Moderaties en verdwijnen van berichten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
sluys_w_draadje_verdwijntoestel.jpg

Origineel geplaatst door 6 trak
dat is nog redelijk origineel te noemen...
maar dingen tikken in de chat (vaak met voorbedachte rade) in de hoop dat ze ge-quote gaan worden in een thread?

Jij bent zeker ook zo'n 9/11 conspiracy figuur? 8~

Origineel geplaatst door Acidfever
Jij bent zeker ook zo'n 9/11 conspiracy figuur? 8~

niet alle mensen slikken alles voor zoete koek. Sommigen kijken wel degelijk verder dan hun neus lang is en stappen ook eens opzij uit hun eigen wereld waarin ze toch zelf het egocentrum zijn... Zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen... Zie je de wereld om je heen toch eens op een andere manier waarbij je eigenlijk alleen maar je wereld enorm vergroot...

Maar goed dat terzijde.

Hierover door zeveren heeft toch geen zin. (want dan gaat hij toch op slot)
Enige wat je kan doen is min of meer redelijke standpunten presenteren en hopen dat de persoon aan de andere kant hier iets mee kan zeg maar. Iemand dwingen kan je toch niet (en zou je ook nooit moeten willen IMHO). Tenzij het over de schreef gaat.

En een dosis gezonde scepsis is nooit weg.

Het verbaast me dat deze thread nog niet verwijderd is...

De mods moeten nog veel strenger zijn!
Meteen een hoop threads uit het tracks-forum weggooien! Trance en zo... :D

Dit forum is een plek waar een hoop interessante mensen rondlopen, een heleboel neutrale mensen, en ook een heleboel irritante mensen. Deze mensen hebben allemaal hun eigen positieve, neutrale of negatieve bijdrage.

Iedereen die op welke wijze dan ook zich bezighoudt met dit forum en de inhoud daarvan, valt onder deze groep mensen.

Het is net je favoriete winkel, als de producten je niet aanstaan ga je weg, als het winkelend publiek je niet aanstaat dan probeer je deze hard te negeren tot het niet meer gaat, en als de heren verkopers overwegend vervelend tegen U als geachte klant zijn, dan ga je uiteindelijk ook.

Tenminste dat is hoe ik het zie :)

volgens mij was deze thread ook even weg

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
volgens mij was deze thread ook even weg

Kijk, dit is nu zo'n voorbeeld van hoe verhalen in de wereld komen.
Ik heb het voor de grap even nagekeken in het log, en deze thread is pertinent niet van z'n plaats geweest.
Waarom dan niet even 2x goed kijken voordat er met de vinger wordt gewezen? Jammer...

Juist omdat het enerzijds zo moeilijk is om gedachten in tekst uit te drukken, dit anderzijds wordt aangevuld door logica en suggestie , is ook een forum *dit geldt ook voor msn en email trouwens* dé geschikte plek voor het creeren van misverstanden, zo blijkt regelmatig. en ook ik maak me daar weleens schuldig aan :)

Het zijn vooral de factoren die de suggestie voeden, waardoor miscommunicatie ontstaat, volgens mij?

Origineel geplaatst door Hanz
Waarom dan niet even 2x goed kijken voordat er met de vinger wordt gewezen? Jammer...

ja doe die logs eens even bereikbaar maken voor gebruikers!:D

Origineel geplaatst door fjoesz
en laat ze vroeger ook verwijderen!! :D

2 keuzes
ouder worden en/of doorzuipen :D

en weer ontopic

daarom zijn spelregels ook handig om bij deze misverstanden beide kanten wat meer houvast te kunnen geven en weet je gewoon waar je aan toe brengt

posten en dan maar hopen dat het blijft staan is gewoon erg onpraktisch

en ook maar niet zomaar gaan flippen omdat een draadje weg zou zijn gehaald zou ook kunnen helpen
wacht anders een dag en geef ze ff te tijd en als je dan nog niets kan vinden zoek je ff en dan pas kan je vragen (en na een dag is die adrealine ook wel weer op een normaal nivo)

Tjezus Fuse, wat kan jij met veel woorden slap lullen zeg.
Was jij niet moderator van het succesvolle softsynthforum?
Ga helpen, ik ken nog een interessant project in Afrika.

Origineel geplaatst door fuse
daarom zijn spelregels ook handig om bij deze misverstanden beide kanten wat meer houvast te kunnen geven en weet je gewoon waar je aan toe brengt

posten en dan maar hopen dat het blijft staan is gewoon erg onpraktisch
Ik heb je 't al eerder gevraagd, en vraag 't nu nog maar een keer: wat voor regels wil je dan horen? De regels zijn bij de meeste leden toch wel bekend volgens mij: geen warez, offtopic threads (politiek,sport, religie enz), sfeerverpestende onderwerpen, niet schelden/irriteren/afzeiken enzovoorts. Het is juist de interpretatie van dit soort regels die tot meningsverschillen kunnen leiden. En zoiets wordt per geval beoordeeld. Ik heb geen idee hoe je zoiets in een aantal regels zou kunnen omschrijven.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik heb je 't al eerder gevraagd, en vraag 't nu nog maar een keer: wat voor regels wil je dan horen? De regels zijn bij de meeste leden toch wel bekend volgens mij: geen warez, offtopic threads (politiek,sport, religie enz), sfeerverpestende onderwerpen, niet schelden/irriteren/afzeiken enzovoorts. Het is juist de interpretatie van dit soort regels die tot meningsverschillen kunnen leiden. En zoiets wordt per geval beoordeeld. Ik heb geen idee hoe je zoiets in een aantal regels zou kunnen omschrijven.

mochten dat de 'enige' regels zijn dan was het gemakkelijk.

probleem ontstaat wanneer iets verdwijnt of stop wordt gezet als het *niet* zo duidelijk is...reden onbekend, het WTF??!! gevoel.

lijkt allemaal storm in glas water en dat is het ook. maarals je er mee geconfronteerd wordt en je krijgt geen uitleg is het normaal dat iemand verhaal wil halen. gebeurt het meermaals dan voel je je geviseerd.

je kan je ogen ervoor sluiten, doen of er niks is gebeurd... dan heb je er natuurlijk geen last van. politiek correct en alles rustig houden. het zijn maar details, kleine rimpelingen in een anders plat vlak... wel zo'n mentaliteit daar hou ik niet zo van. maar mss moet er iet meteen te heftih worden gereageerd (ik spreek ook over mezelf), en kan een gewone melding of vraag om uitleg beter opzenplaats zijn. maar zoals ik hoor is een 'waarom' hier een beetje uit den boze.

--it is what it is. i have the power, you don't, i click delete and you are gone... 'i'm a GOD here'--
zo voelt moderator X zich vast.

Origineel geplaatst door RedHat
maar mss moet er iet meteen te heftih worden gereageerd (ik spreek ook over mezelf), en kan een gewone melding of vraag om uitleg beter opzenplaats zijn. maar zoals ik hoor is een 'waarom' hier een beetje uit den boze.

Nog sterker, dat is helemaal niet uit den boze. Het is ook helemaal geen probleem als je een mod een pb stuurt met een vraag waarom iets gemodereerd is. Je krijgt dan altijd netjes antwoord, en zonodig valt er best te praten.
In jouw geval heb je dat duidelijk niet gedaan; je hebt mij naar aanleiding van de gesloten thread (want daar is de heisa om begonnen) wel een pb gestuurd, maar een ronduit onfatsoenlijke. Met expliciet de vermelding dat je géén antwoord wenste. Dan moet je ook niet raar opkijken als er geen antwoord komt.

Vervolgens blijf je hangen in een litanie aan beledigingen en verdachtmakingen aan mijn persoonlijke adres.

--it is what it is. i have the power, you don't, i click delete and you are gone... 'i'm a GOD here'--

etc. etc.

Niet dat ik daarmee kan zitten, hoor, maar het is wel erg duidelijk dat je niet serieus op zoek bent naar een verklaring of een toelichting. Als je dat namelijk wel was, dan had je inmiddels meerdere keren kunnen lezen dat ik (Hanz) slechts één moderatie heb gepleegd, te weten het sluiten van die thread. De overige moderaties zijn door verschillende van mijn collega's uitgevoerd. Overigens, ook al zoals beschreven, met volledige instemming van het complete moderator-team. Kortom, die fixatie op mijn persoontje is een beetje sneu, get over it.

@protohuman
Kijk eens aan, dat gaat al de goeie kant op.
Plak daar nog eens het volgende aan toe. DJ spul in het algemeen, computer spul op de verkoop. In de verkoop altijd de richtprijs vermelden en er wordt niet bij opbod verkocht.
Bij verschillen in de verkoop is SF uberhaupt geen tussenpartij bemiddelaar of whatever. (erg makkelijk voor oplichters overigens)
Geen artiesten/bedrijven zwaar afzeiken (kritiek mag wel maar dan beperkt). Bedreigingen is ook not done. Zeuren dat je meteen antwoord wilt hebben. Dingen vragen die zo basis zijn dat je duidelijk maakt warez te gebruiken. Uitgebreid over drugs beginnen kan ook niet.

Irriteren is zowieso een moeilijke want ik irriteer me aan hoe r-ond post (niet wat dus) maar daar heeft hij een verklaring voor. Schelden en afzeiken wordt halfslachtig op gemod IMHO. Daar zijn legio voorbeelden als voorbeeld op te noemen. En als het op afzeiken aan komt kan Hanz er zelf ook wat van iig. (en das dus niet het goede voorbeeld geven)

En een spelregel zou ook moeten zijn dat mods iig aan moeten geven wanneer ze een draadje sluiten waarom. En da's dus niet een opmerking zoals "zo da's wel weer genoeg" want daar doe je wellicht mensen tekort mee.

Lijkt me ook dat mods ook zich moeten kunnen verdedigen als mensen echt de fout in gaan en temp bans uit moeten kunnen delen. Want als redhat gaat lopen schelden in een PB dan mag hij wat mij betreft wel ff een weekje of maandje afkoelen.

Qua houding van mods vind ik het soms ook gewoon storend dat ze laten merken dat ze geen tijd hebben en daarom licht geirriteerd of kortaf reageren. Laat het dan aan anderen over en/of zorg ervoor dat er (nog) meer mods komen. Wij komen hier allemaal voor ons plezier en als dan iemand die absolute controle heeft over wat je hier post dan mag je ook wel verwachten dat die het werk ook voor zijn/haar plezier doet.

@mikemix
Bedrijf waar ik werk steunt diverse projecten zoals automatiserings project van een afrikaans ziekenhuis, opvang van straatkinderen in Peru. Dus daar hoef je iig niet druk om te maken.

Origineel geplaatst door RedHat
mochten dat de 'enige' regels zijn dan was het gemakkelijk.

probleem ontstaat wanneer iets verdwijnt of stop wordt gezet als het *niet* zo duidelijk is...reden onbekend, het WTF??!! gevoel.

lijkt allemaal storm in glas water en dat is het ook. maarals je er mee geconfronteerd wordt en je krijgt geen uitleg is het normaal dat iemand verhaal wil halen. gebeurt het meermaals dan voel je je geviseerd.

je kan je ogen ervoor sluiten, doen of er niks is gebeurd... dan heb je er natuurlijk geen last van. politiek correct en alles rustig houden. het zijn maar details, kleine rimpelingen in een anders plat vlak... wel zo'n mentaliteit daar hou ik niet zo van. maar mss moet er iet meteen te heftih worden gereageerd (ik spreek ook over mezelf), en kan een gewone melding of vraag om uitleg beter opzenplaats zijn. maar zoals ik hoor is een 'waarom' hier een beetje uit den boze.

Je bent gewoon een schoolvoorbeeld van 1 persoon die dwars ligt en het niet kan verkroppen dat ie zijn zin niet krijgt.
Vervolgens ga je stennis zitten schoppen en uiteindelijk komt dus aan het licht (via hanz zijn post) wat jij voor het gemak maar effe niet vermeldt.

Ga effe in een hoekje uithuilen en doe dan weer normaal je ding hier. Niemand zit te wachten op een jankerd. Je doet me denken aan een kind in een winkelcentrum dat krijsend en trappelend op de grond ligt omdat ie niet door elkaar gehusseld mag worden op het mechanische hobbelpaard bij de snoepwinkel. Dat soort kinderen moet je HARD aanpakken en leren omgaan met teleurstellingen. Uiteindelijk is het beter voor hun zelf. Het is een pijnlijke en zware weg, maar aan het einde is de voldoening erg groot!

-C-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back