Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

I(k heb zelf de sony MDR V 7509 en de sennheiser HD25 SP.
De sony heeft er inmiddels geen verf meer opzitten(gek genoeg zijn de hoofdband en kussens nog helemaal oke)
De koptelefoon is in mijn ogen zo fijn dat ik er niet zo heel vaak heel erg naast zit wanneer ik mixen uit de nachtelijke uurtjes terug luister op de speakers.
Kortom :mooi, transparant en eerlijk geluid !

mensen zijn er nog onderdelen te bestellen voor die bekende sony 700 en die pioneer ?

bij mij is hget bekende drai gedeelte van me sony gescheurd en zit nu alleen met plakband vast !

ben erg benieuwd ! zeker als het niet tyfus duur is natuurlijk ;)

Origineel geplaatst door MadR

bij mij is hget bekende drai gedeelte van me sony gescheurd en zit nu alleen met plakband vast !
nét hetzelfde hiero
herstelling: tot 50Euro
en ik ben m'n garantie-kaart kwijt ;{

ik heb een halfjaartje geleden Beyerd. 770 gekocht- want heerlijk om de oortjes (en niet erop) en gesloten schelp, en vooral Geweldig Eerlijk Geluid. Wel wat warm :frons: en vooral niet veilig voor op de fiets:yamaha:. Alles hard & stevig- behalve zo bleek een maandje terug, het membraan binnenin: een keertje een moog een halfje te hard en alle bas is flubber voor eeuwig! Je kunt de schelp openen en daar vind je dan zo'n zorgvuldig geplakt flinterdun toiletpapiertje met een scheurtje- weet iemand of dat te vervangen is?

De moraal vh verhaal: zorg dat je weet wat je ermee gaat doen, je kunt een 50ohm impedantie en een 250 ohm -model kopen, de laatste kan hoogstwaarschijnlijk wel meer golfkracht hebben... Voor de klank wil ik geen andere, maar blijven ze heel?

sytse

Origineel geplaatst door sytsew
ik heb een halfjaartje geleden Beyerd. 770 gekocht- (...) en vooral Geweldig Eerlijk Geluid
Nah, daar ben ik het dus niet mee eens. Heb 'm vergeleken met o.a. dus mijn huidige AKG 240 studio, maar die Beyer Dynamic lijkt wel een soort 'loudness' functie erop te hebben. Echt veel te mooi. Leuk voor HiFi, maar niet voor in de studio.

Toegegeven, hij zit wel fantastisch :)

Origineel geplaatst door Maks

trouwens een vriendin heeft zo'n AKG 240 (denk ik)
heb daar is ff mee gespeeld, en klonk voor zover ik me herrinner geweldig. punchy en warm
moet em dringend eens lenen

na navraag ging het hier om de akg K171 studio
ga em binnenkort eens lenen en testen, en dan waarschijnlijk kopen. ben al helemaal lekker:)

Ik heb ook de Sennheiser HD 25-1 70 Ohm. Inmiddels alweer 2,5 jaar in mijn bezit. Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit, en vooral de afsluiting, helemaal gezien het formaat :okdan:

Op de dag dat ik hem kocht nog in de winkel vergeleken met een Technics koptelefoon die ik op het oog had, en de geluidskwaliteit van de Sennheiser was toch echt VELE malen beter. De verkoper wilde mij eigenlijk alleen de Sennheiser verkopen, alle andere modellen vond hij te min :D

Kwa stevigheid ben ik ook zeer tevreden, er is nog niets stukgegaan, zelfs aan de oorschelpen mankeert nog niets. Het plastic is misschien iets slapper/soepeler geworden.

Hij is wel prijzig, rond de 200 euro. Maar als je bedenkt hoe lang hij waarschijnlijk mee kan, en hoe goed hij is, dan is het de investering wel waard vind ik. Een ander nadeel is de lengte van het snoer, veel te kort.

Ik zelf heb al ff de ProDJuser SPL127, redelijk goekoop €59,- geloof ik en (veels te) hard qua geluid..

Alleen bij de plug zit waarschijnlijk een klein breukje in de kabel; kraakt een beetje of geluid valt aan 1 kant weg als ik ermee draai, maar da's een kwestie van "weer terug draaien" en hij is weer goed.

145.jpg

De pioneer SE450 vind ik persoonlijk niet zo veel; in vergelijk een stuk minder 'bass' en volume.

De HD-25 (deze dus!: )

hd25.jpg

vind ik qua geluid beter dan de SPL. Sowieso blijft ie zuiverder bij hogere volumes, alleen de schelpen vind ik te klein...

Ach ja..

Zojuist mijn in oktober 2005 gekochte DT-770 naar feedback teruggebracht ter reparatie. Interne draadbreuk zorgt voor wegvallend signaal en ik meen een onderdeeltje in de linkerunit te horen ratelen. Misschien nog even bij vertellen dat ik hiermee ultra voorzichtig ben geweest.

filename_3.jpg

Laatst gewijzigd:
zou een gat in de markt zijn: een hoofdtelefoon met kabeltjes die eens niet zo snel "breken"...

weet iemand trouwens nog een goeie maar niet zo dure in-ear koptelefoon ala de fontopia's voor mijn iPod? Ik ga binnenkort nl vliegen en dan heb je wel een in-ear nodig om het geluid van het vliegtuig buiten te houden, of een joekel over je oren maar die wil ik niet ivm backpacken

Voor mij geen sony meer waarom.?

Voor mij geen sony meer waarom.?

Ik heb al verschillende Sennheisers versleten, mechanisch vind ik ze gewoon niet degelijk genoeg voor live gebruik. Inmiddels gebruik ik al 2 jaar een Sony MDR V700, niet kapot te krijgen. De sound is ook OK.

Die sony MDR v700 heb ik gehad. Ik ben daar persoonlijk niet zo over te spreken ik vind dat de audio niet mooi in balans is vind hem nogal schel klinken bas is ook matig. Toch heb ik redelijk genoten van deze hoofdtelefoon. Waarom ik dan toch geen sony meer wil heeft voornamelijk met de duurzaamheid te maken. Leer oorschelpen binnen 3 jaar afgesleten en ophanging afgebroken. Het afbreken van de ophanging heb ik al vaker gehoord van mensen die deze gehad hebben.
Daarbij is de audio kabel van slechte kwaliteit die had all na 3 maanden soms last van storing ik heb die uiteindelijk zelf af moeten plakken. Ik heb toen ik deze kocht 235 euro betaalt. Voor dat geld
verwacht ik beter.

zo, anders kick je ff een topic van 4jaar oud :P

Sennheiser HD25

Niet kapot te krijgen. (naja na 10 jaar nieuwe kussentjes en snoertje)

als dit topic dan toch weer actueel wordt gemaakt..
AKG k240 voor studio
en
Technics RP-DJ1200/10 voor dj'en

Kabels van vooral de AKG zijn niet fantastisch, maar qua geluid is het lekker naturel.

Nah, daar ben ik het dus niet mee eens. Heb 'm vergeleken met o.a. dus mijn huidige AKG 240 studio, maar die Beyer Dynamic lijkt wel een soort 'loudness' functie erop te hebben. Echt veel te mooi. Leuk voor HiFi, maar niet voor in de studio.

Toegegeven, hij zit wel fantastisch :)

Geluid wat veel te mooi is wat is dat nu voor een raar minpunt. Wees blij als een hoofdtelefoon mooi geluid heeft. Daarbij vind ik dat bij veel studio/DJ hoofdtelefoon de bas vaak te overheersend is. Wat dan weer zijn weerslag heeft op de andere aspecten van het geluid. wat ik belangrijk vind bij een hoofdtelefoon is dat de audio weergave goed in balans moet zijn. Dus niet teveel bas maar ook niet te weinig evenals de hoge en lage tonnen en alle andere zakken die met audio te maken hebben goed in verhouding moeten staan. En als er een merk is die dit goed geregeld heeft is dat wel sennheiser. Ik ben namelijk heer erg te spreken over de goede balans van de audio van hun hoofdtelefoon's. Maar ook omwille van hun degelijkheid.

beyerdynamic-dt-250-80.2282681.jpg

Die zit heerlijk met dit weer en klinkt ook niet verkeerd
maar weer ook niet echt genieten geblazen :?

gaat zelden een koptelefoon kapot. dat gezegd hebbende:
m'n sennheizer 480D heeft nieuwe pads gekregen en 1 speaker kraakt bij hoge volumes en lage tonen.
na 25 jaar of zoiets
wel zijn de goedkopere ( die ik aan rockende artiesten gaf bij opnames voor zang , en die ik voor enige guldens , max een tientje , kocht die met die volumeschuiven aan de zijkant,juist , die ja ) bij de bosjes gesneuveld. elke opnamedeel wel 1 . krak en zo.

Back