer iemand die met z'n MS-20 filter een hele zaal vol Andre Rieux liefhebbers kwetste; dat kan men in deze tijd toch niet zomaar meer toestaan ?

T/m 31 maart 2005 kun je ze nog straffeloos inleveren tegen een vergoeding van 1 softsynth per 10 kg analoog,
daarna is het bezit van een analoge synth zonder bijzondere ontheffing van de Commissaris der Koningin strafbaar

richtlijn: 1 jaar gevangenisstraf per VCO, 1-2 jaar per VCF, hangt er vanaf of ie 12 of 24 db is;
bij een ARP 2600 of Oberheim expander krijg je natuuurlijk gelijk levenslang

Origineel geplaatst door levka
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat de regering binnenkort analoge synths geheel gaat verbieden.

Ze veroorzaken gewoon te veel haatgevoelens tussen de mensen en in dit klimaat moet je dan echt doortastend optreden.
De vrijheid van muziekuiting heeft zo z'n grenzen; laatst weer iemand die met z'n MS-20 filter een hele zaal vol Andre Rieux liefhebbers kwetste; dat kan men in deze tijd toch niet zomaar meer toestaan ?

T/m 31 maart 2005 kun je ze nog straffeloos inleveren tegen een vergoeding van 1 softsynth per 10 kg analoog,
daarna is het bezit van een analoge synth zonder bijzondere ontheffing van de Commissaris der Koningin strafbaar

richtlijn: 1 jaar gevangenisstraf per VCO, 1-2 jaar per VCF, hangt er vanaf of ie 12 of 24 db is;

en de taakstraf edelachtbare...?

:dubbel:

HAHAHA:D Je zit er toch verdomd dichtbij. Nog even en de regering denkt dat wij met onze muziek Mp3tjes geld binnen halen d.m.v. dit forum/ Of dat we van handel in synths worden beticht wanneer we herhaaldelijk spullen te koop zetten "dus Leo, Mono-Poly en Pochos" jullie zijn gewaarschuwd, mocht Nawijn bij jullie binnenvallen.

DEN HAAG - Met de inzet van de splinternieuwe digitale inspecteur gaat de fiscus het internet afschuimen naar ontdoken belastinggeld en illegale goederen.

Xenon, zoals het speciaal door de Belastingdienst ontworpen computerprogramma heet, gaat komende week al aan de slag.

Huisvrouwen

Gezocht wordt naar bijvoorbeeld huisvrouwen die 'illegaal' stelselmatig eigengemaakte spulletjes te koop aanbieden zonder belasting te betalen, maar ook naar grotere bedrijven die zich tot dusver aan de fiscus onttrekken door uitsluitend via internet te werken.

Staatssecretaris Joop Wijn (Financiën) heeft nog niet precies in kaart hoeveel extra belastinginkomsten de digitale inspecteur in het laatje zal brengen, maar zijn verwachtingen zijn hooggespannen, zo vertelt een zegsman.

stond in de Telegraaf

p.s. er staat een Elka Synthex op 2e hands voor 3000 Euro. Wat een gek!!!!

Origineel geplaatst door mono-poly
Mag ik geen synth verkopen als ik hem zat ben???

Jij mag dat altijd Dennis!! Was maar een grapje!!

Maar het plan van Nawijn lijkt me niet haalbaar (tja hoe verzint die Nawijn het toch telkens weer). Iemand die zelf gemaakte borduurwerkjes aanbiedt op hun site of op marktplaats en daar geld voor vangt, hoe kunnen ze dan bewijzen dat er commerciele handel achter zit?
En trouwens. 2e hands mag je toch alles verkopen of niet? Is er een limiet aan hoevaak en wanneer je iets te koop aanbiedt? Wanneer is iets commercieel of wanneer ben je een bedrijf wat winst maakt?

Laatst gewijzigd:

oh oh! met osc's alleen al zit 'k zowat aan dertig jaar... gelukkig kan 'k terug naar mijn Belgische heimat vluchten ;)

dat even terzijde,

beste vrienden, ARP's, Obbies, Jupiters en andere CS80'en gaan natuurlijk nooit meer in waarde dalen hé. dat worden zulke unieke pronkstukken dat de prijs er van gaat blijven stijgen. zoals eerder gezegd, denk aan ander antiquariaat of old-timer ferrari's en aanverwanten. het zijn de 'mindere' analogen die in de slipstream van de vemeende hype meegezogen zijn die kans maken om weer in waarde te dalen. maar dat zal enkel gebeuren als mensen objectief naar de kwaliteiten van die synths gaan kijken.

Ook de softsynths worden steeds beter, en als je gevoelig bent voor downloaden en tegelijkertijd geld nodig hebt, dan zullen er wellicht mensen zijn die er daarvoor gaan.

Tevens worden er veel meer oude Moogs aangeboden, dan een jaar geleden. Twee Minimoogs in 1 week lijkt me toch uitzonderlijk als je weet dat er zo'n 11.000 gemaakt zijn. Trek de overlijdensberichten daarvan af en tel uit je winst.

Zelf ben ik gauw gehecht een mooie synth zoals bv NR2 of een DX7. Er moet dan echt acute geldnood zijn wil ik deze synths wegdoen. De auto zou eerder verkocht worden. Ik kan me niet voorstellen dat je:
- een Minimoog;
- Prophet 5; of
- Jupiter 8 wilt verkopen, maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe langer ik een synth heb des te meer ga ik hem waarderen.

zeg mono
heb jij nou echt weer een mini? die mag je me wel verkopen als je hem zat bent.

ach ja... het gaat mij om de lol die je met een synth hebt, en een uurtje achter een MonoPoly prutsen met al die knopjes en zo vind ik leuker dan achter mijn pc te zitten klikken en slepen met een softsynth. En het zal wel aan mij liggen, maar ik vind mijn echt vintage analoge shit beter klinken dan VA. Dus heb ik meer lol.

Hay Guis

voor mij is analoog niet uit

ik heb wel pas mijn 303 verkocht, maar daar voor in de plaats heb ik een solina string ensemble gekocht, en een arp omni

voor mij is analoog niet uit maar in

Greetz Turtel

:doei:

Origineel geplaatst door divi
en hoeveel heb je er uiteindelijk voor gevangen, als ik zo indiscreet mag zijn?

Hay

er is tot de vraagprijs geboden 1200,--

Greetz Turtel

Origineel geplaatst door divi
kunnen we weer aansluiten bij de topic-vraag en concluderen dat de hype nog niet voorbij is...

Inderdaad, ik hou van analoog en het geluid van een TB-303, maar dit zou ik er echt nooooooit voor over hebben.

DE HYPE IS OVERRRRRR!!!

Dump snel je jupiter 8, je TB 303 of je oberheim bakken bij mij! Wees er snel bij, dan kun je nog 50 euro verdienen!

8o)

Sorry guys. Analoog is gewoon lekker :D

-C-

Origineel geplaatst door Pim
Elke hype gaat voorbij. Daar is het een hype voor. Maar ik weet niet of er sprake was van een analoge hype.

Voor mij is analoog nooit 'uit' of 'in' geweest. Het was en het is er. En je kunt er prachtige muziek mee maken.

Inderdaad zo denk ik er ook over. Analoog werd wat minder omdat er tussen 1987 en 1992 een aantal fantastische digitale synths zijn geproduceerd zoals:
- D 50 en de JD 800;
- de bekende Korgels
- Yamaha SY 77/99

Dave Smith heeft ook weer een nieuw speeltje om ons lekker te maken.

Analoog is als een echte Steinway vleugel of stradivarius....

De Klassieke synths blijven basis voor veel producers en muzikanten, het levert inspiratie op...

Als niemand meer een drol wil betalen voor een Jupiter op Memorymoog betaal ik er met alle liefde nog een godsvermogen voor, omdat ik het wil hebben en houden... Het is een deel van mijn sound en die maak ik gewoon niet met synthie programma's.... jammer.... of nee.... GELUKKIG NIET ZEG!

Hulde:mega:

De analoge hype is pas voorbij, wanneer alle analoge bakken kapot zijn, OHHHWJEEEEEEE en de nieuw analoge gear dan? die gaat toch nog wel lang mee? Ja!!! en raad eens waarom het nog steeds gemaakt wordt en duur is en toch verkocht wordt?

:confused:

Maar ik ben er wel zeker van dat analoge gear ooit overtreft kan worden, en ik denk binnen 10 jaar.
Analoge gear zou ik dan ook niet als investering in de toekomst zien, wel in het nu en 5 jaar!

:engel:

Back