Moderaties en verdwijnen van berichten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mijn God, als iedereen verplicht is om hier elke dag te komen en er uren moet vertoeven en tevens ook uren berichten moet typen (en plaatsen),
of als er elke maand een (aanzienlijk) bedrag in gestoken moet worden en het plaatsen van berichten een MUST is (of misschien zelfs wel een genotsmiddel..) dan is het misschien (ja misschien) een reden om eisen te gaan stellen of je beklacht te gaan doen als er 1 en ander deleted wordt.

Kom op zeg, niemand moet hier zijn. Ben je 't niet met de regels eens (ookal is er misschien soms sprake van een grijs gebied of een meningsverschil) dan zoek je toch een ander forum, als je de behoefte hebt aan een forum? Of misschien beter: begin er zelf 1! :)

Om de wijze woorden van ons aller -C- maar eens aan te halen: 't Is maar internet!

:biertje: proost!

@shortwave:

Juist omdat ik hier zolang zie heb ik tijden gezien waarin het anders ging en ik weet zeker dat er toch wel een aantal leden dit met me eens zijn... En als ik je teleur stel... Je wilt niet weten wie en wat mij allemaal hebben teleurgesteld. Ik ga geen moderators hier bashen. Over het merendeel ben ik zeer te spreken waaronder ook over jou. Het valt me alleen op dat er toch heel wat mensen over een aantal dingen het zeer eens zijn en dat men het ook gezamelijk over een aantal moderators op het forum wel het zelfde "denkt". Getuigen het aantal topics, het gepraat achter de schermen etc etc.

Feit dat ik hier langer zit en de do's en don't aardig ken (al blijf ik me over veel verbazen...) wil niet zeggen dat iemand die hier een maand zit dit kent... Think about that ;) Voor mij hoeven jullie niets meer te doen. Ik zit hier meer voor de marktplaats nog. Om dat te volgen dan dat ik de rest van de topics bekijk of reply (wat ik dus amper doe).

@C738:

De reactie was relevant, voegde wat toe aan het topic en ging geen enkel boekje te buiten... Ik laat enkel een praktijk voorbeeld zijn. Weet niet wat jouw definitie van volwassenheid is maar goed aan je reacties te merken hier in dit topic is het op de een of andere manier toch meer als internet voor je? En een klankbordgroepje, ja dat lijkt me wel wat ! Wie neemt de klankbordjes mee?

I rest my case...

Origineel geplaatst door shortwave
@ Fuse en @ Slip.
Beter kan ik het niet formuleren, hoor... Jullie nemen het te serieus.

I know en maak me er niet echt druk om. Wat jullie doen kan ik weinig aan doen. Wil niet zeggen dat ik braaf stil moet zijn... Heb me zegje gedaan, thats it...

Dat wij het te serieus nemen is wel erg makkelijk gezegd.
En wat dat betreft overdrijven jullie het.
Denk ook dat C zich meer opwind dan mij eerlijk gezegd.
Ik wind me er nl. niet meer zoveel over op.

Maar net zo als Slipperman ben ik ook gaan minderen op het forum omdat het qua kwaliteit achteruit aan het gaan is. De inhoud verschraalt omdat de structuur van het forum steeds rigider wordt, je steeds moeilijker oudere dingen kan terug vinden en steeds vaker dat het forum uitvalt. Dat roepen we al meer dan een jaar inmiddels maar een fatsoenlijke reactie hierop heb ik nog nooit gelezen.

Ondertussen is de forumsoftware al zoveel meer doorontwikkeld dat dit soort problemen eigenlijk helemaal niet meer hoeft en met een beetje goede wil je best wel een redelijk aantal mogelijke oplossingen hebt voor dat soort problemen.
Maar het grootste probleem van de leiding lijkt dan toch pro-aktief denken te zijn. Te behoudend en bang voor teveel veranderingen.

Niet dat het mij zoveel uitmaakt overigens. Want persoonlijk zou ik het liefste het synthforum zien inkrimpen naar die ene groep van verstokte hardware liefhebbers die daar lekker over willen kletsen. Net zoals in het begin trouwens. Al die extra dingen die er later bij zijn gekomen zoals die marktplaats en die hangplek voor internetverslaafden is eigenlijk alleen maar ballast die ervoor zorgt dat de kosten van het gehele forum opdrijft vanwege die extra bandbreedte.

voor de mensen die denken dat Fuse een punt heeft.

We hebben geen kosten aan bandbreedte, dankzij de geweldige sponsoring van TRUE :)

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een hoop meningen die over mods en het beleid worden gemeld zijn gebaseerd op wrokgevoelens (bepaalde historie) danwel het ten onrechte denken ergens recht op te hebben omdat men zo actief meedoet aan het forum. Het zal allemaal wel.

Het forum biedt de uistekende mogelijkheid onderwerpen die je niet interesseren op snode wijze te ontlopen. Niet klikken als het je niet interesseert. Ik snap de geldingsdrang van sommigen in dit soort topics dan ook niet. ('dit boeit me niet dus dit boeit niemand')

Er werd laatst weer van diverse softsynths gemeldt dat het allemaal niet interessant is, waarschijnlijk door leden die tot de groep horen van de tijd dat het allemaal nog goed was. Ga es bij jezelf na hoe zwaar jou mening over de aanwezigheid van dit soort topics op weegt tegen die van iemand die het wel interessant vind.

Het is ook eenvoudig te roepen dat het vroeger kwalitatief allemaal beter was. Alles werd voor het eerst gepost, het eerst tb303 topic, het eerste tr909 topic.

Ik begrijp ook niet zo waarom Hanz het zo moet ontgelden de laatste tijd en ik voelde mij zomaar geroepen een tegengeluid te laten horen. :D Imho is hij een moderator die mijns inziens niet alleen prima zijn fair share van het moderaten doet maar ook regelmatig met kwalitatieve stukjes op de proppen komt. Maar ik vermoed dat ik mij met deze opmerking schaar bij een 'bepaald kliekje', of welke andere samenspanningstheorie door de waan van de dag is ontstaan.

En als we het dan over internetverslaafden hebben (een sneer naar de chatters denk ik zo). Ik moet zeggen dat zich daar de laatste tijd een gezellige club aan het vormen is met allerlei leuke ideeen voor muzikale samenwerkingen en meetings. Als je dan toch zo bezorgd bent over bandbreedte, schuw dan niet je hand in je eigen boezem te steken en, liefst vandaag nog, een kritische blik op je pageviews en posts te werpen.

RedHat, de regeltjes worden je spelenderwijs wel duidelijk. Van mij zijn ook weleens wat posts weggegooid. Lekker belangrijk.

Origineel geplaatst door fuse
Dat wij het te serieus nemen is wel erg makkelijk gezegd.
En wat dat betreft overdrijven jullie het.
Denk ook dat C zich meer opwind dan mij eerlijk gezegd.
Ik wind me er nl. niet meer zoveel over op.

Maar net zo als Slipperman ben ik ook gaan minderen op het forum omdat het qua kwaliteit achteruit aan het gaan is. De inhoud verschraalt omdat de structuur van het forum steeds rigider wordt, je steeds moeilijker oudere dingen kan terug vinden en steeds vaker dat het forum uitvalt. Dat roepen we al meer dan een jaar inmiddels maar een fatsoenlijke reactie hierop heb ik nog nooit gelezen.

Ondertussen is de forumsoftware al zoveel meer doorontwikkeld dat dit soort problemen eigenlijk helemaal niet meer hoeft en met een beetje goede wil je best wel een redelijk aantal mogelijke oplossingen hebt voor dat soort problemen.
Maar het grootste probleem van de leiding lijkt dan toch pro-aktief denken te zijn. Te behoudend en bang voor teveel veranderingen.

Niet dat het mij zoveel uitmaakt overigens. Want persoonlijk zou ik het liefste het synthforum zien inkrimpen naar die ene groep van verstokte hardware liefhebbers die daar lekker over willen kletsen. Net zoals in het begin trouwens. Al die extra dingen die er later bij zijn gekomen zoals die marktplaats en die hangplek voor internetverslaafden is eigenlijk alleen maar ballast die ervoor zorgt dat de kosten van het gehele forum opdrijft vanwege die extra bandbreedte.

Als ik hiervan opgewonden moet raken... ;)
Het enige wat mij raakt is dat dr een hoop gezeikt wordt op mensen die op vrijwillige basis dit forum runnen. Het lijkt op een gratis busritje met een paar passagiers die de chauffeur afzeiken tijdens de rit.
Stank voor dank verhaal.

-C-

Origineel geplaatst door matt second
We hebben geen kosten aan bandbreedte, dankzij de geweldige sponsoring van TRUE :)

Dus je bent het met de rest eens? Goh, wat verrassend. ;)

Maar dan nog een vraagje. Als die bandbreedte geen probleem is waarom moet er uberhaupt nog die google troep op de FP? Waar gaan die centen dan naartoe?

Origineel geplaatst door C738
Het enige wat mij raakt is dat dr een hoop gezeikt wordt op mensen die op vrijwillige basis dit forum runnen.
Overdrijven is ook een vak he.
Zelf zeggen moderators dat ze kritiek waarderen maar als het slechte kritiek is is het ineens stank voor dank?

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een hoop meningen die over mods en het beleid worden gemeld zijn gebaseerd op wrokgevoelens (bepaalde historie) danwel het ten onrechte denken ergens recht op te hebben omdat men zo actief meedoet aan het forum.
Ik heb in het verleden wel vaker gesteld dat ik vind dat eigenlijk niemand eigenaar van het forum is en dat in principe iedereen gelijk is. Al die mensen die hier posten zijn eigenlijk de geestelijke vaders en moeders van die unieke informatieverzameling wat het forum eigenlijk is.
Alleen wettelijk is deze inhoud eigenaar van stichting waarvan wij niet eens mogen weten hoe die in elkaar steekt en werkt.

Ik begrijp ook niet zo waarom Hanz het zo moet ontgelden de laatste tijd en ik voelde mij zomaar geroepen een tegengeluid te laten horen. :D Imho is hij een moderator die mijns inziens niet alleen prima zijn fair share van het moderaten doet maar ook regelmatig met kwalitatieve stukjes op de proppen komt.
Kwantiteit lijkt mij geen maat voor modereren (en posten). Kwaliteit lijkt mij veel belangrijker.
En de bijdrages zijn uiteraard heel fijn maar daar hoef je geen mod voor te zijn.

En als we het dan over internetverslaafden hebben (een sneer naar de chatters denk ik zo). Ik moet zeggen dat zich daar de laatste tijd een gezellige club aan het vormen is met allerlei leuke ideeen voor muzikale samenwerkingen en meetings.
Zelf had ik juist het idee dat het meer een clubje werd waar alleen over autos en vrouwvolk werd gepraat en muziek en instrumenten erbij werd gedaan. Maar kan het ook mis hebben natuulk.

En over moeilijk doen of overdrijven. Wat mij betreft valt het allemaal wel mee want ik heb eigenlijk alleen maar dingen herhaald die ik wel vaker heb genoemd. En ken ik de tegenargumenten ook wel zo'n beetje. Maar soms moet je dingen herhalen voordat ze eindelijk bij de mensen doordringen.

Ik heb in het verleden wel vaker gesteld dat ik vind dat eigenlijk niemand eigenaar van het forum is en dat in principe iedereen gelijk is. Al die mensen die hier posten zijn eigenlijk de geestelijke vaders en moeders van die unieke informatieverzameling wat het forum eigenlijk is.
Alleen wettelijk is deze inhoud eigenaar van stichting waarvan wij niet eens mogen weten hoe die in elkaar steekt en werkt.

Kwantiteit lijkt mij geen maat voor modereren (en posten). Kwaliteit lijkt mij veel belangrijker.
En de bijdrages zijn uiteraard heel fijn maar daar hoef je geen mod voor te zijn.

Zelf had ik juist het idee dat het meer een clubje werd waar alleen over autos en vrouwvolk werd gepraat en muziek en instrumenten erbij werd gedaan. Maar kan het ook mis hebben natuulk.

En over moeilijk doen of overdrijven. Wat mij betreft valt het allemaal wel mee want ik heb eigenlijk alleen maar dingen herhaald die ik wel vaker heb genoemd. En ken ik de tegenargumenten ook wel zo'n beetje. Maar soms moet je dingen herhalen voordat ze eindelijk bij de mensen doordringen.

Overdrijven is ook een vak he.

Inderdaad

-C-

Die 2 keer in het jaar dat jij daar binnenkomt en het onderwerp toevallig niet braaf over muziekproductie of synths gaat is zeker representatief voor het geheel?

Of controleer je de chat tegenwoordig als een echte mod wannabe onder een andere nick?

Maar goed, het is natuurlijk schandelijk dat er in de chat niet 24/7 over synths wordt gepraat....SCHANDE ZEG IK JE!

Echt man....GET HELP!

Klinkt misschien hard maar echt.....je zeurt over mensen die oordelen over anderen terwijl je zelf niet anders doet..... hou jezelf de spiegel eens voor!! Owja...reageer maar op deze post.....ik zal hoogst waarschijnlijk niet reageren want we weten allemaal waar dat op gaat uitdraaien, niet?

Ik geef je bij deze op voorhand gelijk....ben ik er lekker vanaf!! :z Ik heb eigenlijk alweer spijt dat ik heb gereageerd.....

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Of controleer je de chat tegenwoordig als een echte mod wannabe onder een andere nick?
hij hoeft alleen maar ff de "Uitspraak van de dag" thread er bij pakken om daar achter te komen...
en wat hebben 'we' een lol om al die nonsense uit de chat nog een keer terug te lezen in een thread... :confused:

Origineel geplaatst door 6 trak
hij hoeft alleen maar ff de "Uitspraak van de dag" thread er bij pakken om daar achter te komen...
en wat hebben 'we' een lol om al die nonsense uit de chat nog een keer terug te lezen in een thread... :confused:

Ik probeer er even achter te komen wat je hier nu mee wilt zeggen.....dat je geen gevoel voor humor hebt? Of dat je in de chat alleen synth related zaken wilt zien?

En als je je daar zo aan irriteert had je dat misschien kunnen aankaarten in de chat.....dat komt wat volwassener over dan achteraf lopen sneren in een thread.....

tsja, ik was van plan niks te zeggen omdat je mijn mening over jouw posts op dit vlak wel kent. echter hier vlieg je wederom zo extreem uit de bocht dat ik van mezelf wel weer moet reageren.

Het lijkt me een kwalijke zaak om dit forum naar jouw wensen te hervormen, ook mensen die met software muziek maken zouden hier net zo hard recht moeten hebben op een plek om hun vragen te stellen of dingen die hun interesseren te lezen. Ook dingen als de marktplaats of chat voldoet simpelweg aan een behoefte. Dat jij daar geen interessen in hebt wil toch niet zeggen dat je een volledige groep daarvan moet afsnijden.

en tsja, je generaliseert een groep als internet verslaafden, ik denk dat je zelf op dat vlak eens in de spiegel moet kijken ;)

om je een klein beetje te helpen:
Fuse is lid vanaf juli 2001.
dat betekend dat je dus 63 maanden lid bent van dit forum (blijkbaar nog steeds hier omdat je het hier leuk vindt anders was je wel weggeweest naar een ander forum).
in die periode heb je 14278 posts gedaan.

nou daar gaan we dan :D

14278 posts / 63 maanden = 226 posts per maand

dus al 5 jaar lang typ je 226 (over het algemeen ellenlange) posts per maand in dit forum.
Dat kost je dus MEGAVEEL tijd (aangezien je dan ook al de threads moet volgen waarin je post). Ik denk dat het dan niet zo netjes is om te gaan roepen dat andere mensen internetverslaafd zijn. Dus kijk eens in de spiegel en probeer eens een week niet op synthforum te kijken. Ik vermoed dat dat moeilijker voor jezelf is, als dat je aan jezelf toegeeft.

Laatst gewijzigd:
ik kom hier voor mijn lol,
en ja ik zit vaak in de chat...
ook bij mij zijn er wel es dingen verdwenen maar boeien...
het is een gratis forum met een heleboel fantastische onderwerpen,
waar ik als noob nog steeds van leer dus dat er gemod wordt ( naar mijn mening prima !)
vind ik geen probleem...

ik heb er een hele boel leuke contacten aan overgehouden en in mijn geval heel goed voor mijn eigen persoon
en de afgelopen meeting was helemaal geweldig...

ik wil alleen maar zeggen doe dingen omdat je het leuk vind en anders doe je ze niet!
ik vind het een geweldig forum met ook een hele groep geweldige leden die mij regelmatig in de chat in een lach stuip brengen... en ik vind dat de mods goed werk doen.. Let op ! dat is mijn mening....

dus ik zeg doe je ding take it easy en relax

Gelukkig voelende Groeten JD

Synth Forum Rules ! :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :doei:

Want persoonlijk zou ik het liefste het synthforum zien inkrimpen naar die ene groep van verstokte hardware liefhebbers die daar lekker over willen kletsen.
:D

Schitterende tegenstelling. Overigens, jij hebt zelf webspees, en phpBB is nogal eens gauw geinstalleerd. Je hebt dan ook nog eens een modernere versie dan deze versie van vBulletin :). Goed, dan moet je bezoekers trekken en zelf misschien wat meer aan de bandbreedte rekening betalen, maar het lijkt me niet moeilijk even een sponsor te vinden. Misschien zou je zelfs wel een stichting... oh, wacht ;).

Net zoals in het begin trouwens. Al die extra dingen die er later bij zijn gekomen zoals die marktplaats
Zeg nou niet dat je daar zelf niet ook voordeel van hebt gehad. De marktplaats is een van de bestlopende afdelingen van het forum, alleen is het zo dat het format eigenlijk niet echt geschikt is voor een forum. Aan de andere kant, als je gewoon voor je brood moet werken kun je niet zo gauw iets nieuws programmeren dat net zo lekker geïntegreerd is; de boardsoftware is niet zo makkelijk te doorgronden.

en die hangplek voor internetverslaafden is eigenlijk alleen maar ballast die ervoor zorgt dat de kosten van het gehele forum opdrijft vanwege die extra bandbreedte.
Dit is voor elk forum zo; als je geen hangplek hebt gaan mensen rellen. Wat mij betreft kom ik vrijwel nooit in algemene/offtopic discussie. Het is niet het eerste wat ik zie als ik op het forum browse en het staat niet in de lijst van actieve topics. Mooi toch?

Maar dan nog een vraagje. Als die bandbreedte geen probleem is waarom moet er uberhaupt nog die google troep op de FP? Waar gaan die centen dan naartoe?
Waarom wil jij dat zo ongelofelijk graag weten?

Ik ben ook moderator, en ik heb nooit de boeken hier gezien. Hoef ik ook niet, gaat mij niks aan, en ik ben blij dat ik me er niet om druk hoef te maken.

Origineel geplaatst door RedHat
uhu, en wat wil je daarmee zeggen?? what's your point...
Start een topic in de newsgroup comp.emacs en vraag waarom dat ze niet allemaal vi gebruiken. Da's jouw hard/soft-discussie in een notendop.

Origineel geplaatst door RedHat
volgens mij, Hanz, ga jij vaak je boekje te buiten. of nee, je maakt gewoon je eigen boekjes.
Precies. Op het forum heb je je eigen boekjes. Censuur! Dictatuur!

Allemaal nutteloze begrippen, want je zit op iemand z'n prive-ruimte te praten. Censuur wordt gedaan door de staat. Elk forum is van nature een dictatuur; goedaardig in het beste geval, een tyrannie in het slechtste. De wet wordt gemaakt door de eigenaar. Dat is inherent aan het idee achter een forum. Niet tevreden er mee? Start er zelf een, zo gedaan. Wedden dat je op je kop krijgt van mensen dat je het niet goed doet en dat er democratische beslissingen moeten worden genomen en oh jemig, dat jij als eigenaar het lef hebt om dingen te verwijderen is al helemaal een affront.

ik durf wedden dat je me zelf gewoon zou durven blokkeren ook al doe ik niks verkeerd.
Juist daarom zou je niet geblokkeerd worden. Waarom moeten we je je zin geven?

Want persoonlijk zou ik het liefste het synthforum zien inkrimpen naar die ene groep van verstokte hardware liefhebbers die daar lekker over willen kletsen.

ow dus als je een keyboard workstation koopt/hebt hoor je hier niet thuis? dus iedereen zou moeten oprotten als ie geen synth heeft?
ik heb lekker een keyboard !!!! en god wat ben ik er blij mee !

ik ga toch maar es kijken op Keyboardforum.nl

(neem me niet kwalijk voor mijn taalgebruik en het quoten van een klein stukkie van een post)

Groetjes JD

gelukkig keyboard speler... en ohja ook nog een Digitale piano FUCK al weer geen Synth.....

Jongens, relax.. Probeer wat tijd te besteden buiten internet om.. Heb ik ook gedaan, post nu nog zelden en ik moet zeggen het bevalt me prima en je bloeddruk is stukken lager. Internet is zo vergankelijk als de nete, een discussie is 2 dagen later allang weer vergeten dus waar lullen we over.

R

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back