TR-909 vs Machine Drum

Origineel geplaatst door marten
Ruzie, ruzie!!:duivels: :duivels:

PS.: Kai Tracid, is dat niet een soort Duitse Tiesto?:kont:

Zoiets? Ik ben ook geen fan van z'n muziek, alleen valt het me wel op dat het altijd rete strak klinkt. En Kai doet hetzelf, Triesto niet volgens mij.. daar zit weer een heel 'team' achter, of heb ik dat mis?

Origineel geplaatst door krz

+ de kennis ervan.. ?

waarom niet? of haal je dat zo ff uit je rs7k? ;)

Huh? Neuh ik word gewoon een beetje moe van dat geleuter over een kick of een hihat. 99% van een goed klinkende kicks/hihats wordt bepaald door randapparatuur en dat is bij iedereen anders en ook de kwaliteit dus. Maar om nou te zeggen dat een berg apparatuur in een duuuuure studio een perfecte kick oplevert, dat gaat er bij mij niet in! :)
De beste platen (14 jaar terug ofzo) zijn vaak gemaakt met goedkope shit..

productielijnen omschakelen/opzetten is belachelijk duur..dat gaat Roland zeker niet doen voor 5.000 freaks die er in de wereld evt een 909 versie 2 willen kopen

Daar ben ik het niet mee eens. De basis is hetzelfde.. de song, maar het masteren kan een song maken of breken... zo kan je met de beste apparatuur en de juiste kennis wel je eigen perfecte kick of iets anders in elkaar fietsen. Anders was de markt voor randapparatuur snel ingestort.

Je moet natuurlijk wel weten wat je doet, maar dat geld ook voor als je niet de spullen ervoor hebt.

hehehehe ik zeg niks ! :D

oh ja wel 1 ding

die duitsers zijn gek !

ze kopen in 1 keer een hele studio

nederlanders kopen gear na gear !

Origineel geplaatst door Arveyman
Maar waarom doen ze dat dan wel voor een nieuwe synth? Is daar de markt groter voor?

jazeker...je wil niet weten wat roland en yamaha verkopen wereldwijd....wij zitten hier vnl in het dance wereldje maar bedenk al die bandjes/kerken/scholen etc. eens die ook een leuk keyboard nodig hebben..... en die productielijnen die ze nu hebben zijn op digitale stuff gebaseerd..en daarom veranderen die apparaatjes van roland en yamaha enzo ook bijna niet.....gewoon een nieuwe soundset erin, wat meer geheugen, ander kleurtje...et voila! een nieuwe synth!

Olaf

nou ik denk dat in meer dan 1 kerk een TB303 naast een TR X0X drumcomputer z'n werk heeft gedaan als begeleiding van de organist ;)

Origineel geplaatst door olafmol
nou ik denk dat in meer dan 1 kerk een TB303 naast een TR X0X drumcomputer z'n werk heeft gedaan als begeleiding van de organist ;)

mwah, denk ut niet.. De 909 was in '84 al $1500 nieuw.. Dat kunnen die kerkjes nooit betalen.. :D

heb de machinedrum besteld,zou vandaag geleverd worden.maar door een mechanisch defect in paris kijg ik hem pas maandag.

en hier ben ik zwaar pissig over.=(

maar ik blijf bij mijn verhaal, dat de MD de drumbak van het moment gaat worden.

groet

Ik vind de machinedrum echt supergoed klinken en het instellen is zeer intuitief. Veel outputs, wat wil je nog meer?

btw
op 909.org wordt trouwens heel netjes uitgelegd hoe de interne geluidsopwekking tot stand komt van de 909.

daarover gesproken en weer compleet OT: ik midi-sync mijn Juno6 via een Boss DR550....de rimshot van de DR550 laat ik naar de arpeggiator-sync lopen van de juno...die staat op hold, zodat ik gewoon een accoord kan zetten, en dan kan ik on the fly terwijl de DR550 in loop mode staat de sequence veranderen....dat is vet!!

Olaf

Back