Synth opwarmen?

Randy

Stamgast
Ik ben op zoek naar (een) manier(en) om de strings en Rhodes geluiden uit digitale (PCM) synths op te warmen. Ik overweeg de aanschaf van een H&K Tube Factor om de Rhodes geluiden te voorzien van een mooi, dik buizengeluid. Daarnaast een vintage Roland of Boss chorus voor 'analoge' strings. En als laatste een enhancer/exciter die zowel voor strings als Rhodes geluiden wonderen doet =)

Dus:

PCM-synth --> Tube Factor --> Dimension-D (hoop ik) --> enhancer

Nu vraag ik mij af:

1) Welke enhancer raden jullie aan voor strings? Welke voor Rhodes geluiden? En...het liefst dus... welke voor goede resulaten voor beide soort geluiden? Goede voorbeelden van wat ik zoek zijn te vinden op Portishead's Dummy en Goldfrapp's Felt Mountain.

2) Wat is de beste volgorde; zoals deze hierboven staat, of eerst de enhancer etc...?

3) Heeft iemand ervaring met de H&K Tube Factor op digitale synths? Is dit wat ik zoek, of weten jullie alternatieven.

Ennuh... geen aanbevelingen boven een euro of 250 voor de enhancer s.v.p., dit doet alleen maar pijn =( (want zoveel poen is er niet).

Alvast veel dank voor reacties :doei:

Zo iets...? :D
superfly.jpg

ik dacht dat deze thread ging over het opwarmen van je synths :) dus dan bedoel ik in de zin van het warm laten worden van je analoge synth door ze half uurtje van te voren aan te zetten, alvorens er op te spelen....

gooi de rhodes klanken door een dikke lesley speaker met een microfoon ervoor, half hout, half kaal betonnen ruiimte. en dan nog een ruimte mic verderop. daarna het geluid helemaal uitdunnen tussen 150 en 500. misschien geen antwoord op uw vraag, maar het werkt als een speer.

Dit ga ik zeker eens met plugins proberen te doen. Niet erg portable, echter :dubbel: (*kuch*laptop*kuch*)

8D lesley speakers zijn inderdaad niet echt portable. maar een buizenbak rondsleuren is ook al niet handig. voor beetje warmte moet je wat over hebben. (misschien toch dat campinggaz 8o) ??)

OK, ok... terugbrengen tot één vraag maar dan: welke enhancer raden jullie voor digitale synths aan, voor niet teveel geld? En dan gaat het meer om mid/hoog dan bas.

Behringer heeft toch van die buizen-bakjes? Zijn die daar niet geschikt voor? Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar wel enthousiaste verhalen over gehoord...
-toch maar ff serieus-

Heb zelf die Mic200 van Tehringer. En ze zijn goed om ea ranziger te krijgen.
Warm ook wel, maar ook extra ruis. ;)
Maar het is niet alsof je een blik zon open trekt en alles in een keer stukken warmer wordt.
Pak dan een Mic2200 want een 19" rack is handiger ipv 2 extra adapters erbij.
Of je moet een mono buizenbak interessanter vinden.

Maar dat prijs segment is evt Art of Presonus ook nog interessant voor buizenmeuk.

De rest ligt qua prijs snel 10x zo hoog.

Kan wel iedereen een aparte buizenbak aanraden in z'n setup. Het kan soms gewoon handig zijn om die ergens tussen te pleuren. Ook al is het een ruizende behringer.

Origineel geplaatst door Randy
Just remember who calls the shots here, Koediman

Conky-77x78.png

CONKY!!!!! ....lol!

kwas zo onder de indruk van je buik dat ik de post niet helemaal goed gelezen heb ;)

als je dus niet met plugins gaat werken en onder de 250 euro wilt blijven wordt het moeilijk om iets te vinden wat echt je sound verbeterd.. een enhancer is zowiezo al wat suspect, want die fuckt echt met je frequenties op een manier die in een eindmix meestal niet al te fijn uitpakt.... kijk anders naar een multieffekt als de se50... heeft een prima chorus en enhancer... betere/warmere sound als veel modernere multiFXen en lekker betaalbaar.

:D (Conky REGEERT!)

Mmh, heb ooit een SE50 gehad, klonk inderdaad erg warm, en kost geen dikke cheeseburger-reet! Wel ruis, maar ja. Eens over piekeren. En Fuse, dank voor de Art en Presonus tips. En Behringer... tja, over de mixers niks dan goeds (voor de prijs), maar voor de rest ben ik wel skeptisch. Las iets over dat de buizen in de Behringer, omdat ze een laag voltage gevoed krijgen, eigenlijk niet zoveel goeds doen met het geluid. De H&K buis zit op 300V, "en dat schijnt goed te zijn"...

Ach, het vakantiegeld is er... ik ga gewoon die Tube Factor halen, en een chorus, en dan zien we wel weer verder.

Thanks!

'k Gebruik zelf een Tehringer MIC100 tussen gitaar (zie <---) en m'n gitaarversterkeremulator en dat werkt prima om m'n gitaargeluid wat op te warmen en vooral in combinatie met een stevige overdrive op de emulator, "dicht te smeren". Overigens bijzonder weinig last van ruis en dit schijnt nogal te varieren van exemplaar tot exemplaar. Als-ie dus hard ruist, gewoon terugbrengen voor een andere of zelf een andere buis erin te zitten. Ik heb 'em nog niet geprobeerd op m'n synths, trouwens... Deze bakjes (MIC100/200) kosten overigens geen drol (50-60 euro nieuw), dus leuk om aan te schaffen en te spelen met het buizengeluid (want dat lukt vrij aardig). Als je er klaar voor bent (financieel/mentaal), kun je altijd nog voor die 19"-bak van minstens 0.5KE.

Bij de weg: die buis in de Tehringer Mic2200 schijnt (volgens Harmony-Central) dikke nep te zijn (er zitten gewoon 3 LED-jes achter) en een buizengeluid zul je dan ook elder moeten zoeken.

de meeste el cheapo buizendingen geven meer een soort van enhancer achtig randje...ik snap ook niet waarom je het over een exciter hebt als je iets warmer wilt laten klinken..een exciter gooit nl juist meestal extra in het hoog......

ik zou gewoon es kijken naar een goeie EQ/filter..draai het hoog boven 10K ofzo eruit...en boost ietsje laag, misschien nog een kleine cut op het midden, et voila, zelfs de meest ranzige digitale bak klinkt ineens een stuk aangenamer..

Back