Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

gaat zelden een koptelefoon kapot. dat gezegd hebbende:
m'n sennheizer 480D heeft nieuwe pads gekregen en 1 speaker kraakt bij hoge volumes en lage tonen.
na 25 jaar of zoiets
wel zijn de goedkopere ( die ik aan rockende artiesten gaf bij opnames voor zang , en die ik voor enige guldens , max een tientje , kocht die met die volumeschuiven aan de zijkant,juist , die ja ) bij de bosjes gesneuveld. elke opnamedeel wel 1 . krak en zo.

Als die all 25 jaar mee gaat is dat een hele goede hoofdtelefoon en dan is het ook logisch dat er na 25 jaar soms eens iets vervagen moet worden als gevolg van slijtage. ik ben altijd erg te spreken geweest over sennheiser omdat je nieuwe onderdelen kunt bestelen als iets stuk gaat. En dat is ook de rede waarom ik bijvoorbeeld geen sony meer wil omdat het bij hun veel minder goed geregeld is als je nieuwe onderdelen nodig hebt als bij sennheiser het geval is.

Die sony MDR v700 heb ik gehad. Ik ben daar persoonlijk niet zo over te spreken ik vind dat de audio niet mooi in balans is vind hem nogal schel klinken bas is ook matig. Toch heb ik redelijk genoten van deze hoofdtelefoon. Waarom ik dan toch geen sony meer wil heeft voornamelijk met de duurzaamheid te maken. Leer oorschelpen binnen 3 jaar afgesleten en ophanging afgebroken. Het afbreken van de ophanging heb ik al vaker gehoord van mensen die deze gehad hebben.
Daarbij is de audio kabel van slechte kwaliteit die had all na 3 maanden soms last van storing ik heb die uiteindelijk zelf af moeten plakken. Ik heb toen ik deze kocht 235 euro betaalt. Voor dat geld
verwacht ik beter.

Mijn eerste gekochte koptelefoon was de AKG K240 studio, genomen vanwege het geluid voornamelijk. Altijd heel voorzichtig mee geweest maar na anderhalf jaar begon 1 oorschelp te kraken en uit te vallen. Uiteindelijk opengemaakt om te zien wat er nu aan was. De plug van de oorschelp gaat in een input gesoldeerd op een mini-printplaatje die weer vast zat met super kleine draadjes. Nogal logisch dus dat dat kapot gaat, de draad met plug hangt met zijn hele gewicht eraan. Elk beetje kracht dat op de kabel komt wordt overgebracht op die verbinding. Heb het nog weten te fixen maar na de vijfde keer was er geen redden meer aan. Daarna alleen nog maar Sennheiser gekocht en altijd zeer tevreden over. Heb op het moment de HD580 en werkt na 5 jaar nog steeds perfect.

Werk al.. ehh ~8 jaar met m'n Sennheiser HD-25 .. perfect, geen klachten, geen gekraak. Zeer solide hoofdtelefoon.
Kostte me wel wat centen, mja goedkoop is duurkoop in dit geval.. en zo blijkt.

op kieskeurig.nl heeft iemand deze review geplaatst over de sony MDR V700 die ik gehad heb. En ik ben het totaal oneens over wat deze persoon schrijft over de MDR v700. Het gaat over de review die door steven88 is geschreven op deze site www.kieskeurig.nl

http://www.kieskeurig.nl/koptelefoo...iews/258266/#166C4DDD85BE4D88AB1A469AA719310C

steven88 beweert namelijk dat de SONY MDR v 700 beter is dan de sennheiser HD595 iets wat ik niet geloof.
Ik vind die sony MDR V700 erg tegen vallen het geluid is veels te schel en gaat snel stuk. Wat vinden jullie van deze beweringen?

ps de MDR V700 krijgt als totaal cijfer een 7.8 en de HD595 een 9 op kieskeurig.nl

Ik heb al 20 jaar (denk ik wel) een Sennheiser HD480. Klonk toen goed, nu nog altijd eigenlijk. En heerlijk licht, je voelt 'm bijna niet.
Een jaar of twee geleden nieuwe kussentjes voor gekocht, ongelooflijk vond ik dat die nog in de winkel lagen.

Ik heb dezelfde ervaring met een 15 jaar oude Sennheiser HD 490.

Is al vele malen op de grond gevallen en doet het nog steeds prima. Het snoer is ook geen probleem maar ik gebruik dan ook geen bureaustoel met wieltjes waardoor ik nog nooit 'over de kabel' heb gereden. Ik zit op een klassieke pianobank wat ik prettiger vind.

Het enige wat ook bij mij aan vervanging toe is zijn de oorkussentjes. De stof is nog in perfecte staat maar de dikte is afgenomen en na al die jaren is de vorm van mijn oorschelpen in de stof ingeprent.

Geen idee wat ik er toen voor betaald had maar het was ongeveer 100 euro. Destijds aangeschaft zonder echt research te doen.

Trouwens, laatst ook een nieuwe 'oortjes" gekocht voor m'n mp3-speler om te gebruiken tijdens het hardlopen en ik dacht... waarom probeer ik niet eens heel goedkope oortjes ? Slechts 3 euro. Ze zagen er leuk uit maar klonken echt voor geen meter. Uiteindelijk dan maar zo'n 50 euro betaald voor oortjes van Adidas die het wel prima doen. En wat blijkt nu, da's uiteindelijk ook Sennheiser.

Met andere merken heb ik geen ervaring maar mijn volgende hoofdtelefoon wordt zeker terug een Sennheiser.

Attachments

• Sennheiser HD 490.jpg
    Sennheiser HD 490.jpg
    44,5 KB · Bekeken: 120
Na 1 1/2 jaar kraakt mijn DT990 zo erg dat ik een nieuwe moet halen. Lijkt een breuk te zijn aan de kant waar de kabel de koptelefoon in gaat. Had al een tijd geleden nieuwe oorschelpen nodig, want na het douchen met nat haar een DT990 opzetten is geen goed idee; het vocht wordt opgenomen door het zachte spul...

De Sennheiser HD600 is een prachtige koptelefoon qua geluid maar qua build is het een plastieken draak. Zat na een half jaar al met een losse schelp die ik dan maar een beetje op mn oor moest klemmen met de afgebroken rest. De 650 is volgens mij niet veel beter.

De Sennheiser HD600 is een prachtige koptelefoon qua geluid maar qua build is het een plastieken draak. Zat na een half jaar al met een losse schelp die ik dan maar een beetje op mn oor moest klemmen met de afgebroken rest. De 650 is volgens mij niet veel beter.

ik hou niet van hoofdtelefoon waar veel plastiek aan zit. Daar heb ik heel slechte ervaring mee gehad Maar dan vooral met de hoofdtelefoon van sony de eerder genoemden MDR v700. jij mag de sennheiser HD600 dan niet zoo goed vinden maar die HD650 lijkt mij een stuk beter. ik ben van menig dat het er ook mee te maken heeft hoe mensen met hun spullen omgaan. En lang niet iedereen gaat goed met zijn spullen om daar kun je verzekerd van zijn. ik wil niet beweren dat jij ook slecht met je spullen om gaat Maar ik vind het vreemd dat bij sommige mensen bepaalde dingen vaak snel stuk gaan.

Je wilt het niet zeggen maar doet het toch een beetje. En het is larie.

De schelpbevestiging aan de hoofdband is van hard plastic. Het soort dat niet buigt maar breekt. Dat vind ik plastieken rommel. De 650 is dus van beter materiaal?

ik wil niet beweren dat jij ook slecht met je spullen om gaat Maar ik vind het vreemd dat bij sommige mensen bepaalde dingen vaak snel stuk gaan.

sommige mensen hebben altijd een bijzondere ervaringen.
voor zover ik het forum volg en zelf ervaring heb met sennheizer w.o. de hd650
kan ik me helemaal niet vinden in de negatieve ervaring van 154.
tja , zo zie je maar weer.
iha gaan sennheizers 10 tallen jaren zonder problemen bij mij mee, en klinken ze ook nog eens prima .
mij 5 cents

Geluid is prima, en verder leeft alles rustig en gelukkig hier. De hd600 viel me gewoon nogal tegen. Dat marmerkleurige plastic is echt behoorlijk rigide, onhandig spul. Mooi is het ook niet, zon marmeren hoofdband, maar dat is uiteraard minder van belang.

Ik zou hem iig enkel thuis gebruiken, terwijl ik andere koptelefoons heb of ken die zelfs zo los in een tas kunnen. De hd25 bv is al een stuk steviger.

Werk al.. ehh ~8 jaar met m'n Sennheiser HD-25 .. perfect, geen klachten, geen gekraak. Zeer solide hoofdtelefoon.
Kostte me wel wat centen, mja goedkoop is duurkoop in dit geval.. en zo blijkt.

Heb ik ook...nog nooit geen problemen mee gehad......ik heb de mijne nu 15 jaar en zelfs de bedrading is nog okee.....heb enkelt een keer de kussentjes vervangen die waren doorgesleten door het op en af zetten tijdens het draaien.....echt een topding....nooit geen spijt van gehad dat ik daar toendertijd 500 gulden voor heb betaald...

eentje van apple was het snelst kapot

als je daarbij tijdens het uitpakken een
kabeltje doorknipt kun je er niks meer mee. :stupid

eentje van apple was het snelst kapot

als je daarbij tijdens het uitpakken een
kabeltje doorknipt kun je er niks meer mee. :stupid

Dat is niet zoo heel erg slim nee.

Naar het schijnt gaan vooral de oordopjes die je standaard bij een Ipod of Iphone krijgt vrij snel stuk dat
heb ik toch al vaker gehoord van mensen

Ik zeg niks, mn hele reputatie gaat in dit topic naar de gallemiezen :)

Geluid is prima, en verder leeft alles rustig en gelukkig hier. De hd600 viel me gewoon nogal tegen. Dat marmerkleurige plastic is echt behoorlijk rigide, onhandig spul. Mooi is het ook niet, zon marmeren hoofdband, maar dat is uiteraard minder van belang.

Ik zou hem iig enkel thuis gebruiken, terwijl ik andere koptelefoons heb of ken die zelfs zo los in een tas kunnen. De hd25 bv is al een stuk steviger.

Als je echt een stevige hoofdtelefoon wild hebben koop dan deze de PXC450 met NoiseGard. Die klinkt heel erg goed heeft ijzeren ophangingen. Daardoor zal hij niet snel afbreken en plastiek voelt ook stevig aan. Daarbij is hij ook nog eens vrij licht en comfortabel en Noise-Canceling werkt ook nog eens heel erg goed. Een kennis van mij heeft deze ook en volgens hem is dit de stevigste tot nu toe. En hij is ook nog eens mooi.

ps hier hangt wel een stevig prijskaartje van 379 euro aan. Kreeg 20 euro korting en heeft een adviesprijs van 399 euro.

Sennheiser is duidelijk beter met het degelijk-verhaal als het om gesloten koptelefoons gaat. Deze ziet er beter uit, net als dus de HD25.

Heb nog over de HD800 gedacht, maar dat is nog even te veel van het goede...

Sennheiser is duidelijk beter met het degelijk-verhaal als het om gesloten koptelefoons gaat. Deze ziet er beter uit, net als dus de HD25.

Heb nog over de HD800 gedacht, maar dat is nog even te veel van het goede...

Die HD800 kost op sommige plaatsen bijna 1000 euro. Ik heb die all eens goed bekeken en kwa opbouw lijkt mij die minder sterk dan die PXC450. Oke hij klikt waarschijnlijk wel een heel stuk beter. Maar op de een of ander manier ben ik niet echt overtuigt van de HD800. In ieder geval niet met dat belachelijk hoge prijs kaartje.

Back