Eminent Unique 310

Origineel geplaatst door turtel
je bedoelt zeker de release , sustain is toch wat anders , vette mod alleen nog de attack regelbaar .
dat moet lukken ,langzaam opkommende strings is erg mooi8~

De attack is regelbaar op de eminent 2000:eureka: Dat heet daar Crescendo en werkt prima. Ik neem aan dat die ook in de 310 te plaatsen is:)

.
.
.
.

.
.

(als je erg veel van elektronica weet dan :D )

Gefeliciteerd Firefox! Inderdaad een mooie Theater uitvoering en ook prachtig in beeld gebracht :kroon:

De chip en din-aansluiting zijn inderdaad van de Rithmix. Deze ritmebox was ook als extern doosje verkrijgbaar en de din-connector diende voor de aansluiting op het orgel (geluid-uitgang en sync-aansluiting met de bas). Ik vermoed dat voor de theater versies de print kant-en-klaar geleverd werd (de Rithmix tref je ook op andere orgels aan) en het zou me niet verbazen dat Eminent 'm rechtstreeks op de print bekabeld heeft.

@Wouw: lekker bezig :D. De smallstone heeft inderdaad een klein dynamisch bereik dus vervormging ligt op de loer...

Laatst gewijzigd:
Er is iets ernstig gebeurd: Een schitzofreen wijf heeft m'n Eminent gemold. :(

Ze heeft op het keyboard lopen stuiteren en nu is dat kapot.
Er is een toets die blijft hangen waardoor die noot continu blijft klinken. De toets omhoog halen werkt niet.

Mijn vraag: Wie kan dit repareren en wat gaat dat ongeveer kosten?

Alvast bedankt.

Origineel geplaatst door Patat Met
Er is iets ernstig gebeurd: Een schitzofreen wijf heeft m'n Eminent gemold. :(

Ze heeft op het keyboard lopen stuiteren en nu is dat kapot.
Er is een toets die blijft hangen waardoor die noot continu blijft klinken. De toets omhoog halen werkt niet.

Mijn vraag: Wie kan dit repareren en wat gaat dat ongeveer kosten?

Alvast bedankt.

Volgens mij blijft het veertje van de toets hangen. kijk eens op de site van jgeers naar wat foto's, dan snap je wat ik bedoel. :eureka:

kan je denk ik " eenvoudig" zelf repareren?!

@patatmet: de geheime kracht van de 310? wijven worden er compleet wild van (*schroeft gauw de voetpedalen weer onder zijn exemplaar ;) )

Origineel geplaatst door Unic
Volgens mij blijft het veertje van de toets hangen. kijk eens op de site van jgeers naar wat foto's, dan snap je wat ik bedoel. :eureka:

kan je denk ik " eenvoudig" zelf repareren?!

Ik hoop dat het idd zo simpel te repareren is.
Er is ook nog een toets gescheurd, dus die moet ik ook nog ergens op de kop zien te tikken.
Bedankt voor de snelle reply.

Origineel geplaatst door gijs
@patatmet: de geheime kracht van de 310? wijven worden er compleet wild van (*schroeft gauw de voetpedalen weer onder zijn exemplaar ;) )

Deze dame werd er wel erg wild van. Een beetje teveel van het goede.:D

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik hoop dat het idd zo simpel te repareren is.
Er is ook nog een toets gescheurd, dus die moet ik ook nog ergens op de kop zien te tikken.
Bedankt voor de snelle reply.

Deze dame werd er wel erg wild van. Een beetje teveel van het goede.:D

Als de toetsen van een 310 dezelfde zijn als een 2000 heb ik nog een doos vol ;) maar die zijn anders volgens mij.

Origineel geplaatst door Unic
Als de toetsen van een 310 dezelfde zijn als een 2000 heb ik nog een doos vol ;) maar die zijn anders volgens mij.
Ik hoop dat alleen de veer eraf is gesprongen. Maar als ik de toets terug trek, dan blijft de noot door klinken. Dan zal er bij de contacten ook wel iets mis zijn.=(

Ik ga eerst eens kijken of de toets met superlijm gemaakt kan worden. Als dat niet lukt dan geef ik je een PBtje.

Origineel geplaatst door wouw
Gefeliciteerd met de aanschaf, een mooi exemplaar zo te zien !
Blijkbaar heb je een versie met extra divider voor de laagste F, dat hebben de wat oudere modellen niet.
Mooie foto-sessie ook. Maar, hoe doet hij het ?

Nou in eerste instantie werkt hij helemaal. Toch merk ik dat een aantal toetsen krakerig overkomen. Stuk of 3 maar.
Ook heb ik het gevoel dat er soms wat klanken wegvallen als ik alle registers opentrek. Moet nog even uitzoeken wat ik dan mis. Kan ook zijn dat het toch aan een paar contacten ligt.
Misschien toch maar eens met contactspray aan de slag. Of een keer iemand vragen die er iets meer van af weet? 8)

Binnen in de kast zitten stickers die waarschuwen wel de goede spray te gebruiken. Is die in de handel zo verkrijgbaar?

Nu ben ik normaal niet zo bang van contactspray, maar NOOOOOOOOOOOIT op toetscontacten van eminents!!!

Enkel 1 bepaalde spray eet de plastic geleiders niet weg, dus echt niet doen! Inderdaad die vanop de stickers, geen idee of en waar die te krijgen is, eventueel aan Huib de Bruijn vragen. Voor de rest van je eminent doe je wat je wilt, maar die plastic geleiders zijn blijkbaar heel gevoelig.

OK even praktisch.

-Plastic toets gebroken => superlijm
-Toets maakt geen contact of blijft hangen na heel hard spelen: => kijken of de kleine vergulde contactveertjes allen nog op hun plek zitten, zoneen op hun plek zetten. Kijken of er niks omgebogen is aan de metalen stang van de toets. Zoja, verbuigen totdat het veertje geen contact meer maakt bij niet ingedrukte toets. Vergelijk de werking van de vergulde veertjes bij een goed werkende toets.
-toetsen kraken: elcootjes van de RC dempers van de betreffende toets vervangen, of gewoon aan de achterzijde van die elco een nieuwe erbij. Je vindt die RC netwerkjes als hele rijen, net zoveel als er toetsen zijn, telkens 1 elco en 1 weerstand per toets. In de 2000GT althans. Ze staan chromatisch geordend.
-stemmen die wegvallen: tenzij het om toetscontacten gaat, een minder eenduidig probleem.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000

OK even praktisch.

-Plastic toets gebroken => superlijm
-Toets maakt geen contact of blijft hangen na heel hard spelen: => kijken of de kleine vergulde contactveertjes allen nog op hun plek zitten, zoneen op hun plek zetten. Kijken of er niks omgebogen is aan de metalen stang van de toets. Zoja, verbuigen totdat het veertje geen contact meer maakt bij niet ingedrukte toets. Vergelijk de werking van de vergulde veertjes bij een goed werkende toets.
-toetsen kraken: elcootjes van de RC dempers van de betreffende toets vervangen, of gewoon aan de achterzijde van die elco een nieuwe erbij. Je vindt die RC netwerkjes als hele rijen, net zoveel als er toetsen zijn, telkens 1 elco en 1 weerstand per toets. In de 2000GT althans. Ze staan chromatisch geordend.
-stemmen die wegvallen: tenzij het om toetscontacten gaat, een minder eenduidig probleem.

Dit is exact wat ik nodig heb om mijn 310 te repareren.

Thanks.

Nog even over wegvallende stemmen:

Per klaviertoets heb je een paar veertjes. 1 veertje is het contact van 1 noot voor 1 klankengroep. Een hangende noot, of een klankgroep die op 1 klaviertoets niet werkt, kan dus aan het veertje liggen; een klankgroep die over heel het klavier wegvalt niet. Dan gaat het ofwel om de klankopwekking zelf, ofwel om een slecht contact in een keuzeschakelaar die in het circuit van die groep zit.

En als een heel klavier, een heel stuk van een klavier, of enkele buitenste klaviertoetsen lastig doen, dan even nergens anders aan prutsen, want dan is met het wild bespelen mogelijk (al ben je dan wel de Hulk) het busframe verschoven. Dan moet je het frame waarop de doorlopende contactdraden zitten waarop de toetsveertjes vallen terug instellen (in hoogte en diepte). Dit gebeurt met bouten, want het geheel zit op schroefdraden. Maar dit acht ik niet waarschijnlijk.

Succes ermee!

wij houden van eigen domeinen! zeker de 310 verdient dat zo onderhand wel ;-)

...misschien binnenkort nieuws van het Eminent-front alhier... :W

Folderplaatjes:

normal_eminent310theatrewit.jpg

normal_eminent310theatre.jpg

normal_310unique.jpg

alles van www.organportal.com

Back