de jomox kan ik je afraden - ik snap dat hij goedkoper is, de bassdruk is zeker erg vet (en flexibeler dan een 909!) - maar ik vind zelf de bediening kut, de draaiknoppen goedkoop (en digitaal, dus af en toe vrij quirky om te bedienen) en de snaredrum niet intens genoeg.
daarnaast issie niet zo lekker polyfoon als een 909, dus je kan je patterns niet volknallen met allerlei geluiden.
..Maar! je kan wel 2 lfo's over je patterns gooien die aan meerdere controllers toe te wijzen zijn, bijvoorbeeld aan de pitch van de bass en de snappy van de snare.
En je kan bij iedere step nieuwe waarde van de draainknoppen opnemen, dat gaat echt heel ver, zo kun je hele basslines maken die prachtig aan je bassdrum zit.
En de groove functie gaat ook ver, je kunt van iedere step apart ingeven hoe veel eerder of later hij op de tel moet beginnen, zo kun je echt complexe grooves maken.
En je kan de samples, hihat claps rides e.d., achterstevoren laten af spelen. Is echt goed!
En ik vind dat de jomox betere draaiknoppen heeft als de 909.
En je kan je kapot lachen om die verschrikkelijke lelijke behuizing.
Maar 't is zeker geen 909 en een machinedrum zal nog wel veel verder gaan, wat geluid/sequencing betreft
Laatst gewijzigd: