Hanz
Anonieme Analogist
Zo, en welke synthesizers kunnen we daarop beluisteren? :confused:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
eerder genoemd...
Kraftwerk...The Man Machine
(Neon Lights, Metropolis, Spacelab......vet vet vet vet vet vet vet vet vet vet vet vet vet vet vet....ow ja en ook vet!)
)Origineel geplaatst door Hanz
Automat - "Automat" (onvindbaar tenzij op bootleg / mp3)

Origineel geplaatst door Saskija
http://www.popinstituut.nl/act_pagina/johan_timman.16997.html
"Biografie
Johan Timman is enige tijd toetsenist van de progressieve supergroep Think Tank. Hij is tevens actief in John Breughel Four (1965), Soft Pillow en Innerminit (1974-1977). Timman maakt in 1981 solo een synthesizeralbum met als thema het menselijk lichaam."
Johan Timman heeft na "Trip into the body" nog in de band van Rob de Nijs gespeeld. Dat is geloof ik het laatste wat van hem bekend is.
Hi Siebe,
Ik kom zojuist achter mijn synths vandaan, en dacht ik moet nog steeds reageren op jouw mailtje. Ik ben bezig met een nieuw album, die volgend jaar 1 april (geen grap!) klaar moet zijn. In principe heb ik contract voor twee albums per jaar, en dat is een leuk vooruitzicht.
Leuk om te horen dat je Trip Into The Body nog vaak beluisterd, dat ga ik ook maar doen. Hahahaha.
Groetjes,
Johan Timman.
Ik ben benieuwd, want "Trip Into The Body" blijft toch een meester plaat.Hallo Siebe,
Ja ik ben bezig met mijn site www.timmany.com, de URL is er al. Het is de bedoeling dat daarop veel komt te staan van dat wat ik gedaan heb, mee bezig ben en ga doen.
De Moog synthesizers staan nog steeds in mijn studio, het enige dat veranderd is, ik maak de opnames nu met de computer. Door een "foutje"van mijn Apple dealer ben ik aan het begin van dit jaar al mijn materiaal kwijtgeraakt, dat was ff slikken. De songs die ik klaar had voor mijn nieuwe album "The Cerebral Symphony", en ook al mijn Moog samples en sounds. Ik moet dus alles weer opnieuw opnemen, veel werk maar alles zit gelukkig in mijn hoofd. De release van het album is dus uitgesteld. ik ben er iedere dag (nacht!?) lekker mee bezig. Je mag mij overigens best Johan noemen! Als je zo af en toe naar mijn site gaat blijf je op de hoogte, maar je kan natuurlijk ook een meeltje sturen.
Groetjes,
Johan.
met vooral orientaals-achtige deuntjes als 'Firecracker'Origineel geplaatst door Hanz
(eerder genoemd al) Yellow Magic Orchestra , de 'Japanse kraftwerk', met Ryuichi Sakamoto.
En dan niet alleen de genoemde platen:
-'Yellow Magic Orchestra' (197met vooral orientaals-achtige deuntjes als 'Firecracker'
- ... en 'Xoo Multiples' (1980) met de grote hit 'Rydeen'
- ... maar vooral ook de tussenliggende plaat 'Solid State Survivor' (1979) met krakers als 'Technopolis' en 'Behind the Mask'.
Origineel geplaatst door astronaut
Vind het zo jammer dat iedereen (inclusief Astronaut, me dus) in de vergelijking trekt met Kraftwerk. Eigenlijk totaal andere muziek, de enige overeenkomst is electronica.

Origineel geplaatst door Hanz
Mix? Hahaha.... dat is teveel eer... het is gewoon A/B switchen, dat kon ik gewoon niet laten bij deze tracks...
Let wel: Showroom Dummies / Schaufensterpuppen is van 1977... Insomnia is van 1979.
Zou YMO niet een *heel klein beetje* zijn geinspireerd door Ralf & Florian?
Oké, wist niet dat dit een leuk probeersel was. Behind the mask, Rydeen krijg ik toch echt wel een ander gevoel van. Kraftwerk is voor mijn gevoel veel abstracter. Ymo toch meer synthesizer pop.
Origineel geplaatst door Hanz
Ik vind YMO na 1980 trouwens echt niet meer om aan te horen.
Het lijkt zowat wel een kruising tussen J-Pop en de band Madness.![]()