Eminent Unique 310

Even een dramatische off-topic zijstap:
weet iemand het adres van de voormalige Eminent-fabriek ik Bodegraven?

Origineel geplaatst door Yost
...weet iemand het adres van de voormalige Eminent-fabriek ik Bodegraven?
Jakob Vreekenplein 1. Dit bedrijf schijnt er nu in te zitten...

Fabriek.jpg

Links de fabriek in Waddinxveen (meubels), rechts die in Bodegraven (electronica).

:kroon:

@ jgeers01. Mijn dank voor het snelle antwoord.

Ik zou graag willen weten of iemand weet wat de Eminent 310 Theater weegt.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij 80 kilo weegt??

Ik vraag het omdat ik een mail heb van iemand uit Engeland die mijn eminent wil kopen.
Ik overweeg om het ding te verschepen. Iemand ervaring met het verschepen van zo'n groot apparaat?
Hoe wordt zoiets verpakt8o)

Misschien hebben jullie ideeen erover?

Alvast bedankt.

Met half open handen typ ik dat de 2000GT een ton weegt :D

De 310 kan inderdaad wel 80 wegen. Mijn hammond woog ook zoiets en was vergelijkbaar in constructie. Die 2000GT gaat richting het dubbele :bekdicht:

Ik verwacht dat je een expediteur in moet schakelen en het orgel op een pallet moet laten vervoeren. Ik heb verder geen tips of ervaring. Informeer anders eens bji een piano-handelaar.

Vraag aan die knakker in Engeland waar hij woont. Als hij redelijk in het noorden woont dan kan hij met een bestelbus het veer van Newcastle naar IJmuiden nemen, waar jij dan op hem staat te wachten in een bestelbus met de Eminent. Even overladen en klaar :)

Anders heb je nog verbindingen van Hull naar Hoek van Holland. Da's een heel stuk zuidelijker.

Het lijkt me goedkoper dan een expediteur in te schakelen. Je hoeft zelf immers alleen de brandstof te betalen en die gast uit de UK zijn ferry ticket (dan kan hij ook nog meteen goedkoop drank inslaan, werkt meestal zeer goed als lokkertje bij Engelsen, de zogenaamde "booze-cruise" ;) )

Origineel geplaatst door Luftmeister
Ik zou graag willen weten of iemand weet wat de Eminent 310 Theater weegt.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij 80 kilo weegt??

Ik vraag het omdat ik een mail heb van iemand uit Engeland die mijn eminent wil kopen.
Ik overweeg om het ding te verschepen. Iemand ervaring met het verschepen van zo'n groot apparaat?
Hoe wordt zoiets verpakt8o)

Misschien hebben jullie ideeen erover?

Alvast bedankt.

Yamaha 310?

Yamaha 310?

Mijn oog viel op een advertentie met een wit orgel, ik dacht een theater 310. Het blijkt een Yamaha maar opmerkelijk genoeg voorzien van een Eminent Rhythmix ritmebox :geslaagd:

Link

Attachments

• yamaha_rhythmix.jpg
    yamaha_rhythmix.jpg
    20,5 KB · Bekeken: 139
Ik ben sinds vandaag geen Eminenteigenaar meer. =( Met het oog op een toekomstige verhuizing is de 2000 GT toch de deur uit moeten gaan. Maar ik heb leuke en verhuisbare vervanging:

2005693710824033433_rs.jpg

Philicorda 751 transistor + Korg MS2000. Die korg past qua afmetingen perfect op de philicorda. Als je de phili doorheen de korg jaagt kan je met de phaser van de korg er nog leuke Jarreklanken uit krijgen ook! Zo is de orgelleemte toch weer gevuld.

(het staat nu wat krap bij mijn audioset, maar meer ruimte heb ik hier niet)

Vorige week had ik Huib de Bruijn hier nog in huis. Die man kent zijn vak!! :okdan: :okdan:

Kan er mij iemand zeggen welke geluiden Jarre gebruikt op een eminent 310u en de registerinstellingen? Ik denk dat Jarre meer geluiden gebruikt op een eminent dan enkel het string ensemble

heb een foto van de garantie bewijs , is inmiddels verlopen. met leuk vooraanzicht van ik denk de eminent fabriek.

Attachments

• dscf0003 (custom).jpg
    dscf0003 (custom).jpg
    39,6 KB · Bekeken: 138
Mijn GC was in betere staat :).

1 jaar garantie had je trouwens op een 2000GT. Lijkt nu weinig, maar was toen standaard (en fabrieken geven vaak nog steeds maar 1 jaar garantie, de winkels voegen er jaren aan toe).

Origineel geplaatst door turtel
heb een foto van de garantie bewijs , is inmiddels verlopen. met leuk vooraanzicht van ik denk de eminent fabriek.

Leuk :luv:

Er staat weer een mooie 310 [standaard versie] te koop op Marktplaats, met Rhytmix!
Link

oxygene 6 on eminent 310u theatre

oxygene 6 on eminent 310u theatre

Hier een voorbeeldje van oxygene 6 die ik heb gemaakt op mijn eminent 310u theatre, het zee geluid is afkomstig van een juno 106

Lijkt me leuk om te horen. Zie alleen geen link.

Re: oxygene 6 on eminent 310u theatre

Re: oxygene 6 on eminent 310u theatre

Origineel geplaatst door kubrick
Oxygene 6 gemaakt op mijn eminent 310u theatre, zee geluid: juno 106

(Let niet op de fouten) het is maar een voorbeeldje

http://download.yousendit.com/AE7850D40AE03B5E

Goedzo! Ga zo door... je hebt alleen nog een Minipops model 7 nodig wil je het nog beter laten klinken...

attachment.php
(ff geklauwt van wouw hier)

Hier mijn versie uit een donkerbruin verleden: Oxygene 6

Gebruikte gear: Eminent 310, ARP 2600, Korg MP7, EH Small Stone, BBD echo, Rev 500

J.,

Re: Re: oxygene 6 on eminent 310u theatre

Re: Re: oxygene 6 on eminent 310u theatre

Origineel geplaatst door LeoDaV
LeoDav, welkom in deze thread :mega:

Voor hen die LeoDav [Johan] niet kennen, lees de bovenste anekdote op deze pagina.

:kroon:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Unic
Dus het is eigenlijk Leodav zijn schuld dat het halve forum een Eminent heeft....

*D

Welkom!

LOL! :dubbel: Ik ben bang van wel :) Maar als 'we' er niets aan gedaan hadden dan waren al deze 310's rechtsteeks naar /dev/null gegaan... Zonde van zo'n een mooi stukje oerhollands handwerk! Iets om trots op te zijn....toch?

:halleluja

J.

Back