playbackende DJ's???????

Origineel geplaatst door DJ Fuse
terry toner draait al wel een paar jaartjes mee, maar dit lijkt me ook sterk.
over het algemeen draait ie toch wel echt plaatjes. was dit zo'n serieuze avond of zo, dat ie niet mocht missen?
raar overigens, als ik een mix heb gemaakt heb ik al weer zin in de volgende. ik zou het niet aankunnen om een mix niet zelf te maken op dat moment. das nou juist de kick

kan ook zijn dat het een andere DJ was hoor...maar ik zag de naam terry toner voorbij komen op het VJ scherm toen ie draaide...

Hhhmmm

Tja, ik kan Olaf alleen maar gelijk geven (op basis van hetgeen hij hier schrijft natuurlijk)

Ben zelf ook al jaren DJ en dan heb je meestal wel oor voor dat soort dingen. Je luistert over het algemeen ook anders naar een dj dan jan en truus modaal dat doen.

Het lijkt me dan ook erg sterk, want je hoort idd altijd wel iets van het mixen: Het draaien aan EQ's, het pitchen etc. Wat je in ieder geval altijd hoort is het verschil in kwaliteit van de platen. Je hoort altijd dat het een andere plaat is, simpleweg omdat ie door een ander gemasterd is. Nu kunnen twee platen wel hetzelfde gemasterd zijn, maar een hele set? Dat lijkt me sterk.

Origineel geplaatst door olafmol
het gaat mij er dus om: hebben jullie wel eens DJs zien playbacken in een soorgelijke situatie als hierboven beschreven?

Nog nooit gezien, maar het zou mij eigenlijk sterk verbazen als het niet gebeurde. Er zijn toch altijd gasten die willen teren op het succes van een ander? Graag veel bewondering oogsten maar geen talent hebben... dus: gauw effe iets van een ander stelen.

Origineel geplaatst door dsil
Hhhmmm

Tja, ik kan Olaf alleen maar gelijk geven (op basis van hetgeen hij hier schrijft natuurlijk)

Ben zelf ook al jaren DJ en dan heb je meestal wel oor voor dat soort dingen. Je luistert over het algemeen ook anders naar een dj dan jan en truus modaal dat doen.

Het lijkt me dan ook erg sterk, want je hoort idd altijd wel iets van het mixen: Het draaien aan EQ's, het pitchen etc. Wat je in ieder geval altijd hoort is het verschil in kwaliteit van de platen. Je hoort altijd dat het een andere plaat is, simpleweg omdat ie door een ander gemasterd is. Nu kunnen twee platen wel hetzelfde gemasterd zijn, maar een hele set? Dat lijkt me sterk.

precies, dat was wat me dwars zat..het klonk gewoon te perfect........

kan het me nog wel engiszins voorstellen van producers/artiesten die een clubhit scoren en ineens "moeten" DJ'en ... maar volgens mij was dit toch echt wel een DJ en niet een producer turned DJ ...... ik hoop maar gewoon dat ik me heb vergist :)

Misschien dat hij z'n set al 10 keer thuis geoefend had en al z'n plaatjes op volgorde in tempo gesorteerd in z'n platenbak. Wat betreft de volume verschillens. Eerlijk gezegd valt dat me nooit echt op.

Maar als het echt waar zou zijn, dan mot je 3voor12 ff tippen. Dat zou voorpagina nieuws betekenen. Die gast draait op ongeveer elk festival, elke club of wat dan ook. Dus een beetje negatieve publiciteit zou geen kwaad kunnen. :D

Origineel geplaatst door sander
Misschien dat hij z'n set al 10 keer thuis geoefend had en al z'n plaatjes op volgorde in tempo gesorteerd in z'n platenbak. Wat betreft de volume verschillens. Eerlijk gezegd valt dat me nooit echt op.

Maar als het echt waar zou zijn, dan mot je 3voor12 ff tippen. Dat zou voorpagina nieuws betekenen. Die gast draait op ongeveer elk festival, elke club of wat dan ook. Dus een beetje negatieve publiciteit zou geen kwaad kunnen. :D

ff gegoogled, het was idd terry toner aan de fotos te zien........ hmmm....als die gast zoveel en zovaak draait lijkt het me heel sterk dat ie aan het faken was....dan zal het wel een voor de 100e keer gemixed setje zijn geweest dat ie kon dromen....

zoals gezegd, nog maar een keer: ik weet nix zeker, ik heb alleen mijn vermoedens, en ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, dat terry toner gewoon de strakste DJ is die ik in mijn dance-carriere van meer dan 15 jaar heb mogen beluisteren.... :engel:

Origineel geplaatst door olafmol
ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, dat terry toner gewoon de strakste DJ is die ik in mijn dance-carriere van meer dan 15 jaar heb mogen beluisteren.... :engel:

Dat zou dus betekenen dat Tiesto eigelijk niet de beste DJ ter wereld is. :dubbel:

Nu moet ik toch zeggen dat ik wel is hele eng goeie DJ's heb gezien die inderdaad in een handomdraai de platen aan elkaar knoopt zonder dat je het in de gaten hebt...

R

Origineel geplaatst door Maks
nu ff ter info: was het stein of stijn waar je naar ging zien?:D

stijn idd ;)

dat was wel leuk.....maar na een stuk of 5 nummers had ik het wel een beetje gehad....was wel erg "jan de keyboard man met z'n drumcomputer" ......

Origineel geplaatst door Arv
Nu moet ik toch zeggen dat ik wel is hele eng goeie DJ's heb gezien die inderdaad in een handomdraai de platen aan elkaar knoopt zonder dat je het in de gaten hebt...

R

ja ik dus ook..maar dan heb je als DJ nog steeds wel in de gaten wanneer er een nieuwe plaat ingemixed wordt en wanneer de andere plaat eruit wordt gemixed..... ik heb alle groten der aarde mogen aanhoren, de meeste meerdere malen, maar zo'n "geproduceerde" mix heb ik nevernooitnogniet gehoord

Origineel geplaatst door sander
Dat zou dus betekenen dat Tiesto eigelijk niet de beste DJ ter wereld is. :dubbel:

inderdaad... zowiezo vind ik dat een rare uitspraak, aangezien ik toch ook hier en daar wel eens wat videootjes heb gezien van q-bert, shadow en dat soort gasten. van hun kan je toch wel zeggen dat ze bij de besten ter wereld horen, maar tiesto... tsss

ik dacht met een denon s5000, met cdj's kan je dat ook naar het schijnt. (cuepoints en bpm/pitch aanpassingen oplsaan)

dj's die ik zo bezig zag. Tony Matterhorn (dancehall dj) op het reggae geel concert dit jaar, maar hij was ook mc, en stond meer te jumpen en het publiek op te hypen dan echt te mixen (hij stak het ook niet echt weg dat hij machinaal mixte) enkele lokale rnb dj's in blankenberge doen dat ook heb ik gezien. Dan nog een kerel die techno was aan het draaien in een gents studentencafe aan de overpoort een paar weken geleden...

mixtapes afspelen kan iedereen incls mijn grootmoeder van 87, dat zijn geen dj's. Met vooropgeslagen cuepoints kan, als het een goede reden heeft zoals bij tony matterhorn, ma anders vind ik het ook sucken.

Leve het vynil, kan je bijna niet mee zeuren

Klinkt idd als een bizar verhaal, dj's maken altijd wel miniscule (foutjes ) zoals het bijsturen van de plaat.
Ik weet wel dat er turntablists zijn zoals q-bert die zelfs blind kunnen mixen zonder koptelefoon, maar dan moet je met stickertjes gaan werken op platen en dan zie je dus meteen dat alles is voorbereid.
Ook het op bpm sorteren gebeurt veel maar dan nog kan je niet zo bloedsnel inmixen als olaf zegt.

Als deze gozer echt zo goed is dan neem ik mijn petje voor hem af maar denk eerder dat olaf gelijk heeft en dan hoort ie thuis in de catagorie losers.
Zowiezo heb ik een bloedhekel aan dj's die steeds hetzelfde setje draaien.

Origineel geplaatst door faab

Zowiezo heb ik een bloedhekel aan dj's die steeds hetzelfde setje draaien.

hear hear:biertje:

Origineel geplaatst door waxx
ik dacht met een denon s5000, met cdj's kan je dat ook naar het schijnt. (cuepoints en bpm/pitch aanpassingen oplsaan)

dj's die ik zo bezig zag. Tony Matterhorn (dancehall dj) op het reggae geel concert dit jaar, maar hij was ook mc, en stond meer te jumpen en het publiek op te hypen dan echt te mixen (hij stak het ook niet echt weg dat hij machinaal mixte) enkele lokale rnb dj's in blankenberge doen dat ook heb ik gezien. Dan nog een kerel die techno was aan het draaien in een gents studentencafe aan de overpoort een paar weken geleden...

mixtapes afspelen kan iedereen incls mijn grootmoeder van 87, dat zijn geen dj's. Met vooropgeslagen cuepoints kan, als het een goede reden heeft zoals bij tony matterhorn, ma anders vind ik het ook sucken.

Leve het vynil, kan je bijna niet mee zeuren

jama bij die reggae ragga dj´s is dit altijd zo :confused:

ik draai ragga (of dancehall, dat zijn synoniemen), met 45 toeren 7" vinyl singles voornamelijk, en ik draai ook snel (mixen in 15 sec enz), maar dat komt door jarenlange oefening en het feit dat ik de meest van mijn platen glad van buiten ken en dat de mixen (het pitchen) niet zo perfect moeten zijn zoals bij dance en dnb. bij ons moet het vooruit (30sec-1min per tune) gaan en worden de nummers aan elkaar geplakt ipv door elkaar geweven zoals dance moet gemixt worden.

veel raggadj's met cd's zal je niet tegenkomen. en automatisch mixen zeker niet, omdat de selector (zoals bij ons de dj genoemd wordt) de mc moet volgen qua tempo. De mc moet dan weer de selector volgen qua welke plaat wanneer. Het is dus te veel een wisselwerking tussen 2 (of meer) personen om het automatisch laten doen.

matterhorn is nu juist gekend als iemand die alles alleen doet, met zijn denons, maar er zijn er niet veel die dat kunnen wat hij doet, al is alles automatisch gemixt. Matterhorn, die vroeger het legendarische dancehallsoundsystem King Addies (NY) groot maakte wordt dan samen met ricky trooper (van Killamanjaro (Jamaica) en Soundtrooper (jamiaca/canada)), Babyface (Stonelove (jamaica)) als de grootste raggadj's gezien ooit

anyway, dat is nog wel wat anders dan een dancedj, die gebruikt meestal geen mic, en hyped zijn publiek op met zijn mixen en eq'en, en als dat gefaked is is het zielig ... Dan kan je als clubeigenaar evengoed een mixcd opzetten, veel goedkoper en minder kuren..

Origineel geplaatst door waxx
ik draai ragga (of dancehall, dat zijn synoniemen), met 45 toeren 7" vinyl singles voornamelijk, en ik draai ook snel (mixen in 15 sec enz), maar dat komt door jarenlange oefening en het feit dat ik de meest van mijn platen glad van buiten ken en dat de mixen (het pitchen) niet zo perfect moeten zijn zoals bij dance en dnb. bij ons moet het vooruit (30sec-1min per tune) gaan en worden de nummers aan elkaar geplakt ipv door elkaar geweven zoals dance moet gemixt worden.

veel raggadj's met cd's zal je niet tegenkomen. en automatisch mixen zeker niet, omdat de selector (zoals bij ons de dj genoemd wordt) de mc moet volgen qua tempo. De mc moet dan weer de selector volgen qua welke plaat wanneer. Het is dus te veel een wisselwerking tussen 2 (of meer) personen om het automatisch laten doen.

matterhorn is nu juist gekend als iemand die alles alleen doet, met zijn denons, maar er zijn er niet veel die dat kunnen wat hij doet, al is alles automatisch gemixt. Matterhorn, die vroeger het legendarische dancehallsoundsystem King Addies (NY) groot maakte wordt dan samen met ricky trooper (van Killamanjaro (Jamaica) en Soundtrooper (jamiaca/canada)), Babyface (Stonelove (jamaica)) als de grootste raggadj's gezien ooit

anyway, dat is nog wel wat anders dan een dancedj, die gebruikt meestal geen mic, en hyped zijn publiek op met zijn mixen en eq'en, en als dat gefaked is is het zielig ... Dan kan je als clubeigenaar evengoed een mixcd opzetten, veel goedkoper en minder kuren..

Leuk verhaaltje! :)

Heb Dhr Toner met oud en nieuw horen draaien, Dat was strak én zeker weten live.

Persoonlijk denk ik dat de stijl (althans hetgeen ik toen hoorde) die hij draait, redelijk strak te mixen is. MAW, aan het begin en aan het einde van de platen beats en geen bass en of leads... BPM rond de 130 en een vrij minimale (berlin8ig) sound........

Dat er DJ`s zijn die playbacken, geeft volgens mij aan dat DJ`s nu echt volwaardige artiesten zijn naar maatstaven van het overgrote deel van de bevolking...(mits die DJ`s af en toe de handen in de lucht gooien...vuist nog beter....etc)

;)

Back