Nodig
Nodig
Origineel geplaatst door justin
Gvd protools of geen protools,cubase of magix whatever.. Waar blijven die pompende beats,vette melodys,strakke arrangementen en volledige hitjes.
Origineel geplaatst door DJ Fuse
voor muziek heb je protools niet nodig denk ik...
Zéér verstandige uitspraken. Wat je nodig hebt voor leuke muziek te maken is...talent !
Al de rest is "maar" hardware om dit talent om te zetten en te vertalen naar iets dan gesmaakt wordt door mensen.
Daarom begrijp ik de (verhitte) discussie tssn Digimod en Fuse niet. Werkt Digimod met PT ? Fijn.
Zelfs als Fuse met een brakke Soundblaster Live 128 werkt, ook fijn.
Ik zal mensen hun produkten steeds oordelen op het inhoudelijke, en niet of ze PT of wat dan ook hebben gebruikt.
Dat interesseert me hoegenaamd niet.
Door mijn vak krijg ik wel eens vaker demootjes aangeboden. Heel vaak krijg ik eerst het excuus van : "Let nou niet op de kwaliteit want ik heb dat maar opgenomen met ..."
Ik zeg deze mensen dan steeds dat ze zich niet hoeven te verontschuldigen voor die brakke kwaliteit. Zelfs niet als dat cassetjes zijn waar de ruis /signaal verhouding 90/10 is...
In eerste instantie interesseert die kwaliteit mij helemaal niet. Ik luister inhoudelijk. Kwaliteit is een keuze die je kan maken en wordt nagenoeg altijd bepaalt door je budget. Mensen daar op afrekenen is vies.
Ik krijg net nog demo's aangeboden van een jongeman (23) die amper 1 jaar bezig is en een heel bescheiden setje heeft met kutmonitors, een kutpc en een kutsynth.
Maar je moet horen wat hij maakt. Een waar talent in mijn oren. En bovendien slaagt hij er ook nog in om met al dat kutmateriaal mixen in elkaar te flansen die staan als een huis ! Ik heb hem gezegd dat hij SF-lid moest worden. Zijn user name is Paperwall. Dat hij maar eens een trackje post. Bedenk dan dat hij 1 jaar geleden nog niet wist wat midi was ...
Dat hij nog niet eens een Do van een Sol kon onderscheiden !
Maar hij heeft zich in een razend tempo bewkaamt in de materie en nu is het resultaat er natuurlijk.
Vooral dankzij zijn talent, en niet omwille van zijn materiaal, want dat is kut.
Dan nog even iets over compatibiliteit. Hoewel dat soms een toverwoord is dat door fabrikanten wordt gebruikt als (verkoops) argument, is mijn persoonlijke ervaring dat die zogenaamde compatibiliteit niet steeds vlekkeloos werkt...
Zelfs niet tussen gelijksoortige platformen. (bv Logic 4.0 en 5.0)