Hoe ben jij aan je Nickname gekomen?

11 jaar gelden draaide ik m`n eerste houseplaatjes die volgens m`n ragga/roots buren erg mono (toon) klonken De naam DJ Mono was snel geboren. Toen ik vaker begon te draaien en ook feesten begon te organiseren bleek er iemand in A`dam te zijn die onder zelfde naam draaide en feesten orgainseerde. ^%&^%

Maar ik ben de enige mono, logisch toch? :eureka:, zo werd het monologic en door m`n werk zijn de o`s in 0-en veranderd en de i in een 1. Het wordt (vind ik zelf) nog mooier, als je een paar uur platen staat te draaien, houd je eigenlijk een monoloog....

monologic staat alweer een paar jaar met indische inkt in m`n rug gestanst, handig voor als ik weer eens bij de gevonden voorwerpen lig :biertje: :biertje: :biertje:

Nicknames.... tsja, ik heb er heel wat versleten..

Ooit ergens begin jaren '90 begonnen met 'Cobrakiller'... erg stoer, maar beetje puberaal wel ;)
Daarna ging ik over naar 'Redcap', maar aangezien ik nooit rode petjes droeg was dat ook een beetje uit de lucht gegrepen. Van Redcap ging ik over naar 'Armadon' (van 1 of ander computerspel) en onder die naam is nog
steeds muziek van mij te vinden..... Ook Armadon kon de tand der tijds echter niet doorstaan en zo rond 1997 startte ik een soloproject onder de naam 'Popgun'. Bij nader inzien klonk dat ook weer te poppy, dus pakte ik een deel van de gun en veranderde m'n nick in 'Trigger' (eveneens afgeleid van de trigger-functie op m'n Korg MS10). Ergens in 2000 ofzo heb ik maar besloten die 'er' eraf te schroeven en sindsdien is het 'trigg'

:)

Ik was in mijn terrortijd (Fasttrackernoiseperiode) op zoek naar een beetje een maffe naam en vond toen in het Engelse woordenboek Sly Dog als vertaling van Gladjanus. En zoveel haar heb nou ook weer niet op mn hoofd...:D

Attachments

• gladjanus.jpg
    gladjanus.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door quisnam
Mensen die Latijn kunnen begrijpen mijn nickname.

:geslaagd:

....en mensen die Nederlands kunnen, schrijven niet kunnen maar kennen.

:geslaagd: :geslaagd:

en voor de puristen onder ons is het dan geen nickname, maar een bijnaam
:geslaagd: :geslaagd: :geslaagd:

Origineel geplaatst door gemmetje

Hij bedoelt: mensen die latijn kunnen lezen (of spreken). Aangezien dat laatste niet persé er bij hoeft is "mensen die latijn kunnen" ook goed.
Maar verder past dat patserige "ik ken latijn"-gedoe niet bij die goedkope avatar.

Mijn bijnaam is een samentrekking van Thijs en Einzelgänger.

Oude Thread

Oude Thread

Maar ik wilde het wel ff kwijt. Het is gewoon gekomen dat ik eerst er nooit zo naar om keek over wat voor Nickname ik wilde hebben. Todat ik live setjes ging geven en men vroeg wat er op de flyer moest kopmen te staan.

Ja daar sta je dan met je bek vol tanden:D

Eerste paar x mijn eigen naam gebruikt (die van de burgelijkestand zeg maar) maar later moest ik toch maar wat gaan verzinnen want het is wel erg persoonlijk:engel:

Dus ik zat te denken, Ik maak Elektro.....En doe dat (voor mijn gevoel) met speelgoedjes:)

Meccano (Nu weet ik dat het niet echt iets met elektro heeft te maken maar ik vind het wel..:confused: )

Iedereen kent het vast wel met al die voorgeboorde plaatjes metaal met al die boutjes en moertjes.
Ik had namelijk ook wel eens van de meccanobouwwerkjes op flyers gebruikt (doe soms wat grafisch freelancen) voor electrofeestjes. Enfin de link was gelegd.

Dr. houdt in dat ik iets maak en/of verander aan iets dat dan wel of niet bestaat(audio in dit geval) en dat doe ik met soort electrospeelgoed achtige dingetjes MECCANO

1...2...3... Dr.Meccano (re)creator of electronic playable music instr. bla

Ik ga weer verder roken LATRZ:L :Z :doei:

Ik was een jaar of 2 terug een punkertje die een verschrilkelijk lang E-mail adres had.(you_make_me_sick_I_make_music13, jaha zonder die 13 was al in gebruik ) Ik besloot deze te lozen voor wat korters en iets dat te maken zou hebben met schrootmetaal of plastic, ik had die week een plaat van X-ray spex gekocht en mijn favoriete liedje van die plaat was plastic bag, ik twijfelde eerst nog tussen plastic passion (liedje van the cure uit hun punk periode.) en plastic bag besloot plastic bag maar te vertalen en dan rolt er zomaar spomtaan plastic zak uit daar een laag streepje tussen en tadaa!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik keek eens in m'n paspoort en dacht: "Verrek, heet ik zo?"

Ik ga echt m'n tijd niet verdoen met het verzinnen van een naampje.
En het is me te anoniem...

Wout

en mij dus ook... :biertje:

Ja mij ook... ;)

Ik had net zo goed "woutdekruif" kunnen doen maar ik ben drummer. Dat hoor je er dan toch wel even bij te vermelden op een SYNTHforum :).

Wout

toen'k 15 ofzo was bracht ik m'n eerste baksels uit onder de naam 'dj marty' (aangezien m'n echte naam Martijn is, rare naam voor een Belg, in Nederland is het dan weer schering en inslag)...
later is dit m.r.t. geworden (merk op, word nog altijd hetzelfde uitgesproken op z'n engels)

toen wilde ik er eigenlijk een betekenis aan geven die paste binnen m'n concept (van toen):
oude nummers nieuw leven inblazen met technologie van vandaag... daarom: matchless remixing technologies... tegenwoordig is't wel heel wat meer geworden dan het oorspronkelijke concept, maar ik vind de naam wel done, dus hou'k em...

m.r.t.

Origineel geplaatst door gemmetje

erm... je KENT nederlands of je KUNT nederlands...
als je zegt "ik KEN dat ook wel" (qua doen) ...da's dus fout!
of, ik ben ouder als jouw... ...klinkt ook vrij lagere school
:geslaagd: :geslaagd: :geslaagd: :geslaagd: :geslaagd: :geslaagd:

de meeste zuidelijke provincies schijnen daar nogal eens last van te hebben, niet dat het mij wat uitmaakt maar we zijn nu ff puripuri bezig he...

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... je KENT nederlands of je KUNT nederlands...
als je zegt "ik KEN dat ook wel" (qua doen) ...da's dus fout!
of, ik ben ouder als jouw... ...klinkt ook vrij lagere school
:geslaagd: :geslaagd: :geslaagd: :geslaagd: :geslaagd: :geslaagd:

de meeste zuidelijke provincies schijnen daar nogal eens last van te hebben, niet dat het mij wat uitmaakt maar we zijn nu ff puripuri bezig he...

Erm... wa ken ons da nouh verdomme, moat! Nie mouwen, K! Kniesoor. :(

D is van Danny en Sinister is van Sinister Acoustics wat de naam is van de formatie waaronder een vriend en ik muziek maken.

Eigenlijk is mijn nick Decay en dat zijn weer mijn initialen in het engels D.K. verzonnen voor op een flyer voor wat draaiwerk.

Sinister Acoustics is verzonnen nadat een kennis tegen ons zie dat er sinistere geluiden uit de auto kwamen toen we een nummer van ons aan het luisteren waren.

De film Action Jackson was toen waarschijnlijk op TV geweest ofzo, want ik zat met die naam in m'n hoofd toen ik op IRC een naam moest aannemen. Maar ik wilde er geen spaties in of meer van dat soort onzin en bovendien wilde ik ook wat origineler zijn dan gewoon een filmtitel. Het werd in een vlaag van creativiteit dus AxiMaxi. Heeft me denk ik 1 minuut gekost om dat te bedenken.

Niet dat ik Max heet, maar 't loopt wel goed... er zijn zelfs mensen die ik via internet heb leren kennen, die me in het *echt* Axi of AxiMaxi zijn gaan noemen :D
't Past denk ik bij m'n nogal 'pro actieve' voorkomen... :)

Mijn ouders hadden vroeger een stacaravan op een camping vlak onder Stramproy (nabij Weert), tegen de Belgische grens aan. Nou zijn er veel mensen die gruwen van campings maar ik heb daar, zo'n beetje tussen mijn 8e en mijn 17e, een fantastische tijd gehad. Dat kwam vooral omdat ik er veel vrienden en vriendinnen had, kinderen van ouders die zeg maar vaste gasten waren op die camping. Daarnaast stonden er op dat terrein ook bungalows te huur, zodat onze groep ook wel eens tijdelijk werd voorzien van "nieuw bloed".

Anyway, de camping lag midden tussen de bossen met hier en daar bepaalde terreinen en objecten die voor kinderen (en later jong-volwassenen) een zekere aantrekkingskracht uitoefenen. Zeg maar gerust: spannend zijn. Een van die objecten en eigenlijk de plek waar we steeds naar terugkeerden lag net over de grens, in Belgie dus en op loopafstand van de camping zelf. Het was een verlaten boerderij, de "Napoleonshoeve", die in totaal heel wat jaren leeg heeft gestaan voordat het uiteindelijk gesloopt werd (nog niet eens zo heel lang geleden).

Deze boerderij was grofweg onder te verdelen in een woongedeelte, een kelder en een pittig grote hooischuur met zolder. Op deze zolder lag ook nog hooi en daar lagen we eigenlijk vaak in, ghettoblaster op fluisterstand zodat we eventueel boze boeren uit de omgeving tijdig aan konden horen komen. Ook 's avonds kwamen we daar wel, stiekem natuurlijk want van onze ouders mocht het niet (het was natuurlijk gevaarlijk) en bovendien was het afgesloten met prikkeldraad waar we uiteraard tussendoor kropen. Al met al was het een heerlijke, zorgeloze tijd, zeker ook toen ik wat ouder werd en brommer ging rijden en andere dingen ging ontdekken ;)........als ik er aan terugdenk is het eigenlijk de mooiste tijd van mijn leven tot nu toe geweest. Maar ja, wie weet wat er nog gaat komen. Of niet natuurlijk :D

Hoe dan ook, hoewel de boerderij officieel dus anders heette spraken wij onderling altijd over het Hooihuis. Vandaar dus mijn naam.....

Parlor Inventor is een liedje van Joy Electric : http://www.myspace.com/joyelectric (daar staat betreffend liedje niet, maar wel andere tracks. Info : eerste twee tracks in de player zijn 100% met een Moog Voyager gemaakt, derde volgens mij ook, laatste track is 100% met Roland System 100 gemaakt).

Back