TR-909 vs Machine Drum

die uw kan maar tot 2 mb sempele toch?
ik vind overigens t sequencegebeuren van de MD niet echt handig.. zeker niet vergeleken zo'n yamahahaha
ik geloof ook maar 4 midikanalen?
voor mij zou de MD t winnen van de 909, ook omdat ik die 909 niet zo vet vind, maar das persoonlijk

je moet zo'n MD gewoon voor beats gebruiken en al die extra meuk is puur en alleen om de welbekende PLC te verlengen, meer niet imo

koop gewoon een mpc2000xl joh, sveel vetter :D

Origineel geplaatst door fjoesz
die uw kan maar tot 2 mb sempele toch?
ik vind overigens t sequencegebeuren van de MD niet echt handig.. zeker niet vergeleken zo'n yamahahaha
ik geloof ook maar 4 midikanalen?
voor mij zou de MD t winnen van de 909, ook omdat ik die 909 niet zo vet vind, maar das persoonlijk

je moet zo'n MD gewoon voor beats gebruiken en al die extra meuk is puur en alleen om de welbekende PLC te verlengen, meer niet imo

koop gewoon een mpc2000xl joh, sveel vetter :D

md is 16 channels midi ...

hm md voor de beats alleen? bij mij gaat t andersom worden ..... juist om de extra meuk

Vind ik ook onbegrijpelijk... Vind het een van de beste en meest creatieve apparaten die ik ooit gehad heb.

Heb 'm ook verkocht :D maar niet omdat ik het geluid of de bediening niks vond, ben gaan reizen, daar had ik geld voor nodig..
Inmiddels ben ik overtuigd softie, maar als er ooit nog hardware komt, zal het eerste een MD zijn.

Voorlopig ben ik erg blij met de Microtonic:duivels:

fjoesz, dat je zijn sequencer niet handig vindt kan ik echt niet begrijpen. voor mij is dit, zeker gezien z'n complexiteit, de meest gebruiksvriendelijke en inspirerende sequencer die er is. maar goed, smaken verschillen.

eigenlijk ben ik best blij dat het 'n karakteristieke bak is die niet iedereen ligt.

over midi channels, als je wil kan je alle 16 tracks voor midi gebruiken, en over alle 16 midi channels.
hij ontvangt en zendt z'n eigen midi CC controls op 4 kanalen, daar verwar je 't mee.

oh en PCL? wasda?

Origineel geplaatst door divi
hij ontvangt en zendt z'n eigen midi CC controls op 4 kanalen

dat is trouwens wel zwaar ruk....maar goed...ben van mening dat als je het meeste uit de bak wil halen je toch wel de interne sequencer moet gebruiken ... wil je met een externe sequencer werken en het effect van die parameter locks krijgen dan ben je toch snel gefrustreerd omdat ie maar cc over 4 channels kan ontvangen

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
dat is trouwens wel zwaar ruk....maar goed...ben van mening dat als je het meeste uit de bak wil halen je toch wel de interne sequencer moet gebruiken ... wil je met een externe sequencer werken en het effect van die parameter locks krijgen dan ben je toch snel gefrustreerd omdat ie maar cc over 4 channels kan ontvangen
wat is dit voor een non-argument?

de parameters van alle 16 tracks zijn over 4 midi kanalen gespreid, dus ALLES is met midi CC te besturen. so what's the problem?

wat is dit voor een non-argument?

de parameters van alle 16 tracks zijn over 4 midi kanalen gespreid, dus ALLES is met midi CC te besturen. so what's the problem?

Als je sommige parameters live wilt opnemen naar je sequencer ... en tijdens t opnemen draai je aan knoppen dan pakt ie deze dus niet altijd in cubase ..... en andersom .. of hij pakt de verkeerde ....

aangezien verschillende parameter locks een midi channel delen

Als je sommige parameters live wilt opnemen naar je sequencer ... en tijdens t opnemen draai je aan knoppen dan pakt ie deze dus niet altijd in cubase ..... en andersom .. of hij pakt de verkeerde ....

aangezien verschillende parameter locks een midi channel delen
parameter locks worden niet als midi verzonden. en elke parameter heeft z'n eigen (unieke) midi CC dus ik weet niet wat je probleem bij knoppen draaien is...

ja ok, maar dan snap ik echt nog steeds je probleem niet. elke parameter heeft een eigen unieke midi CC, dus 't boeit niet dat verschillende tracks op 1 midi kanaal zitten (gelukkig maar, anders zou de MD al mijn 16 midi kanalen opslorpen). wat is dan het probleem met aansturen uit cubase?

Uit die thread:

Ik heb nu een arrangement van 6 channels gemaakt in cubase .... ik heb alles gemaakt toen de MD nog op 1 globaal channel stond met alle geluiden...

Probleem is nu, dat wanneer cubase syx commands uitstuurt naar bijv de kick, deze veranderingen ook op andere geluiden worden toegepast..

Daarom wil ik nu elk geluid op de MD op een appart midi kanaal zetten.

Zodat de syx commands vanuit cubase alleen op de juiste geluiden worden toegepast en niet op alle tegelijk.

dit wil dus niet echt

Uit die thread:

dit wil dus niet echt
maar waarom heb je 't over sysex man? gebruik gewoon midi CC's zoals in die pdf chart beschreven...
je kan niet voor elke track een midi kanaal instellen en dat heb je ook niet nodig dankzij de verdeling in CC's.

en wat bedoel je met de MD op 1 globaal kanaal? de MD is toch altijd op 'n range van 4 midi kanalen ingesteld?

Ik zal er binnekort nog es naar kijken :)

Het kwam er iig op neer dat iets wat ik wilde niet wou lukken .....
En dat was dus dat wanneer ik een stuk afspeelde wat ik in cubase had gemaakt met veranderingen van parameters niet t zelfde klonk of dat t niet wou .... vandaar dat ik tot de conclusie was gekomen dat je hiervoor toch echt de interne sequencer moet gebruiken .... ik zal binnekort nog es precies uitzoeken wat dit ook alweer was ..... en dan het probleem nog eens in detail uitleggen ...

Ik gebruik echt NOOIT de interne sequencer c.q. song mode op de MD. Ik werk wel altijd met Local Mode op ON, want anders kun je de master channel volume niet besturen en kun je alleen de volume parameter bij de machine gebruiken.

Dat brengt wel weer een workflow dingetje met zich mee: als ik een op de MD geprogrammeerd pattern wil recorden naar mijn midi sequencer dan moet ik midi thru uitschakelen om dubbele note triggers te voorkomen.

Als ik eenmaal een pattern heb opgenomen is het een kwestie van Midi->Dissolve Part -> by Pitch en ik heb 16 midi sporen met drumtrack data. Vervolgens wijs ik ze appropriately de midi channels toe en dan is het gewoon een kwestie van CC automation zoals met elke andere synth.

Works like a buzz.

Cheers,
Joost.

Ik gebruik alleen maar de interne sequencer in combi met een pc. Zou niet zonder de interne willen en kunnen, de kracht van de MD. Ben er na 2,5 jaar nog steeds verliefd op, binnenkort gaan we trouwen.. wil haar nooit meer kwijt. Heb al mijn gear eruit gegooid, maar deze blijft.. misschien sluit ik nog een verstandshuwelijk met haar broer.. de mono. :luv:

Back