EviL303
Ouwe rot
er staat nen 909 voor 750 hier opt forum van dj ddell
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gaat ie zijn vriendjes ook nog laten spammen...Origineel geplaatst door EviL 3°3
er staat nen 909 voor 750 hier opt forum van dj ddell

Origineel geplaatst door fjoesz
die uw kan maar tot 2 mb sempele toch?
ik vind overigens t sequencegebeuren van de MD niet echt handig.. zeker niet vergeleken zo'n yamahahaha
ik geloof ook maar 4 midikanalen?
voor mij zou de MD t winnen van de 909, ook omdat ik die 909 niet zo vet vind, maar das persoonlijk
je moet zo'n MD gewoon voor beats gebruiken en al die extra meuk is puur en alleen om de welbekende PLC te verlengen, meer niet imo
koop gewoon een mpc2000xl joh, sveel vetter![]()
maar niet omdat ik het geluid of de bediening niks vond, ben gaan reizen, daar had ik geld voor nodig..
ik zei 't maar omdat ie 't zelf een paar berichten voor de jouwe gepost had...Origineel geplaatst door EviL 3°3
ff voor alle duidelijkheid DJé ddell uit kortrijk is gene maat van mij.
![]()
Origineel geplaatst door divi
hij ontvangt en zendt z'n eigen midi CC controls op 4 kanalen
wat is dit voor een non-argument?Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dat is trouwens wel zwaar ruk....maar goed...ben van mening dat als je het meeste uit de bak wil halen je toch wel de interne sequencer moet gebruiken ... wil je met een externe sequencer werken en het effect van die parameter locks krijgen dan ben je toch snel gefrustreerd omdat ie maar cc over 4 channels kan ontvangen
wat is dit voor een non-argument?
de parameters van alle 16 tracks zijn over 4 midi kanalen gespreid, dus ALLES is met midi CC te besturen. so what's the problem?
parameter locks worden niet als midi verzonden. en elke parameter heeft z'n eigen (unieke) midi CC dus ik weet niet wat je probleem bij knoppen draaien is...Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Als je sommige parameters live wilt opnemen naar je sequencer ... en tijdens t opnemen draai je aan knoppen dan pakt ie deze dus niet altijd in cubase ..... en andersom .. of hij pakt de verkeerde ....
aangezien verschillende parameter locks een midi channel delen
parameter locks worden niet als midi verzonden. en elke parameter heeft z'n eigen (unieke) midi CC dus ik weet niet wat je probleem bij knoppen draaien is...
ja ok, maar dan snap ik echt nog steeds je probleem niet. elke parameter heeft een eigen unieke midi CC, dus 't boeit niet dat verschillende tracks op 1 midi kanaal zitten (gelukkig maar, anders zou de MD al mijn 16 midi kanalen opslorpen). wat is dan het probleem met aansturen uit cubase?Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik bedoel deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=43215&highlight=machinedrum
ja ok, maar dan snap ik echt nog steeds je probleem niet. elke parameter heeft een eigen unieke midi CC, dus 't boeit niet dat verschillende tracks op 1 midi kanaal zitten (gelukkig maar, anders zou de MD al mijn 16 midi kanalen opslorpen). wat is dan het probleem met aansturen uit cubase?
Ik heb nu een arrangement van 6 channels gemaakt in cubase .... ik heb alles gemaakt toen de MD nog op 1 globaal channel stond met alle geluiden...
Probleem is nu, dat wanneer cubase syx commands uitstuurt naar bijv de kick, deze veranderingen ook op andere geluiden worden toegepast..
Daarom wil ik nu elk geluid op de MD op een appart midi kanaal zetten.
Zodat de syx commands vanuit cubase alleen op de juiste geluiden worden toegepast en niet op alle tegelijk.
maar waarom heb je 't over sysex man? gebruik gewoon midi CC's zoals in die pdf chart beschreven...Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Uit die thread:
dit wil dus niet echt