Ik ben op zoek naar (een) manier(en) om de strings en Rhodes geluiden uit digitale (PCM) synths op te warmen. Ik overweeg de aanschaf van een H&K Tube Factor om de Rhodes geluiden te voorzien van een mooi, dik buizengeluid. Daarnaast een vintage Roland of Boss chorus voor 'analoge' strings. En als laatste een enhancer/exciter die zowel voor strings als Rhodes geluiden wonderen doet 
Dus:
PCM-synth --> Tube Factor --> Dimension-D (hoop ik) --> enhancer
Nu vraag ik mij af:
1) Welke enhancer raden jullie aan voor strings? Welke voor Rhodes geluiden? En...het liefst dus... welke voor goede resulaten voor beide soort geluiden? Goede voorbeelden van wat ik zoek zijn te vinden op Portishead's Dummy en Goldfrapp's Felt Mountain.
2) Wat is de beste volgorde; zoals deze hierboven staat, of eerst de enhancer etc...?
3) Heeft iemand ervaring met de H&K Tube Factor op digitale synths? Is dit wat ik zoek, of weten jullie alternatieven.
Ennuh... geen aanbevelingen boven een euro of 250 voor de enhancer s.v.p., dit doet alleen maar pijn
(want zoveel poen is er niet).
Alvast veel dank voor reacties

Dus:
PCM-synth --> Tube Factor --> Dimension-D (hoop ik) --> enhancer
Nu vraag ik mij af:
1) Welke enhancer raden jullie aan voor strings? Welke voor Rhodes geluiden? En...het liefst dus... welke voor goede resulaten voor beide soort geluiden? Goede voorbeelden van wat ik zoek zijn te vinden op Portishead's Dummy en Goldfrapp's Felt Mountain.
2) Wat is de beste volgorde; zoals deze hierboven staat, of eerst de enhancer etc...?
3) Heeft iemand ervaring met de H&K Tube Factor op digitale synths? Is dit wat ik zoek, of weten jullie alternatieven.
Ennuh... geen aanbevelingen boven een euro of 250 voor de enhancer s.v.p., dit doet alleen maar pijn
(want zoveel poen is er niet).Alvast veel dank voor reacties

Propane, Propane!
dus dan bedoel ik in de zin van het warm laten worden van je analoge synth door ze half uurtje van te voren aan te zetten, alvorens er op te spelen....
(*kuch*laptop*kuch*)
lesley speakers zijn inderdaad niet echt portable. maar een buizenbak rondsleuren is ook al niet handig. voor beetje warmte moet je wat over hebben. (misschien toch dat campinggaz
??)