One for all, one for ever

Heine

Passief toetsenist
Hoi piepels,

ik heb inmiddels het een en ander verzameld, maar heb niet of nauwelijks de tijd om er mee te spelen.
Ik speel nu met de gedachte om mijn hele set op te doeken, en er gewoon één flinke doos voor terug te kopen.
In de band waar ik nu in zit gebruik ik voornamelijk mijn XP80 met wat expansionboards.
Ik zou dan eigenlijk op zoek moeten gaan naar een soort opvolger voor de XP80 met een hele lading aan prima sounds en stemmen, en met 6 tot 8 oktaven.
Hoewel het grootste gedeelte van mijn setup uit Roland dozen bestaat heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaald merk.
Voor de band zoek ik voornamelijk 'echte' geluiden, zoals piano, orgel , koortje, strings, blazers e.d.
Kunnen jullie mij vertellen wat volgens jullie de bak is waar ik mee verder moet ??
Een beetje draagbaar zou trouwens ook wel leuk zijn.
Ingebouwde sequencer, lekker scherm, meer van dat soort spul: allemaal mooi meegenomen.

Alvast dank voor jullie reacties.

Peter

De opvolger van de XP60/80 is de Roland Fantom, daarna is die uitgebreid en kwan de fantom-s en inmiddels is er de fantom-x, die je in 5,6 en 7 oktaafs uitvoering hebt, waarbij de 7 oktaafs zeg maar pianotoetsen heeft. Ook de fantom-x heeft expansie mogelijkheden met kaarten die 64MB aan sample data bevatten en met de fantom-x kun je ook samplen (dat geldt ook voor de fantom-s).

Verder heb je natuurlijk ook dat soort bakken van Korg en van Yamaha, gebruik de zoekfunctie om meer info te verkrijgen.

Groetjes van Rudo

Opvolger van de XP-80, allerlei geluiden, 6-8 octaven, goed scherm, sequencer, draagbaar; da's een eitje! Fantom X6 of X7 als je bij Roland wil blijven, anders een Motif ES6 of ES7 (of de gewone Motif 6 of 7) of de Triton (Classic of Extreme) gewoon of Pro (=76 toetsen).

Voor meer informatie: check de miljoenen threads over die synths... ;)

Peter, er zijn veel recente threads op het forum te vinden over all-round synth, de zogenaamde workstations met sequencer, sampler en synth. De nieuwste modellen: Yamaha Motif ES, Roland Fantom-X en Korg Triton Extreme, allemaal verkrijgbaar in 61,76 synth-action klavier en 88 hammer action klavier.

Dank alvast, ik kan hier flink mee vooruit.

En eerlijk gezegd was ik te lui/moe voor een flinke zoekactie.
Ik zit net niet tegen een burn-out aan, en af en toe is zelfs een wandeling naar het toilet al teveel.
Ik ga eens kijken wat die beestjes kosten, en wat mijn setje zou kunnen opleveren.
Als het gat te groot is pruts ik gewoon verder.
Kan natuurlijk ook bijna alles opdoeken, en de XP houden.
Heb ik nog wat centen over voor andere zaken.
Weekendje Parijs of zo

Neem een Fantom X7 of 8. Is supa dupa. Je kan er een 512MB kaart in kwijt waar je gewoon WAV samples op kan doen. Dat leest de Fantom ook. Dat apparaat heeft ook een nieuwe "Gran Piano" die werkelijk bizar goed is. Je kan de opening van de 'klep' van de 'vleugel' zelf bepalen!! Maargoed, dat is leuk als je een mooie piano wilt. Voor de rest zijn de geluiden geweldig en de nieuwe expansion boards helemaal top, vooral de full orchestra module :{

In jouw geval zou ik 100% voor de Fantom gaan.

Origineel geplaatst door Heine
Gear: 1 vrouw, 5 kids, 2 katten, 1 hond

Hmmmzzz... volgens mij ben jij toe aan wat rust...
misschien dat je 3 kids en een kat kan inruilen voor een mooie Korg Triton? ;)

Back