Goodbye Effenaar...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nou ja oud, maar ben er ook vaak zat geweest hoor. Eigenlijk te weinig maar toendertijd was de AOR ook wel OK.
Alleen associeer ik 'vroegah was alles betah' een beetje met ouwe lullen praat.
Maar zij willen toch niet van hun oude imago af? Ze bouwen een nieuw gebouw wat beter past bij hun doelstellingen. Niet voor niets dat het door een toonaangevend architektenburo is ontworpen. Want die staan min of meer bekend als de 'alto's' on der de architekten.
En dan nog maakt het geen ene zier uit in wat voor gebouw je zit om experimentel muziek uit te kunnen dragen of niet. Om er simpelweg vanuit te gaan dat het de slechte kant op gaat vind ik heel erg jammer. Het kan dan wel slechter gaan maar die trend is geen eeuwig durende neergaande spiraal hoor.
Waarom niet denken dat het er op vooruit gaat? En desnoods zelf hieraan meehelpen. Moet je dan thuis gaan zitten kniezen en ouwe muziek maar zelf draaien? Dat lijkt mij zo zonde van je tijd en je schiet er 0,nix mee op.

Tja die tijd met rijen voor acid, techno en tekno feesten kan ik me ook nog wel herinneren, maar dat was al lang niet meer het geval. Laatste keer KX was de zaal maar half vol.

Waarom snap ik eigenlijk ook niet, het was nog steeds een prima feestje. Het momentum lijkt weg te zijn hier.

Origineel geplaatst door fuse
Niet voor niets dat het door een toonaangevend architektenburo is ontworpen.

MVRDV :okdan:

Volgens mij wordt dat nieuwe pand gweldig.

En Trash, dat ze afwillen van hun oude imago wil volgens mij niet zeggen dat de Effenaar nou werkelijk heel anders gaat programeren. Het is meer zo dat ze gaan proberen hetgeen waar de Effenaar voor staat, voor een breder publiek toegankelijk te maken. Wat is daar mis mee?

Origineel geplaatst door Flesje
MVRDV :okdan:

Volgens mij wordt dat nieuwe pand gweldig.

En Trash, dat ze afwillen van hun oude imago wil volgens mij niet zeggen dat de Effenaar nou werkelijk heel anders gaat programeren. Het is meer zo dat ze gaan proberen hetgeen waar de Effenaar voor staat, voor een breder publiek toegankelijk te maken. Wat is daar mis mee?

ik quote nog maar eens:
*
De àllerlaatste keer dansen in de oude Effenaar dat 35 jaar het centrum van de Eindhovense pophistorie was. Was... "Het echte oude underground sfeertje willen we niet in stand houden" zegt directeur Marijke Appelboom in het Eindhovens Dagblad van dinsdag 3 mei. "Voor veel mensen is de Effenaar nog steeds een donker hol waar ze niet durven komen"
*
En hoe je het went of keert,welke bands er ook kwamen,dat undergroundsfeertjespubliek,heeft de effenaar wel gemaakt wat het is,was.

En zoals ik vernomen heb,wel anders programeren.

Maar goed,de toekomst zal het uitwijzen.

De effenaar wordt een donker hol waar mensen WEL durven te komen. :D
Behalve de 'normale' mensen natuulk. Die houden niet van donker.
Die houden van Koos Alberts en gezellig elk weekend op de camping.
Lekker.. en gezellig.

Misschien moeten we zelf maar een donker hol beginnen?

Tja, Eindhoven...

En jullie zijn het Evoluon ook al kwijt!
Ben nog op onderzoek uitgegaan waar de beruchte 'koffie?' sprekende machine is gebleven... Helaas... Vernietigd door een kunstenaar die beeldhouwt met electronische componenten...

Het wordt nooit meer zoals vroeger en soms is dat nog goed ook!

Heren!
De 'scene' zijn jullie zelf!
Niet de Effenaar is het uitgaansleven, maar jullie
.

Dus maak inderdaad je eigen 'donker hol'.
In Den Haag zijn er wekelijks twee of drie optredens electronica, hoofdzakelijk in kraakpanden. Die krijgen nog subsidie ook om deze zaken te realiseren :)

Wout

Het gebouw valt me alles mee moet ik toch toegeven. Alleen, je kunt het met me eens zijn of niet, zo een ouwe zooi en troep als in het oude Effenaar heeft gewoon ook wel iets. Ik geef toe, dat kan je niet blijven volhouden, das waar. Maar ik stel me er helemaal niets bij voor dat het gemiddelde Grunch/trash-METAL underground publiek na het concert even gaan nakeuvelen onder het genot van een BreAzaH in het super trendy cafetje van de Effenaar.. 8o) Dus drie keer raden welk publiek afhaakt en welk soort er aangetrokken wordt?

R

Hoewel het niet altijd werkt, is een leuke formule in Den Haag de volgende: er zijn afspraken gemaakt met een zaaleigenaar van een redelijk groot theater (2 zalen), meestal al in het alternatieve circuit, dat na de reguliere voorstellingen nog een uurtje of drie electro gespeeld gaat worden. Allemaal 'live' acts, dus geen DJ's, maar korte optredens (ongeveer 30 minuten) van redelijk goede en goedkope acts. Lage entree prijs (niet meer dan € 5.- per avond) en voor de acts iets meer dan reiskosten (via subsidie) De zaaleigenaar heeft de baromzet. Dit gebeurde zo om de vier a vijf weken in Den Haag, maar al gauw gaat het groeien, want organisatoren hebben ambities en willen zo snel mogelijk een PinkPop organiseren, dus de bel spat weer.

Of gaat het in Eindhoven alleen om de breezers ;)

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back