Ik heb mijn dj-gear verkocht en ga binnenkort mijn eerste onderdelen aanschaffen van mijn studio in wording.
Ik ben al een tijdje bezig met softsynths en heb besloten dat ik voorlopig nog even met software wil verder gaan. Ik heb de discussie softsynths/hardsynths al met een producerende vriend gevoerd. Volgens hem moest ik voor een goeie (liefts analoge) synth gaan, heb ik dat master keyboard ook niet meer nodig. Maar het probleem is dat ik dan meteen een mengtafel nodig heb en dan helemaal boven mijn buget zit. Of misschien heeft iemand een ander idee?
Anyway, ik had zo'n beetje besloten de volgende zaken aan te schaffen:
- 2 active monitor speakers
- een goede geluidskaart
- een master keyboard
Op dit moment heb ik al een computer die ik hiervoor dedicated wil inrichten. Het gaat om een P4 3Ghz met 1 Gb geheugen, twee 17" TFT's en een Terratec DMX X-Fire 1024. Deze laatste wil ik vervangen door een M Audio Audiophile 2496. Da's een goede kaart om mee te beginnen toch?
Het master keyboard ben ik nog niet helemaal uit. Ik zat in principe aan een 2 octaafs bordje zoals de Ozone of Oxygen 8 (met veel knopjes en schuiven) te denken. Echter vond ik ze bij feedback erg rammelig aanvoelen. Ga ik een goede keuze maken met deze bordjes? Of misschien is de Edirol PCR 30 wat voor mij? Ik ga 'm gebruiken om Psytrance leads in te spelen. Ben echter niet erg ervaren met spelen op een keyboard, dus het zullen wel geen ingewikkelde stukken worden...
Monitorspeakers heb ik nog geen flauw idee van. Ik las dat de KRK v8 goed uit de test kwamen, maar die zijn iets boven budget voor mij. Kunnen jullie mij aanraden wat een goede koop voor mij zou zijn? Ik kan in eerste instantie niet veel herrie maken, dus ze hoeven niet super veel vermogen te hebben. Echter moeten ze wel voldoende bass kunnen produceren, is volgens mij wel belangrijk als je psytrance maakt!
Ik heb een budget van rond de 1000 euro. Ik zat er ook aan te denken om te kijken of ik wat spullen tweedehands kon aanschaffen, maar masterkeyboards en monitorspeakers worden niet veel aangeboden op internet.
Graag hoor ik jullie reacties, bedankt alvast!
Ik ben al een tijdje bezig met softsynths en heb besloten dat ik voorlopig nog even met software wil verder gaan. Ik heb de discussie softsynths/hardsynths al met een producerende vriend gevoerd. Volgens hem moest ik voor een goeie (liefts analoge) synth gaan, heb ik dat master keyboard ook niet meer nodig. Maar het probleem is dat ik dan meteen een mengtafel nodig heb en dan helemaal boven mijn buget zit. Of misschien heeft iemand een ander idee?Anyway, ik had zo'n beetje besloten de volgende zaken aan te schaffen:
- 2 active monitor speakers
- een goede geluidskaart
- een master keyboard
Op dit moment heb ik al een computer die ik hiervoor dedicated wil inrichten. Het gaat om een P4 3Ghz met 1 Gb geheugen, twee 17" TFT's en een Terratec DMX X-Fire 1024. Deze laatste wil ik vervangen door een M Audio Audiophile 2496. Da's een goede kaart om mee te beginnen toch?
Het master keyboard ben ik nog niet helemaal uit. Ik zat in principe aan een 2 octaafs bordje zoals de Ozone of Oxygen 8 (met veel knopjes en schuiven) te denken. Echter vond ik ze bij feedback erg rammelig aanvoelen. Ga ik een goede keuze maken met deze bordjes? Of misschien is de Edirol PCR 30 wat voor mij? Ik ga 'm gebruiken om Psytrance leads in te spelen. Ben echter niet erg ervaren met spelen op een keyboard, dus het zullen wel geen ingewikkelde stukken worden...
Monitorspeakers heb ik nog geen flauw idee van. Ik las dat de KRK v8 goed uit de test kwamen, maar die zijn iets boven budget voor mij. Kunnen jullie mij aanraden wat een goede koop voor mij zou zijn? Ik kan in eerste instantie niet veel herrie maken, dus ze hoeven niet super veel vermogen te hebben. Echter moeten ze wel voldoende bass kunnen produceren, is volgens mij wel belangrijk als je psytrance maakt!

Ik heb een budget van rond de 1000 euro. Ik zat er ook aan te denken om te kijken of ik wat spullen tweedehands kon aanschaffen, maar masterkeyboards en monitorspeakers worden niet veel aangeboden op internet.
Graag hoor ik jullie reacties, bedankt alvast!

.