Synthforumbezoek efficiënter maken!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

MIDIoot

Inactief lid!
Beste medeforumleden!
De personen die mij een beetje kennen, weten dat ik best wel voor een geintje te vinden ben!
Maar nu krijg ik steeds vaker het gevoel dat ik m'n tijd aan het verklooten ben op dit forum.(ligt niet aan jullie hoor)
Synthforum verlaten wil ik niet want ik denk dat er wel sprake is van een soort verslaving!
Maar ik wil wel m'n bezoektijden verkorten en efficiënter maken.
Minder ouwehoeren en meer muziek maken, dat is m'n doel!
Ik was vandaag op muziek4um en zag dat er bij m'n profielinfo wordt aangegeven hoe lang je in totaal al bent ingelogd!
1 dag, 2 uur en 48 minuten, terwijl ik dat forum haast nooit bezoek. Daar ben ik dus wel aardig van geschrokken!
Heeft dit forum die funktie trouwens ook? (als m'n hart dat maar aankan).
M'n doel is niet om de top 10 te halen, ik wil gewoon wat leren van dit forum! Ik wil ook niet egoïstisch zijn en alleen lurken, ik wil ook een bijdrage leveren aan dit forum. Maar ik moet echt minderen.

Heeft iemand van jullie mischien hetzelfde probleem, en zo niet hebben jullie dan tips voor mij hoe ik m'n bezoek efficiënter kan maken?

bij voorbaat dank!

Gewoon,niet zo veel bezoeken.
Stekker eruit anders.
JE moet het toch zelf doen,of anders zouden ze hier een kick,ban functie alsin irc in moeten bouwen,zodat de 3000 leden die hier zitten,je na 15 minuten er af kunnen ketsen.
:)

ik ken hetzelfde probleem..

met het forum en met msn.... ik wil met mezelf afspreken om als ik muziek wilmaken internet af te sluiten.... kijken of dat helpt

misschien behoren we wel tot de AS. als ik op het werk ben valt het me op dat er wel heel toevallig elke keer 22 nieuwe berichten staan :duivels: en in het weekend zijn dat er toch zo'n honderd meer

Zeg je breedband abonnement op en neem weer internet via de telefoonkabel.
Dat is veel langzamer, duurder en op die manier beperk je het internetgebruik sneller.

De stap nemen om dit te doen is alleen erg moeilijk, ook voor mij :D

-C-

Origineel geplaatst door Croaton
misschien behoren we wel tot de AS.
Autisme spectrum? Geen zelfdicipline lijkt toch meer op ADHD volgens mij.

Maar breedband opzeggen is geen optie, ik heb het gewoon nodig!

Origineel geplaatst door C738
Zeg je breedband abonnement op en neem weer internet via de telefoonkabel.
Dat is veel langzamer, duurder en op die manier beperk je het internetgebruik sneller.

De stap nemen om dit te doen is alleen erg moeilijk, ook voor mij :D

-C-

niet verstandig- tenzij je kpn rekeningen van 150-200 euro wilt krijgen en retetrage verbindingen.

Alles staat en valt met je eigen inzet- je krijgt terug wat je erin steekt.
Anders wordt het een leuke hobby/tijdsverdrijf, net zoals kaarten of kijkdood kijken.

Af en toe een dagje het synthforum niet bezoeken. Ik merk soms dat ik uit automatisme het synthforum ga bezoeken. Of als ik me verveel, gewoon even een paar miinuten de laatste theads checken.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Alles staat en valt met je eigen inzet- je krijgt terug wat je erin steekt.
Leg eens uit!
Stel dat ik 2 uur per dag besteed aan het beantwoorden van alle domme vragen van die beginnelingen die te lui zijn om de zoekmachine of de manual te gebruiken....... wat krijg ik daar voor terug dan?

Re: Synthforumbezoek efficiënter maken!

Origineel geplaatst door MIDIoot
aan dit forum. Maar ik moet echt minderen.

Heeft iemand van jullie mischien hetzelfde probleem, en zo niet hebben jullie dan tips voor mij hoe ik m'n bezoek efficiënter kan maken?

bij voorbaat dank!

Voor het eten op het forum, na het eten muziek maken of iets anders als het maar niet op het forum is.

Leg eens uit!
Stel dat ik 2 uur per dag besteed aan het beantwoorden van alle domme vragen van die beginnelingen die te lui zijn om de zoekmachine of de manual te gebruiken....... wat krijg ik daar voor terug dan?

Nou kijk.. dit lijkt me toch een forum om muziek te maken.
#stel je voor je bent gepassioneerd van muziek en je steekt al je vrije tijd in die ene gave track, jarenlang.
Dan post je hem op dit forum en je krijgt geweldige reacties. Een herinnering voor het leven. Dat bedoel ik.

Re: Synthforumbezoek efficiënter maken!

Ik was vandaag op muziek4um en zag dat er bij m'n profielinfo wordt aangegeven hoe lang je in totaal al bent ingelogd!
1 dag, 2 uur en 48 minuten, terwijl ik dat forum haast nooit bezoek. Daar ben ik dus wel aardig van geschrokken!
je bent lid sinds mei 2004 aldaar, dan zijn die 27 uurtjes (op 10 min. na dan) niet echt bijster veel...
het hoeft trouwens helemaal niet zo te zijn dat je echt al die tijd intensief hebt gebruikt om op het Muziekforum rond te neuzen, want zolang de browser open staat zal ie door tellen nutuulk...

Re: Re: Synthforumbezoek efficiënter maken!

Re: Re: Synthforumbezoek efficiënter maken!

Origineel geplaatst door 6 trak
je bent lid sinds mei 2004 aldaar, dan zijn die 27 uurtjes (op 10 min. na dan) niet echt bijster veel...
het hoeft trouwens helemaal niet zo te zijn dat je echt al die tijd intensief hebt gebruikt om op het Muziekforum rond te neuzen, want zolang de browser open staat zal ie door tellen nutuulk...

Eh, dat denk ik niet. Dit omdat de webserver niet kan zien wanneer de gebruiker zijn pagina sluit; de pagina is opgehaald van de server, dat wordt geregistreerd, maar wat er vervolgens mee gebeurt aan gebruikerskant is 'onzichtbaar'.
Dwz. of deze pagina wordt gelezen of niet, danwel dat-ie de rest van de dag openstaat, voegt niets toe aan zo'n 'telling'.

De meeste webservers en content management systemen denken in 'sessies'. Dat wil zeggen, een aantal acties van een specifieke gebruiker op een site binnen een bepaalde periode. Er zit een time-out op zo'n sessie, meestal iets van 15 minuten; dit is echter in te stellen. Als die tijd voorbij is en je hebt nog geen nieuwe pagina geopend, dan denkt de server dat de sessie voorbij is (de gebruiker is blijkbaar weg).

Zoiets natuurlijk een minder betrouwbaar beeld van de tijd die iemand op je site doorbrengt, maar meestal middelt het aardig uit. Resultaat is wel dat als je snel een paar pagina's leest, iedere keer je 'doorgebrachte tijd' met minimaal de time-out periode wordt opgehoogd. Dat kan dus misleidend werken.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Nou kijk.. dit lijkt me toch een forum om muziek te maken.
#stel je voor je bent gepassioneerd van muziek en je steekt al je vrije tijd in die ene gave track, jarenlang.
Dan post je hem op dit forum en je krijgt geweldige reacties. Een herinnering voor het leven. Dat bedoel ik.
We hebben het hier niet over muziek maken maar over de tijd die je besteed aan het forumbezoek, dus ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld eigenlijk.
Krijg je meer geweldige reacties op je track als je een veelposter bent dan?
Daar ben je dan ook niet echt mee gebaat. Je kunt beter opbouwende kritiek krijgen waarmee je wat kan, dan een hoop geslijm omdat ze je zo'n aardige gozer vinden.

Daar ben je dan ook niet echt mee gebaat. Je kunt beter opbouwende kritiek krijgen waarmee je wat kan, dan een hoop geslijm omdat ze je zo'n aardige gozer vinden.
het zijn over het algemeen wel dezelfden die reageren op bepaalde tracks van bepaalde mensen...
maar wat wil je nu pcies bereiken met deze thread Midi? zo te zijn is het wat paradoxaal, je blijft nl maar posten hiero :D

Origineel geplaatst door 6 trak
maar wat wil je nu pcies bereiken met deze thread Midi?
Ik wil gewoon wat nuttige tips om m'n synthforumverslaving wat in te dammen. :)

tipje:

sloop je F5 button eruit, zodat je minder zinloos refresht om te kijken of iemand iets nieuws heeft gepost :D

Origineel geplaatst door hansbakker
tipje:

sloop je F5 button eruit, zodat je minder zinloos refresht om te kijken of iemand iets nieuws heeft gepost :D
Dan heb je altijd nog backspace en mouse gestures... Aargh wat is het leven toch moeilijk :D

Misschien kun je Synthforum voor iedere post die je plaatst een euro betalen? Misschien post je dan iets minder? ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back