Wat is ProTools goed voor?

Trouwens, als deze draad weer een opvolger van deze (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=23048) gaat worden dan zou een mod bij voorbaad nu al kunnen sluiten. Niet dat ik het wel humor vind hoor, maar laten we even verstandig blijven. (Met mezelf als lichtend voorbeeld van hoe het niet moet.)

Maar voor degenen die wel eens bij zo'n demonstratie van ze wil bijwonen dan kun je naar hun website gaan en proberen je aan te melden (jokken mag he).

Ik moet zeggen Protools (HD dan) gebruik ik nu als realtime mixer, sequencer, recorder en audioeditor
heb jaren met cubase gewerkt, maar moet zeggen dat protools met al de plugins die er beschikbaar zijn toch een stapje hoger is
zeker nu de midi sequencing zwaar verbeterd is in 6.7

Wat is protools goed voor?

Overigens klopt hier taalkundig geen ZAK van.

Het moet zijn;

WAAR is protools goed voor?

Origineel geplaatst door Digimod
Protools heeft een veel bredere markt dan bijv Cubase ( wat betreft audio ),
wat ik al aangaf Cubase is prima voor Midi en inderdaad daar komt dat woord
weer een beetje Audio

Het probleem is dat logic en Cubase ( ik gebruik trouwens Logic en Protools)
geen omgevingen hebben voor het monteren van geluid onder Video en dat
heeft Protools wel in combinatie met AVID.
........................................................................................knip knip.....

zelfs FLstudio 5 kan audio onder video monteren en sonar 4 doet daar ook niet moeilijk over.

Origineel geplaatst door Grouphome
]Ik moet zeggen Protools (HD dan) gebruik ik nu als realtime mixer, sequencer, recorder en audioeditor
heb jaren met cubase gewerkt, maar moet zeggen dat protools met al de plugins die er beschikbaar zijn toch een stapje hoger is zeker nu de midi sequencing zwaar verbeterd is in 6.7

Kun je misschien nader omschrijven wat je met een stapje hoger bedoeld?
Geluidskwaliteit, gebruikersgemak, mogelijkheden?

En wellicht ook wel handig om aan te geven met welke cubase je ervaring hebt. (als het Atari Cubase is dan....)

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Enne, guys. Ontopic graag. D'r is al genoeg gekessebesd over ut een of ut ander. :)

Origineel geplaatst door synthmann
zelfs FLstudio 5 kan audio onder video monteren en sonar 4 doet daar ook niet moeilijk over.

ehhhh logic kan dat ook.

Origineel geplaatst door fuse
Kun je misschien nader omschrijven wat je met een stapje hoger bedoeld?
Geluidskwaliteit, gebruikersgemak, mogelijkheden?

En wellicht ook wel handig om aan te geven met welke cubase je ervaring hebt. (als het Atari Cubase is dan....)

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Enne, guys. Ontopic graag. D'r is al genoeg gekessebesd over ut een of ut ander. :)

Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik neem aan dat je cubase sx2-3 bedoeld?

Heb met Cubase 1 (op de atari) tot aan sx op de pc en mac gewerkt.
protools heeft wat mij betreft de totale pakket,
hardware, plugins, software.
Kan gewoon bijna niks aan fout gaan.
met cubase had ik vaak na een tijdje dat mn computer gereset moest worden ofzo
zelfs laatst nog met sx 2 op mn G4
ben nu bezig met een sessie in protools en die computer staat nu al 3 dagen aan en nog geen fout gehad

geluids kwaliteit hangt af van je converters
heb nu apogee ad16X converters aan mn protools
moet zeggen dat het bijna niet beter kan
wat ik ook vind is dat het gebruiksgemak van protools (voor mij dan) simpeler is

ik vind zelf dat protools alles heeft (heb ik al gezegd)
maja ik kan ffkes niet op meer komen (niet genoeg geslapen)

Heb zelf enig tijd met Cubase gewerkt en werk nu met Protools LE 6.7 wat zeer goed bevalt.
Zo goed dat ik nu bezig om mijn MBOX + PROMIX 01 te verkopen om een DIGI 002R weer te kopen
De reden dat ik de overstap gemaakt heb gemaakt is dat waar ik muziekles heb ook met Protools gewerkt wordt.
Zo kan ik me "huiswerk" meenemen naar les en andersom.

Waarom voor sommige mensen Protools ook een verademing is dat het met dedicated hardware werkt.
Het is dus redelijk plug and play en het werkt ook goed. Terwijl bijvoorbeeld met Cubase of Cakewalk
de vraag komt van welke audio interface je erbij moet kopen. Dit weer in combinatie met je besturingssysteem en verscheidene hardware configuraties van je pc kan leiden tot een instabiel systeem.

De support van Digidesign ben ik niet zo kapot van aangezien er updates en upgrades gecombineerd worden moet je er soms voor betalen en heb al een aantal keren een mail gestuurd naar de support afdeling maar tot op heden geen antwoord, vind ik niet zo netjes.....

Over het algemeen dus een tevreden Protools gebruiker

Origineel geplaatst door Mostatic
Wat is protools goed voor?

Overigens klopt hier taalkundig geen ZAK van.

Het moet zijn;

WAAR is protools goed voor?

Wat is Protools en waar is het goed voor....;)

Origineel geplaatst door synthmann

klopt , maar het gaat niet over vakantie filmpjes monteren dat kan inderdaad
op FLstudio 5 etc..

( Hetzelfde geldt voor protools op de mac. Da's over vijf jaar denk ik gewoon verdwenen
omdat de geschiedenis heeft aangetoond dat dedicated systemen het verliezen van open
flexibele systemen.)

Heel leuk die flexibele systemen maar wat heb je daaraan als het niet stabiel draait.
Denk je aan Protools dan denk je meteen aan Apple en dat is niet zo vreemd omdat
dit nu eenmaal de perfecte combinatie is.
Protools zal nog wel voorlopig op de markt blijven omdat andere fabrikanten nog
steeds geen antwoord hebben op Protools.

Goed dan de support is niet helemaal je van het , maar liever een goed systeem met
minder support dan een slecht systeem met veel support.
Ik zie ook niet in deze topic dat er voor of tegenstanders zijn van Protools maar
meer gebruikers en geen gebruikers en dat merk je in de opmerkingen.

Mensen die twijfels hebben over protools zou ik adviseren om eens
naar een Digidesign dealer te gaan voor een demonstratie.

Je komt dan uit de winkel met een :) en denk wat :stupid van me dat ik dit
niet eerder heb gedaan.

Ik was meteen :verkoght: toen ik Protools zag wat een systeem zeg :halleluja

Die vakantiefilm van Pam en Tommy was wel een behoorlijke hit hoor. :duivels:

Laten we even een resumé maken. (let op het humoristische gehalte)
-Computern00bs (en klungels) gebruiken liever Protools
-Protools is leuk maar AD/DA converters zijn k*t dus moet je betere kopen.
-Protools wordt vaak aan je door anderen opgedrongen omdat het zo moet.
-En ook als je het niet weet gewoon Protools kopen want koop je de hele riedel in een keer en scheelt een hoop nadenken.
-Support van Protools is volkomen k*t.
-Upgraden kost je elke keer flink knaken.

Even de andere kant
-Je moet wel een zware nerd zijn wil je met al dat computer geneuzel aan de slag willen
-Cubase ziet er uit als een grote kermis, gebruikers geilen op zo'n lelijk programmaop of zo?
-Logic en Cubase werken ook met de onboard geluidskaart, dat zegt toch genoeg?
-Al die aparte hard en software maakt er maar een grote zooi van die never nooit stabiel kan draaien
-Voor die prijs nog fatsoenlijke support krijgen is godsonmogelijk
-Je bent constant bezig met updates en drivers hier en BIOS daar. Je bent meer met je computer bezig dan met muziek.

Maar wie kan er dan een paar functies opnoemen van Protools, en dan lefst vooral audio, welke Cubase en Logic niet hebben.

En voor de mensen die zegge, 'Protools is stabiel'.
Ik heb zelf ook zelden of nooit problemen met cubase en m'n hardware.

Die functies zijn er niet. Het is gewoon net ietsjes logischer/minder complex geinterfaced. Verder is alles zo goed met elkaar afgelijnd (closed platform), dat je geen last hebt van bugs, crashes en alle shit.

Origineel geplaatst door fuse
Die vakantiefilm van Pam en Tommy was wel een behoorlijke hit hoor. :duivels:

Laten we even een resumé maken. (let op het humoristische gehalte)
-Computern00bs (en klungels) gebruiken liever Protools
-Protools is leuk maar AD/DA converters zijn k*t dus moet je betere kopen.
-Protools wordt vaak aan je door anderen opgedrongen omdat het zo moet.
-En ook als je het niet weet gewoon Protools kopen want koop je de hele riedel in een keer en scheelt een hoop nadenken.
-Support van Protools is volkomen k*t.
-Upgraden kost je elke keer flink knaken.

Even de andere kant
-Je moet wel een zware nerd zijn wil je met al dat computer geneuzel aan de slag willen
-Cubase ziet er uit als een grote kermis, gebruikers geilen op zo'n lelijk programmaop of zo?
-Logic en Cubase werken ook met de onboard geluidskaart, dat zegt toch genoeg?
-Al die aparte hard en software maakt er maar een grote zooi van die never nooit stabiel kan draaien
-Voor die prijs nog fatsoenlijke support krijgen is godsonmogelijk
-Je bent constant bezig met updates en drivers hier en BIOS daar. Je bent meer met je computer bezig dan met muziek.

Dus Protools is gemaakt voor muzikanten

Cubase en logic is gemaakt voor nerds..

We zijn eruit...:slotje:

Back