Ok ik ga jullie hier een verhaaltje vertellen over Depeche Mode.. velen zullen wel weer gaan janken over de namen die ik noem, maar je pruimt het maar.. haha
Ten eerste vind ik Depeche Mode als sinds jaar en dag een van de stoerste bands ever!
maar nu het verhaal.
Een jaartje of 2 geleden ging ik heel veel met Scan X om (F-Communications, rechterhand van Laurent Garnier). Zijn vrouw; Anne, heeft voordat ze met Scan X - Stephane DRI- ging jaren lang samen gewoond met de vriendin van de gitarist van Depeche Mode. (Kzou niet weten hoe hij heet). Dit is niet spannend, maar dit wel.
De gitarist heeft destijds heel uitgebreid aan zijn vriendin en Anne uitgelegd WAAR ze nou altijd precies over zongen!
Neem de teksten bij de hand en probeer dan door de metaforen heen te prikken.. want waar zingen ze nu vrijwel ALTIJD over..
"het gebruik van heroine" ..
Alles wat ze zingen is geschreven vanuit de positie van de gebruiker. Personal Jesus is de metaforische benaming van Heroine voor de zanger. Zo kun je heeeel veel teksten en zinnen eindelijk begrijpen wat ze nu bedoelen.
Ik vind het aan de ene kant heel sneu, want zelfs het laatste album is met die perceptie geschreven. Luister maar eens heel goed. Echter, vind ik het wel op een rare manier heel tof dat een band jaren lang over dingen zingt waar iedereen denkt dat ze maar vaag lullen en dat ze dus al die tijd al een specifieke situatie omschrijven.
VOORDAT je me uit gaat maken voor " lul de behanger met zijn sprookjesverhalen" ga eerst die teksten nog eens goed doorlezen/luisteren en kom dan terug. Ik heb toen ik het hoorde zo veel mogelijk van hun geluisterd en je zult versteld staan dat er dingen zijn waarvan je eerst dacht, waar de fuk heeft ie het over.. dat je dat nu in eens wel begrijpt.
Ik ben echt al jaren lang fan van deze band en heb hun altijd als een voorbeeld gezien van hoe muziek moet zijn, vandaar dat ik dit verhaal toch met jullie wilde delen.
Wat jullie ervan vinden is natuurlijk helemaal persoonlijk