Origineel geplaatst door waxx
ik draai ragga (of dancehall, dat zijn synoniemen), met 45 toeren 7" vinyl singles voornamelijk, en ik draai ook snel (mixen in 15 sec enz), maar dat komt door jarenlange oefening en het feit dat ik de meest van mijn platen glad van buiten ken en dat de mixen (het pitchen) niet zo perfect moeten zijn zoals bij dance en dnb. bij ons moet het vooruit (30sec-1min per tune) gaan en worden de nummers aan elkaar geplakt ipv door elkaar geweven zoals dance moet gemixt worden.
veel raggadj's met cd's zal je niet tegenkomen. en automatisch mixen zeker niet, omdat de selector (zoals bij ons de dj genoemd wordt) de mc moet volgen qua tempo. De mc moet dan weer de selector volgen qua welke plaat wanneer. Het is dus te veel een wisselwerking tussen 2 (of meer) personen om het automatisch laten doen.
matterhorn is nu juist gekend als iemand die alles alleen doet, met zijn denons, maar er zijn er niet veel die dat kunnen wat hij doet, al is alles automatisch gemixt. Matterhorn, die vroeger het legendarische dancehallsoundsystem King Addies (NY) groot maakte wordt dan samen met ricky trooper (van Killamanjaro (Jamaica) en Soundtrooper (jamiaca/canada)), Babyface (Stonelove (jamaica)) als de grootste raggadj's gezien ooit
anyway, dat is nog wel wat anders dan een dancedj, die gebruikt meestal geen mic, en hyped zijn publiek op met zijn mixen en eq'en, en als dat gefaked is is het zielig ... Dan kan je als clubeigenaar evengoed een mixcd opzetten, veel goedkoper en minder kuren..