depeche mode

Origineel geplaatst door henkie
Depeche Mode is al meer dan 20 jaar absolute top.

Cubik_Planet: naar welk concert van DM ben je als laatste geweest? Naar nedrland komen ze al jaren niet meer!

Ik ben naar het Hamburg concert geweest en naar Antwerpen.....

Hamburg.... tering wat een reis.... eerst uren in de file gestaan met honderden DM fans.... en op 3 minuten voordat het concert begon kwamen we het veld op..... en toen.... jawel.... regen regen en nog eens regen...... maar Martin zong wel een verschrikkelijk mooie versie van Sister of Night !!!!....

Helemaal top!!!

CP

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ron, heb je de DVD al? Ik vind hem erg goed.

DVD en VHS is beide in mijn bezit..... helemaal toppie .. de DVD is van superkwaliteit...

Je wist natuurlijk ook al dat de DVD de Popkomm Music DVD Award heeft gewonnen?

CP

Ik ben het nog steeds met EDP eens. Ook het recente solo werk is goed te pruimen, alhoewel de CD van Dave wat meer de rock kant op gaat. Overigens zijn er van de nieuwe single (Dirty sticky floors) diverse remixes van Junkie XL verkrijgbaar. Ik las laatst ook nog ergens dat Dave op de nieuwe CD van Junkie XL zou gaan meezingen.

Ok ik ga jullie hier een verhaaltje vertellen over Depeche Mode.. velen zullen wel weer gaan janken over de namen die ik noem, maar je pruimt het maar.. haha

Ten eerste vind ik Depeche Mode als sinds jaar en dag een van de stoerste bands ever!

maar nu het verhaal.
Een jaartje of 2 geleden ging ik heel veel met Scan X om (F-Communications, rechterhand van Laurent Garnier). Zijn vrouw; Anne, heeft voordat ze met Scan X - Stephane DRI- ging jaren lang samen gewoond met de vriendin van de gitarist van Depeche Mode. (Kzou niet weten hoe hij heet). Dit is niet spannend, maar dit wel.

De gitarist heeft destijds heel uitgebreid aan zijn vriendin en Anne uitgelegd WAAR ze nou altijd precies over zongen!
Neem de teksten bij de hand en probeer dan door de metaforen heen te prikken.. want waar zingen ze nu vrijwel ALTIJD over..

"het gebruik van heroine" ..

Alles wat ze zingen is geschreven vanuit de positie van de gebruiker. Personal Jesus is de metaforische benaming van Heroine voor de zanger. Zo kun je heeeel veel teksten en zinnen eindelijk begrijpen wat ze nu bedoelen.

Ik vind het aan de ene kant heel sneu, want zelfs het laatste album is met die perceptie geschreven. Luister maar eens heel goed. Echter, vind ik het wel op een rare manier heel tof dat een band jaren lang over dingen zingt waar iedereen denkt dat ze maar vaag lullen en dat ze dus al die tijd al een specifieke situatie omschrijven.

VOORDAT je me uit gaat maken voor " lul de behanger met zijn sprookjesverhalen" ga eerst die teksten nog eens goed doorlezen/luisteren en kom dan terug. Ik heb toen ik het hoorde zo veel mogelijk van hun geluisterd en je zult versteld staan dat er dingen zijn waarvan je eerst dacht, waar de fuk heeft ie het over.. dat je dat nu in eens wel begrijpt.

Ik ben echt al jaren lang fan van deze band en heb hun altijd als een voorbeeld gezien van hoe muziek moet zijn, vandaar dat ik dit verhaal toch met jullie wilde delen.

Wat jullie ervan vinden is natuurlijk helemaal persoonlijk

quote " native audio on Macs with VX pocket cards on the laptops "

toppie, gebruiken dezelfde geluidskaartjes als ik! :) dit is de eerste keer dat ik iemand anders over mijn geluidskaartje hoor !! en dan gelijk mijn grootste voorbeelden! waaah, call me kid! but I like it!

LOL, dat laatste antwoord hoort waarschijnlijk in een andere thread?

Overigens heb je gelijk hoor en bij veel fans wordt die uitleg ook wel gebruikt voor de teksten (alhoewel ik deze uitleg van Personal Jesus nog niet eerder gehoord heb).

Maar luister eens naar de tekst van Never let me down again: "We're flying high, We're watching the world pass us by, Never want to come down, Never want to put my feet back down On the ground". Als dit al niet over drugs gaat, dan weet ik het niet.

Kan me weinig schelen of het over heroine gaat maar 'Never let met down again' blijf ik een gaaf nummer vinden hoor. Voor mij betekend het heel wat anders.

Maar het is toch algemeen bekend dat ze niet van de stoute pillen ed konden afblijven. Wel jammer want Dave heeft er z'n stem mee vernaggeld (en bijna zichzelf) maar in welke muzieksoort zijn er geen tripkabouters te vinden?

allemaal helemaal mee eens
maar ik heb het hierover dat ALLE teksten zijn geschreven vanuit de perceptie van een heroine gebruiker.
we hebben het niet over dat de zanger wel eens een pilletje ofzo nam.. nee, waar jij en ik al die jaren naar luisterde
was de inside mind van een junk/user.. dat plaatst alles in een heel ander perspectief vind ik .. best wel creepy

Volgens mij gaat dat over zweefvliegen. :)

Maar depeche mode is inderdaad zwaar stoer. De nieuwe generatie synthpopper, zoals Mesh, Iris, De/vision, Echo image en NamNamBulu die in hun voetsporen treden vind ik ook erg goed. Een band als Mesh vind ik zelfs beter als Depeche Mode. Dat schijn Depeche Mode zelf trouwens ook te vinden, want die zijn zwaar fan, naar ik heb gehoord. Heb ook wel eens een foto van David Gahan gezien met een Mesh-shirt.

zijn er ook mensen die het heel erg opvallend vinden hoe clean die laatste album is geproduceerd?
dat zei ik een tijdje geleden in een forum nog tegen dobre. Die gasten hebben dat album zooo scherp gemaakt, echt elk geluidje is zo scherp als een zwitsers slagermes.. vind ik wel machtig hoor als je dat zo voor elkaar krijgt..

om maar niet te spreken over de kunde van atmosfeer in al hun tracks, soms hoor je dingen en dan probeer ik het uit te vogelen wat ze nu precies doen, maar ik kan het soms niet onder woorden brengen. Je hoort gewoon een geluid of een sfeer en dan is het daar gewoon.. geen tonen (akkoorden, melodien) maar gewoon geluid.. waaah mad man :halleluja

Toch ben ik van mening dat met het vertrek van Alan Wilder de experimenteerdrang jammergenoeg enigszins verdwenen is.

Ik moet toch nog wel even nadenken over jouw (althans die je dus van die vriendin gehoord hebt) stelling. Ik ga toch maar eens luisteren vanuit dit perspectief naar songs waarbij ik de interpretatie geef dat het over seks of liefde gaat.

Exciter heet natuurlijk niet voor niets zo. :) Klinkt ook erg lekker als je onder enige invloed bent.

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Toch ben ik van mening dat met het vertrek van Alan Wilder de experimenteerdrang jammergenoeg enigszins verdwenen is.

Ik moet toch nog wel even nadenken over jouw (althans die je dus van die vriendin gehoord hebt) stelling. Ik ga toch maar eens luisteren vanuit dit perspectief naar songs waarbij ik de interpretatie geef dat het over seks of liefde gaat.

Exciter heet natuurlijk niet voor niets zo. :) Klinkt ook erg lekker als je onder enige invloed bent.

ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn nadat je er zo naar geluisterd hebt!
koppel je dat hier terug!?

Nou, het geeft toch wel een hele andere wending! Een nummer als Home interpreteer ik eigenlijk over een relatie die stuk gaat door ontrouw, maar waarbij het later toch weer goedkomt. Maar jouw uitgangspunt is ook heel goed mogelijk.

Maar ik moet wel voorop stellen dat de teksten voor meerdere uitleg vatbaar zijn en dat iedereen zijn eigen interpretatie er aan moet geven. Ook daarom is het hele goede muziek.

Trouwens de 'gitarist' heet Martin L. Gore.

natuurlijk : dat is het mooie altijd van een liedje, een schilderij etc.. dat de ontvanger er zijn eigen interpretatie aan kan en moet geven.. maar je merkt het dat je in eens in een HELE andere wereld zit.. eentje die dan HEEL DIEP gaat

Paradoxaal*: ik vind vrijwel elk nummer goed van hun, maar ik heb niks van ze.. (qua cd's.. hmm, qua rest ook niet)

*)bestaat dit woord?? klonk wel goed na een paar biertjezzzz..;)

Tsja, misschien wel in de ontkenningsfase maar wie zegt dat die gitarist gelijk heeft? Wie weet heeft hij wel een of ander fabeltje verteld om stoer over te komen of zo (weet ik het). En dan nog is het niet van de eerste hand en kan het ondertussen ook nog aangedikt zijn.
Zo heb ik ook wel eens gehoord dat 80% van hun nummers over sex gaat. (ook homo sex) En dat kan ook een broodje aap zijn natuurlijk.

Misschien heeft iemand ook wel eens dat stukje film gezien dat John Lennon uit moest leggen aan een fan dat een bepaald nummer gewoon over iets ging wat hem overkomen was zoals je brood bij de bakker koopt of zo en niet dat dit nummer speciaal voor die fan geschreven was en hem door een moeilijke fase van z'n leven heen had geholpen.

hmm depeche mode is een van de weinige bands waarbij ik van sommige nummers nog steeds kippevel kan krijgen. blijft voor mij geweldig dus

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
...want waar zingen ze nu vrijwel ALTIJD over..

"het gebruik van heroine" ..

Alles wat ze zingen is geschreven vanuit de positie van de gebruiker. Personal Jesus is de metaforische benaming van Heroine voor de zanger...

Enjoy the silence: "all I ever wanted, All I ever needed is here IN MY ARMS...?!"...

anyway... 6 Trak zegt: DM = STOER!

Back