pro tools vraag

Origineel geplaatst door Errol
Maare digimod, doe iedereen hier op het forum nou eens een plezier en gedraag je eens als een echte pro ipv een dombo.8)

Een echte "pro" (wat dat ook moge betekenen) heeft productioneel gewoonweg geen tijd om op forums als dit de wise-ass te komen uithangen
- behalve als ie vakantie heeft :biertje:

@Supreme Being°

Al eens wezen kijken in een winkel waar ze ea kunnen laten zien?
En hier wat meer rondneuzen kan ook helpen.

En wil heus wel een bakkie komen doen bij iemand en die dan z'n vette protools set laat zien.
Neem ik Supreme Being misschien wel mee en een lekkere vlaai (van een echte goeie bakker).

Gezellig toch?

Lijkt me zeker gezellig Fuse, enkel jammer dat je niet vrouwelijk bent..

Hier in Belgie is het maar triestig wat dat betreft, mensen hebben geen tijd om wat nieuwsgierigen te
beantwoorden.

Maar wat denk jij nu van die basis instellingen dat ik twee posts eerder heb gezet.

Geef is je ongezouten mening

Spanks

Nou ja zeg. Ik ben blij dat ik mannelijk ben hoor. ;)

Wat ik wel vind dat je moet hebben is een setje deftige (actieve) speakers en een goeie manier van kunnen mixen. (hardware, softwaremixer of controller) En een (master)keyboard is vaak ook erg handig. Dat is de basis.

PC ken je zeg je, keuze is dan wat makkelijker denk ik. Mocht Logic je aanspreken wordt het toch Mac.

Digi002 kan werken voor je.
Kijk dan ook naar het totaal plaatje. Welke software wil je gebruiken en wil je extra plugins gebruiken?
03d zou ik niet doen, dan klinkt een digi002 waarschijnlijk toch beter.
Tenzij je hem zo fijn vindt dat je het wel goed vindt zo.

Zoals Grooveron zei is tascam FW1884 ook een interessant alternatief. 01x kan ook.

Zijn er alternatieven?
Zet desnoods de voor/nadelen op een papier voor allemaal en ga tellen of afstrepen.

Origineel geplaatst door David
Een echte "pro" (wat dat ook moge betekenen) heeft productioneel gewoonweg geen tijd om op forums als dit de wise-ass te komen uithangen

Waarom zou het ?

Laat ons nu een keertje voor eens en voor altijd het juiste onderscheid maken tussen een "pro" en een "amateur"

Pro of amateur zijn heeft niks maar dan ook niks te maken met het materiaal dat je gebruikt, dan wel met het feit of je leeft van je vak. Iemand die elke dag muziek speelt op een gitaartje of muziek in elkaar draait of drumt en daar zijn brood mee verdient, is een pro. Punt andere lijn. Je gebruikt materiaal - wat dat ook moge zijn - op een "professionele" basis.
Jullie stinken allemaal in wat de industrie jullie voorspiegelt. Pro Tools is net zo professioneel als zijn gebruiker.
Ik ken amateurs met studio's die hun gelijke niet kennen in vergelijking met studio's van professionelen.
Mensen die thuis alleen een piano en wat rommeltjes hebben staan maar wel "broodschrijvers" zijn, dat zijn professionelen. Mensen die de ene na de andere hit schrijven en dan naar de grote studio met Pro Tools (!) trekken om daar hun idee finaal vorm te geven. Zij verdienen hun brood met hun bezigheden en zijn dus pro's.
Er zijn amateurs die waanzinnige studio's bij elkaar hebben, inclusief Pro Tools, Amek Mozart en Focusrite spul en die nooit leuke muziekjes verzinnen waardoor ze wellicht nooit zullen kunnen leven van hun inspanningen. ( maar zich wel te pletter amuseren ! ) So whats the point ?
Wat maakt het uit of je Nuendo, Logic, Cubase of wat dan ook gebruikt ? Als je niet de juiste muziekjes kan verzinnen, als je niet de juiste "content" aanmaakt die je geld opleveren en waarvan je kan leven, dan ben je liefhebber. En een liefhebber kan ook best een gearfreak zijn. Je kan dus als amateur geen doel hebben (zijnde je bezigheid leefbaar proberen maken) en volledig en enkel voor de funfactor gaan natuurlijk. En zelfs dan maakt het ook geen reet uit wat je gebruikt. Ik heb al zo vaak gezegd dat het niet uitmaakt wat je gebruikt. Het maakt uit wat je er mee doet. En een Pro Tools of welk materiaal dan ook zal daar geen verandering in brengen.
Pro Tools klinkt al jaren top. Dat hoeft geen uitleg. Samen met Apogee een nog een paar onbetaalbare exoten.
Mensen die daar aan twijfelen of dat onderscheid niet kunnen maken hebben gewoon geen getalenteerde oren aan hun hoofd. Sorry, but it's like that.
Het kan best zijn dat je PT niet goed vind klinken, maar dan vrees ik dat dat aan een aantal dingen ligt. Je eigen oren, een foute ruimte, slechte monitoring of wat dan ook.
En als Pro Tools niet top zou klinken, dan vraag ik me af waarom 85% van de "echte" professionals waanzinnig veel geld uitgeven aan dit systeem als de klank van een Nuendo, een doorsnee Motu of M-audio even goed was, spullen die dan uiteindelijk maar een fractie kosten.
Leg me dat dan maar eens uit.

Origineel geplaatst door Digimod
Je hebt mensen die draaien nog steeds een oude protools systeem met
veel plezier.

Dat is zeker zo. Daarnaast mag je niet vergeten dat Avid / Protools heel veel gekocht wordt door studio's, TV-stations, Radio stations enz. Mensen en bedrijven die zulke systemen fiscaal afschrijven en bijna verplicht zijn om de zoveel tijd iets nieuws aan te kopen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Pro Tools klinkt al jaren top. Dat hoeft geen uitleg. Samen met Apogee een nog een paar onbetaalbare exoten.
Mensen die daar aan twijfelen of dat onderscheid niet kunnen maken hebben gewoon geen getalenteerde oren aan hun hoofd. Sorry, but it's like that.

Over het oude gamma van AD/DA converters van Protools hoor ik momenteel nog maar weinig mensen positief spreken. De nieuwere zijn beter, maar echt top kun je die ook niet noemen, zeker niet als je ze gaat vergelijken met converters in dezelfde prijsklasse van andere merken! Waarom wil iedereen met Apogee werken ?

Het kan best zijn dat je PT niet goed vind klinken, maar dan vrees ik dat dat aan een aantal dingen ligt. Je eigen oren, een foute ruimte, slechte monitoring of wat dan ook.
En als Pro Tools niet top zou klinken, dan vraag ik me af waarom 85% van de "echte" professionals waanzinnig veel geld uitgeven aan dit systeem als de klank van een Nuendo, een doorsnee Motu of M-audio even goed was, spullen die dan uiteindelijk maar een fractie kosten.
Leg me dat dan maar eens uit.

Klank hangt af van verscheidene zaken :

-wat neem ik op
-welke micro's/ruimte/opstelling/preamps gebruik je
-welke converters gebruik je
-dan komt de software : floating point en fixed point heb je , beiden kan je zo implementeren dat ze even goed zijn aan mekaar. Plugins, voor native heb je ook DSP plugins, dus kwaliteit zullen we maar gelijk stellen best.
-summing, die is in Protools niet altijd even goed geweest dacht ik!
-wie mixt er? Dit is volgens mij zelfs de grootste schakel in klank!
...

Waarom zou een Apogee met Nuendo nu ineens slechter gaan klinken dan een Apogee met een Protools systeem? Omdat je in Nuendo geen Eventide/Massenberg/... plugins hebt? Als er een verschil is dan zit dat enkel in de floating point vs fixed point implementatie . Veel mensen vinden floating point zelfs beter klinken! Nu, hierover is al zoveel gediscussieerd geweest ... het is een allesbehalve éénduidige discussie

Als je echt wil geloven dat een software systeem (protools blijft ondanks z'n hardware DSP's nog steeds software) beter is omdat het meer kost, dan snap je van het geheel geen ballen denk ik!

In de jaren 50 en 60 was je een geluids-ingenieur als je buiten opnemen ook nog iets van elektronica/akoustiek etc... gestudeerd had. Tegenwoordig krijg je die titel bij een Protools systeem er gratis bij?

:D

Sorry jongens maar het is bullshit om te zeggen dat als je protools niet goed vind klinken dit aan je oren of je ruimte ligt.
Nog effe hahahaha.

Waarschijnlijk ken je de galaxy studios in belgie toch wel???
uuuuhhhh skelet??? slechte akoestiek omdat ze daar protools ook niet goed vinden klinken???
Komaan, give me a break!!

En effe voor alle duidelijkheid voor meneertje digimod: Een tijdje geleden heb ik met Dave Stewart een discussie gehad over dat zijn mixen ook niet zo best klonken. Dave heeft natuurlijik zijn eigen engineers.
In zijn "home"studio staat ook een vrij uitgebreide protools setup.
Hij was het er zeker mee eens dat voor de protools tijd zijn sound een stuk beter klonk en dat de ontwikkelingen met digidesign er wel makkelijker op geworden zijn maar klankmatig minder.

En inderdaad Byton studio's is een gemiddelde studio maar dat zijn bijna alle studio's in nederland. Zeer gemiddeld.
Net zoals het geluid onder beeld van nederlandse makelij over het algemeen ook zeer gemiddeld is.

Begrijp me goed, als iemand voor een protools setje kiest , een lite versie of hd versie, dan heeft dat veel voordelen voor als je compatible wilt zijn. Het zal mij werkelijk een worst wezen wat iemand gebruikt om mee te werken.
Kom alleen niet aan met onware verhalen dat digidesign the best is en de rest bijzaak want dan zou ik je aanraden om eens naar mijn "bouwkeet" te komen zodat je kunt horen waarom ik het zo "hoog in mijn bol" heb.
Jezus digimod, kun je nou echt niets originelers verzinnen???

He supreme, ben je 23? Als jij interesse hebt in een digi002 omdat iets daarin jou aantrekt koop je echt geen miskoop.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Wat midi betreft is protools misschien een beetje een achtergelopen gebied, eigenlijk geldt dat ook wel voor de audio editing maar goed je kunt er volgens mij ook cubase over draaien.

Een goed alternatief zou ook die tascam (ben even zn naam kwijt) zijn met firewire.
Dat ding klinkt echt heel goed en daar kun je ook weer cubase over draaien.

Veel succes ermee.

Origineel geplaatst door Toon
Over het oude gamma van AD/DA converters van Protools hoor ik momenteel nog maar weinig mensen positief spreken. De nieuwere zijn beter, maar echt top kun je die ook niet noemen, zeker niet als je ze gaat vergelijken met converters in dezelfde prijsklasse van andere merken! Waarom wil iedereen met Apogee werken ?

Klank hangt af van verscheidene zaken :

-wat neem ik op
-welke micro's/ruimte/opstelling/preamps gebruik je
-welke converters gebruik je
-dan komt de software : floating point en fixed point heb je , beiden kan je zo implementeren dat ze even goed zijn aan mekaar. Plugins, voor native heb je ook DSP plugins, dus kwaliteit zullen we maar gelijk stellen best.
-summing, die is in Protools niet altijd even goed geweest dacht ik!
-wie mixt er? Dit is volgens mij zelfs de grootste schakel in klank!
...

Waarom zou een Apogee met Nuendo nu ineens slechter gaan klinken dan een Apogee met een Protools systeem? Omdat je in Nuendo geen Eventide/Massenberg/... plugins hebt? Als er een verschil is dan zit dat enkel in de floating point vs fixed point implementatie . Veel mensen vinden floating point zelfs beter klinken! Nu, hierover is al zoveel gediscussieerd geweest ... het is een allesbehalve éénduidige discussie

Als je echt wil geloven dat een software systeem (protools blijft ondanks z'n hardware DSP's nog steeds software) beter is omdat het meer kost, dan snap je van het geheel geen ballen denk ik!

In de jaren 50 en 60 was je een geluids-ingenieur als je buiten opnemen ook nog iets van elektronica/akoustiek etc... gestudeerd had. Tegenwoordig krijg je die titel bij een Protools systeem er gratis bij?

:D

Omdat mensen toch iets meer betalen heeft Digidesign in 2004 nog nooit zoveel protools systemen verkocht.
Kiest Steinberg eieren voor zijn geld om maar niet verder de
put in te zakken en doet Yamaha een belachelijk bod op steinberg
zodat ze weer iets hebben voor in de speeltuin.

Wel allemaal vreemd dat de markt andere dingen laat zien .
Dus mensen blijven toch Protools kopen ondanks de prijs,
zijn deze mensen dan allemaal doof:confused:

Origineel geplaatst door Errol
Sorry jongens maar het is bullshit om te zeggen dat als je protools niet goed vind klinken dit aan je oren of je ruimte ligt.
Nog effe hahahaha.

Waarschijnlijk ken je de galaxy studios in belgie toch wel???
uuuuhhhh skelet??? slechte akoestiek omdat ze daar protools ook niet goed vinden klinken???
Komaan, give me a break!!

En effe voor alle duidelijkheid voor meneertje digimod: Een tijdje geleden heb ik met Dave Stewart een discussie gehad over dat zijn mixen ook niet zo best klonken. Dave heeft natuurlijik zijn eigen engineers.
In zijn "home"studio staat ook een vrij uitgebreide protools setup.
Hij was het er zeker mee eens dat voor de protools tijd zijn sound een stuk beter klonk en dat de ontwikkelingen met digidesign er wel makkelijker op geworden zijn maar klankmatig minder.

En inderdaad Byton studio's is een gemiddelde studio maar dat zijn bijna alle studio's in nederland. Zeer gemiddeld.
Net zoals het geluid onder beeld van nederlandse makelij over het algemeen ook zeer gemiddeld is.

Begrijp me goed, als iemand voor een protools setje kiest , een lite versie of hd versie, dan heeft dat veel voordelen voor als je compatible wilt zijn. Het zal mij werkelijk een worst wezen wat iemand gebruikt om mee te werken.
Kom alleen niet aan met onware verhalen dat digidesign the best is en de rest bijzaak want dan zou ik je aanraden om eens naar mijn "bouwkeet" te komen zodat je kunt horen waarom ik het zo "hoog in mijn bol" heb.
Jezus digimod, kun je nou echt niets originelers verzinnen???

He supreme, ben je 23? Als jij interesse hebt in een digi002 omdat iets daarin jou aantrekt koop je echt geen miskoop.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Wat midi betreft is protools misschien een beetje een achtergelopen gebied, eigenlijk geldt dat ook wel voor de audio editing maar goed je kunt er volgens mij ook cubase over draaien.

Een goed alternatief zou ook die tascam (ben even zn naam kwijt) zijn met firewire.
Dat ding klinkt echt heel goed en daar kun je ook weer cubase over draaien.

Veel succes ermee.

( Net zoals het geluid onder beeld van nederlandse makelij over het algemeen
ook zeer gemiddeld is )

Dan zou ik toch eens opgelicht kijken bij de tros.

Trouwens mixen onder beeld is weer een heel ander vak dan af
en toe en demotje masteren in een keet.

digimod, jochie...hahahaha je blijft me verbazen. En ik maar denken en hopen dat je er dan toch nog een beetje verstand van zou hebben maar nee hoor het kan blijkbaar nog dommer.

Je hebt helemaal gelijk, er worden ook veel setjes protools verkocht.
Wat is de grootste klacht op dit moment van het gemiddelde top 40 werk??? juist de klank.
Tja, hoe zou dat nou toch komen.

Nou ja ik stop ermee want ik moet zo dadelijk een nummer masteren voor een solo project van de zanger van zero 7.
Je weet wel. 8)
Ik geloof overigens niet dat het hier om een demo gaat hahahaha.

( Net zoals het geluid onder beeld van nederlandse makelij over het algemeen
ook zeer gemiddeld is )

Dan zou ik toch eens opgelicht kijken bij de tros.

Sorry, ik kan het niet laten. Hebben ze je dan eindelijk te pakken gekregen???8) hahahaha
Zeker bij de verkoop van een protools light setje en dan zeggen dat het een hd setje is.

Omdat mensen toch iets meer betalen heeft Digidesign in 2004 nog nooit zoveel protools systemen verkocht.
Kiest Steinberg eieren voor zijn geld om maar niet verder de
put in te zakken en doet Yamaha een belachelijk bod op steinberg
zodat ze weer iets hebben voor in de speeltuin.

Wel allemaal vreemd dat de markt andere dingen laat zien .
Dus mensen blijven toch Protools kopen ondanks de prijs,
zijn deze mensen dan allemaal doof:confused:

Sinds wanneer wordt de kwaliteit van een syteem beoordeelt a.h.v verkoopscijfers?
Ik heb sterk de indruk dat jij enkel datgene weet wat de één of andere gladde verkoper ooit tegen je heeft gezegd?
Moest je echt weten waarover je het hebt dan had je natuurlijk al lang meer verteld dan enkel verkoopspraat!

Wanneer ga je het nu eens hebben over floating point vs fixed point? Dan kunnen we allemaal misschien nog iets leren?

Kweenie hoor. Als die op PT reldraad #4 uit gaat draaien dan kan de mod hem metteen dichtgooien.

Digimod, laat de mede SF leden aub in hun waarde. En dan zul je het wonderbaarlijke meemaken dat het wederzijds zal zijn.
Ik reageer al expres niet meer omdat het toch 0,0 zin lijkt te hebben. (don't feed the trolls)
Zelden zo'n star figuur meegemaakt.

Hopelijk dat Supreme Being er desondanks toch nog uit komt. :)

We laten ons toch niet kisten he door zo'n jochie???

Volgens mij zijn er niet veel leden hier die digimod serieus nemen.

Persoonlijk vind ik ook dat digimod te star is en daardoor ook niet goed de opmerkingen van andere leden interpreteerd.

Dat is jammer maar aan de andere kant ook wel amusant.

Alleen al digimods opmerking: "Trouwens mixen onder beeld is weer een heel ander vak dan af
en toe en demotje masteren in een keet." is waarschijnlijk wel beledigend bedoeld maar kom op zeg, denk je nou echt dat ik me daar wat van aantrek??

Dat werkt alleen maar op mijn lachspieren en meer niet.

Ok dan nog wat info voor de Heer Supreme Being...

http://mixonline.com/

FINAL WORD

The 002 Rack's FireWire speed allows for a low-latency, multichannel, high-quality Pro Tools interface with four excellent mic pre's. The included MIDI (1-in, 2-out) functionality is another nice touch. If you don't need a built-in control surface, then the Digi 002 Rack will turn your computer into a high-powered portable studio-in-a-box.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://emusician.com/

The Digi 002 is undoubtedly the coolest portable studio I have ever seen. It offers robust inputs and outputs; nice-sounding mic preamps; excellent sound quality; 24-bit, 96 kHz capabilities; a full-featured and well-designed physical interface; standalone mixer mode with built-in processing; and a generous plug-in bundle. And you get all of that for just over two grand.

If you are primarily a Pro Tools user and you don't want to take the expensive step into TDM-based systems, the Digi 002 is the box for you. I give it two enthusiastic thumbs up.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.soundonsound.com

Conclusions

The Digi 002 system has to be considered very good value for money, offering, as it does, excellent recording/editing software, a decent set of good plug-ins, quality 24/96 audio I/O, MIDI interfacing, and a moving-fader control surface that doubles as a digital mixer. Because it uses external FireWire interfacing, the 002 system is suitable for use with a modern FireWire-equipped laptop, a consideration for many these days.

The LE software is as efficient and usable as ever, has been given some welcome enhancements, and is generally a pleasure to use — though, as mentioned earlier, we think one or two facilities could be beefed up. The hardware controller is smart, sleek and ergonomic. It looks professional, and its interaction with the software has been well implemented, but we did sometimes feel that it doesn't go quite as far as it could.

Comparing the 002 directly with the competition is not straightforward, given that its spec is probably unique. Any comparable system (see Alternatives box) could not come from just one manufacturer. Components from different places may not always work perfectly together, and one big advantage for 002 is that all of it comes from Digidesign.

A wide range of studio musicians and audio professionals will find the 002 system very attractive, and it should find a home not only in project studios, but also in pre-production facilities and in smaller recording rooms within larger studio complexes. As with 001 Sessions, 002 Sessions can be easily imported into TDM systems, making it equally useful for project studio owners going elsewhere to mix and for studio complexes with 'big' Pro Tools in a main studio. Digi should also find a ready supply of buyers not only in Pro Tools newcomers, but in existing 001 owners who will see the 002, with its hands-on controller and other enhancements, as a tempting prospect. It's certainly tempting these two 001 owners!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Voor tweedehands macs kun je hier terecht..
http://www.tweedehandsmac.nl/

----------------------------------------------------------------------------------------------

Verder..

http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_...KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=002&x=18&y=16

en op het Forum worden ook wel eens een Digi 002 aangeboden..

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Serieus nemen? Laten kisten?

Heb veel met diverse mensen over het SF gesproken en ik probeer gewoon zo weinig mogelijk sfeerverpestend bezig te zijn. Denk wel dat jullie allemaal weten hoe ik hier over denk. En ik heb na herlezen van diverse draden ook m'n eigen conclusies getrokken over een aantal zaken. Ook niet moeilijk te raden.

Dus blijf ik zoveel mogelijk on topic reageren om de starter mijn kant van het verhaal te laten zien. Ga ook geen stevige discussies uit de weg. En zoveel mogelijk onderbouwen met gefundeerde opmerkingen. En als dat goed overkomt dan maakt het je jezelf alleen maar geloofwaardiger.

Om maar even een handige quote te gebruiken:
"Ranting on forums like these is like joining the special olympics. If you win you're still a retard."

Maar Errol, zin in een stukkie vlaai? ;)
Misschien wel Supreme Being ook wel mee. :P

Origineel geplaatst door Supreme Being°
Ik wil er een perfecte opnamevoorbereiding mee doen,

eens je in een prof studio komt, kost alles bergen geld.

Hoe meer werk je dan zelf gedaan hebt hoe beter.

Bedoeling is opname van band, drum, gitaren, bas, vocals.

Hebben dit reeds gedaan met protools 001.

Resultaat is ok, hebben veel bijgeleerd, maar willen er nu nog verder in gaan.

Misschien interessant als je nog in het bezit bent van een Digi 001
dan krijg je bij aankoop van een Digi 002 400 euro terug maar
je kunt de Digi 001 natuurlijk ook particulier verkopen...

Anders ga gewoon eens langs een Digidesign Dealer en laat je voorlichten
over diverse Protools systemen dan weet je meteen wat er allemaal
op de markt is..

Amptec
Duifhuisweg 11, Diepenbeek 3590
011 281 458

Apex n.v.
Bosdel 52, Genk 3600
089 306 313

Avid Belguim
Luchthavenaan 27, Unit A, Vilvoorde 1800
02 254 8880

Easyware
Vaartkom 47, Leuven 3000
016 231 020

Key Music World
Ankerstraat 81, Sint-Niklaas 9100
03 766 6393

Als je toevallig een keer in Nederland moet zijn dan
zou ik zeker eens langs de http://www.futurestore.nl/ gaan
in Utrecht deze mensen hebben heel veel evaring met Protools
en kunnen je veel advies geven op het gebied van HD Recording..

Succes :okdan:

Origineel geplaatst door fuse
Serieus nemen? Laten kisten?

Heb veel met diverse mensen over het SF gesproken en ik probeer gewoon zo weinig mogelijk sfeerverpestend bezig te zijn. Denk wel dat jullie allemaal weten hoe ik hier over denk. En ik heb na herlezen van diverse draden ook m'n eigen conclusies getrokken over een aantal zaken. Ook niet moeilijk te raden.

Dus blijf ik zoveel mogelijk on topic reageren om de starter mijn kant van het verhaal te laten zien. Ga ook geen stevige discussies uit de weg. En zoveel mogelijk onderbouwen met gefundeerde opmerkingen. En als dat goed overkomt dan maakt het je jezelf alleen maar geloofwaardiger.

Om maar even een handige quote te gebruiken:
"Ranting on forums like these is like joining the special olympics. If you win you're still a retard."

Maar Errol, zin in een stukkie vlaai? ;)
Misschien wel Supreme Being ook wel mee. :P

Natuurlijk fuse kun je altijd een keer langskomen. kersenvlaai is een favoriet.
Laat supreme anders even met midiamsterdam bellen. Ze verkopen daar niet alleen protools maar ook andere alternatieven.

Overigens is die test van digi in april 2003 geweest dus dat lijkt me een beetje verouderd.
En in sound on sound (een blad zonder kritiek zou ik zeggen) werd toendertijd van de digi001 gezegd
dat die zo goed klonk :D. Dat zegt mij al genoeg over de betrouwbaarheid van zo'n blad.

hier een lijntje voor supreme: http://mixonline.com/mag/audio_tascam_fw_control/index.html

of deze:
http://emusician.com/mag/emusic_tascamfw/index.html

en deze:
http://www.soundonsound.com/sos/nov03/articles/tascamfw1884.htm

Veel succes

Back