Studio meubel

Mooi !

Heb je het meubel nou uiteindelijk (meerdere keren) met een lakroller geschilderd of toch gespoten?

Klinken je monitors ook goed strak als ze zo op je meubel gepositioneerd staan?

Hij is inderdaad gespoten, maar ik vond het niet mooi dat de tafel half glanzend was. Dus daarna nog een lag blanke/matte lak erover heen gezet met de roller.

Geluid is volledig kut nu. De nieuwe tafel is een stuk groter dan de vorige. En heb daarom de boel een kwart slag moeten draaien, omdat de rest van m'n spullen er niet meer bij paste. Heb nu een staande golf midden in m'n sweet spot. De ruimte is nu ook opgeruimder dan eerst, waardoor ik veel meer reflecties heb. Dus binnenkort even wat aan de akoestiek doen.

Origineel geplaatst door Special K
Zo het heb ff geduurd, maar het staat nu toch eindelijk weer allemaal op z'n plek. Zoals je kunt zien heb ik nog genoeg plek voor 19" apparatuur, dus ik heb een goed excuus om nieuwe spulletjes te kopen, want die lege vakken ziet er niet uit natuurlijk.

Fotos

Kwijl.... Mooi meubeltje hoor!

Erg mooi zeg.

Ga over een paar weken ook aan de slag en ik ben heftig geintereseerd in het verven.
Als je die verf zelf kan regelen helemaal mooi. Maar dat 4x lakken lijkt me iets teveel van het goede.
RSI van het schuren enzow. :(

Gelamineerd hout gebruiken kan ook, maar dan zit je weer met die randjes te kloten.

Ik wil ook verstelbare poten gaan maken, zodat hij ook inzetbaar is na een verhuizing/verplaatsing.

Hopenlijk dat ik ook een mooi fotoverslag kan maken als ik de doe het maar zelvert uit ga hangen.

Misschien niet onverstandig om eerst een wat duidelijkere schets te maken zodat ik ea makkelijker kan bouwen.
Als je nog tips hebt......

Gebruik een combinatie van MDF en ander/steviger hout. Het blad kun je prima maken van MDF, maar de verstevingsrand die ik rondom heb gemaakt, was beter van minder zwieberig hout gemaakt. Koop eerst 19" beugels schroef er een een apparaat aan vast. Meet dan de afstand tussen de beugels. Dit is namelijk meer dan 19". Dus als je een gat gaat maken van 19" komen je gaten van je apparatuur niet overeen met de beugels. Dan kun je dus niet de speciale boutjes meer gebruiken.

Qua verven kan ik je niet helpen. Dat is een moeilijke zaak. Als je iemand kent die kan spuiten, laat hem het doen. Hoe gaaf de kleur van mijn meubel ook is, doe het niet. Na 5 minuten zag je de eerste stofjes al. Denk dat je beter een andere kleur kunt nemen.

Back