TR-909 vs Machine Drum

dus de keuze van een minder bekend klinkende drumcomputer is voor jou gelijk aan creativiteit?

Creativiteit hangt denk ik los van de gear die je gebruikt. Overigens is elk stukje gear uiteindelijk een uitgekauwd stukje braaksel tenzij het een flop vanaf dag 1 was. Zo niet hebben honderden of duizenden hetzelfde bakkie staan thuis. Wat je uiteindelijk uit dit bakkie krijgt heet creatieviteit. Zelfs als het om een 808 of 909 gaat. Al kies ik toch liever een MD vanwege de flexibiliteit. :)

Tja, ik heb ook een MD, maar eigenlijk maak ik nooit wat af.
Ik vind het gewoon leuk om aan knopjes te draaien, en patterntjes te maken, maar meer ook niet eigenlijk.
Ik hoef ook niet zo nodig een hit te scoren ofzo..

Jongens.....ik heb er nou ook een (MD), heb ook een 808 gehad en vaak een 909 gebruikt.

De vergelijking houdt geen stand.

De 909 is een 909....met een uniek geluid...perfect voor bepaalde muziek.

De MachineDrum is een volwaardige drumsynth, met een unieke sound.........en een pallet aan geluiden wat zo uitgebreid is dat je er heel veel stijlen mee kan maken.
De MD kan een 909 of 808 nabootsen...........MAAR daar is die in principe niet voor gemaakt(drumstation en Jomox wel).

Maar als ik mocht kiezen tussen een 909 en een MD........hoef ik geen seconde te twijfelen.........MD MD MD en nog eens MD.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Jongens.....ik heb er nou ook een (MD), heb ook een 808 gehad en vaak een 909 gebruikt.

De vergelijking houdt geen stand.

De 909 is een 909....met een uniek geluid...perfect voor bepaalde muziek.

De MachineDrum is een volwaardige drumsynth, met een unieke sound.........en een pallet aan geluiden wat zo uitgebreid is dat je er heel veel stijlen mee kan maken.
De MD kan een 909 of 808 nabootsen...........MAAR daar is die in principe niet voor gemaakt(drumstation en Jomox wel).

Maar als ik mocht kiezen tussen een 909 en een MD........hoef ik geen seconde te twijfelen.........MD MD MD en nog eens MD.

COOOOOOL!! Ik kom binnenkort CHECKEN CHECKEN CHECKEN!! :)

Hoe zit het eigenlijk met de leverbaarheid van de MD?
tis toch maar een klein fabriekje waar ze gemaakt worden, is er een oplagelimiet? Ik wil deze boot niet missen maar moet nog ff sparen :(

Dus je moet snel zijn, want die gaat ook een collectors item worden.. .hrmz..

'Goedemiddag met Rabobank Wageningen, waar kan ik u mee van dienst zijn... '

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Op het moment hebben ze er nog 12 op voorraad.......volgens mij is er nog geen vastgesteld limiet, maar het zullen er waarschijnlijk ook niet echt duizenden worden.

Da's de "real time stock" oftewel een indicatie hoe snel je er 1tje geleverd kan krijgen.

Dit zijn heus niet de allerlaatste modellen :D

Origineel geplaatst door olafmol
nou ik denk dat in meer dan 1 kerk een TB303 naast een TR X0X drumcomputer z'n werk heeft gedaan als begeleiding van de organist ;)

--offtopic--

Ik in ieder geval ZEKER één kerk waar een TB303 naast een TR drumcomputer zijn werk heeft gedaan :)

"In the house of God"

:halleluja

PS: das in de kerk van maastricht, jaren geleden :)

--offtopic--

Jena> thnx! Ik had al bij feedbck gekeken maar stond niet op de site. Andere sjek ik nu ff!

En ik doe het voorlopig nog ff anders

Heb me net machine drum sample cd besteld via hun site, dus nu nog ergens een goeie sample cd van de 909,808 vinden kan er mij daar iemand mee helpen.

welke sample cd's moet ik aanschaffen ???

Nu ja ben er ook van overtuigd dat er ooit een machinedrum hier komt te staan maar voorlopig toch ff uitstellen

de mijne ligt al weg in de winkel...

nu nog een koper vinden voor mijn 909 - hehe - anders kan ik hem niet betalen

Origineel geplaatst door Ken Waldek
En ik doe het voorlopig nog ff anders

Heb me net machine drum sample cd besteld via hun site, dus nu nog ergens een goeie sample cd van de 909,808 vinden kan er mij daar iemand mee helpen.

welke sample cd's moet ik aanschaffen ???

Als 't alleen om de 909 en 808 gaat is een aparte CD eigenlijk overkill. Hyperreal.org heeft samples met elke setting van de knoppen van de 909. (Zie zipfile).

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-909/
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-808/

Daar zou je mee vooruit moeten kunnen...

Of anders haal je je voor de cheap een Drumstation :).

Back