Wat is ProTools goed voor?

Vash

Nieuwkomer
Dag heren,

Als een noob op synthesizer- en produceergebied leek mij dit de juiste plek om deze vraag te stellen.

Via internet her en der ben ik ProTools op het spoor gekomen. Maar 1 ding ben ik nog steeds niet achter: Waat is dit apparaat goed voor? Als ik naar de schema's kijk lijkt het op een veredelde geluidskaart, maar om de een of andere reden wil ik dat niet geloven (onder andere omdat Access een VST heeft die alleen met ProTools werkt).

Dus daarom wil ik jullie deze vraag zijn: Wat doen die apparaten en wat voor voordeel leveren die dingen op?

BVD! :)

Protools (software) is best wel een goede sequencer/audio setup?! Niks mis mee?!
Ikzelf kies toch voor Logic 7! Daar de edit mogelijkheden uitgebreider zijn en alles wat proffesioneler oogt?!
Maar Protools, beukt! Zeker en vast!!!
;)

peace...

Een geluidskaartje met software en een instapprijs van, pak hem beet smijt hem weg, 15 ruggen?

www.digidesign.com

Attachments

• hdstudioabig.jpg
    hdstudioabig.jpg
    35,8 KB · Bekeken: 78
Een M-Box (de kleinste ProTools interface) is 500 euro en dus geen 15 ruggen. Protools is een opnamesoftware dat voornamelijk door film -en televisie nabewerking en muziek opname en editing wordt gebruikt. ProTools kan je alleen draaien met bijkomende interface. Wat protools heel interessant maakt is dat het een studio standaard is en heel makkelijk uitwisselbaar is. Een M-Box is misschien wel duurder dan vergelijkbare interfaces, maar je betaalt ook voor de software en de zeer goede mic.pre-amps ( Focusrite Platinum-serie) samen met de betrouwbaarheid (op een Mac) is het investering waar je jaren van plezier zult hebben. En nee ik werk niet voor Digidesign.

Volledig mee eens!

én: Pro Tools heeft als grote voordeel dat het gemakkelijk is om te gebruiken, dat het echt uitstekend met audio overweg kan --> de editing is echt ongelooflijk goed, dat het vele professioneel klinkende plugins bezit (het IS namelijk een professioneel programma), dat de sequencer uitstekend werkt, dat je veel routing mogelijkheden hebt en nog zoveel meer.

Wel misschien even bij vermelden dat Pro Tools vooral bedoelt is om audio mee op te nemen en dus niet om midi-sequencing te doen. Dat kan het wel, maar daar is Logic,... dan toch weer beter in.

Ik heb met volle teugen weer een keer van die draad zitten te genieten zeg.
Maar het moraal was toch dat de professionelen in 2 kampen verdeeld zijn en de een het een heel fijn goed pakket vind en de andere groep niet. De arme sloebers die het niet kunnen betalen kunnen wel van alles vinden maar gebruiken ho maar.

Trouwens, die zus van Katja was toch weer gescheiden?
n0_key pak ze! :D

Maar grappig dat de draadopstarter begon over de Virus die als VST in Protools zat.
Access brengt helemaal geen Virus VST (meer) uit omdat die teveel illegaal gekopieerd zou worden. Maar het geeft wel aan hoe veel de term VST al gebruikt wordt in bredere zin.

Ja maar koop toch maar geen mBox! Als je dan toch zo graag Pro Tools wil, scoor dan een DIGI 001 2dehands. Zag hem onlangs voor 450 eurokes op Marktplaats.nl
Ik heb de 001 vroeger ook gehad en de convertors zijn niet top maar de connectie PCI is wel stukke beter dan de connectie USB 1.1 zoals die vd mBox. mBox heeft ook maar 1 stereo in out. en GEEN midi ins of uits.
Dus het enige wat je hebt is Pro Tools (zonder VST, als je geen wrapper hebt -> fxpansion voor 80 euro ofzo.) en 1 in en uitgang voor 500 euro! ............. :biertje:

En de mBox is ook weeral een paar jaartjes oud. Is dus eigenlijk al sterk verouderd en nog steeds niet gezakt in prijs. Hulp van Digidesign is ronduit KUT !! Je hebt een jaar gratis helpdesk-folks tot je beschikking maar tegen de tijd dat je 1 van die mannen bereikt hebt, is je gratis tijd aan hulp al verstreken.

Misschien kan je beter ff op het DUC gaan ronddwalen. Dat is het Digidesign forum.

Leuke antwoorden allemaal. Maar volgens mij weet de topicstarte nog steeds niet wat je er mee kunt. En ik weet dat, na toch al enige tijd op dit mooie forum rond te zweven, ook nog steeds niet eigenlijk. Maar zal ook wel komen omdat ik me er niet echt voor interesseer; maar stiekem zou ik wel willen weten wat dus het nut is van het hele gebeuren :)

Maar de antwoorden in deze thread maken het voor mij ook niet veel duidelijker... En voor de topicstarter al helemaal niet, als n00b-zijnde (naar eigen zeggen)...

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Leuke antwoorden allemaal. Maar volgens mij weet de topicstarte nog steeds niet wat je er mee kunt. En ik weet dat, na toch al enige tijd op dit mooie forum rond te zweven, ook nog steeds niet eigenlijk. Maar zal ook wel komen omdat ik me er niet echt voor interesseer; maar stiekem zou ik wel willen weten wat dus het nut is van het hele gebeuren :)

Maar de antwoorden in deze thread maken het voor mij ook niet veel duidelijker... En voor de topicstarter al helemaal niet, als n00b-zijnde (naar eigen zeggen)...

AUB..

http://www.digidesign.com/ :geslaagd:

HET IS EEN SOUNDCARD !! =(

".... geluidskaartje met software ...."

".... Protools (software) is best wel een goede sequencer/audio setup....."

Back