Collectieve verzekering voor je spullen

Ik had een aparte kostbaarhedenverzekering maar die keert dus alleen de dagwaarde uit. Aanschafprijs minus de afschrijving. Is je gear ouder dan 5 jaar dan is het afgeschreven en krijg je dus noppes. Nu heb ik het bij mijn inboedelverzekering zitten. Enige nadeel is dat ik (als grootverzamelaar) mijn woning in klasse 3 moet laten beveiligen. Voordeel is dat als mijn huis affikt met al mijn inboedel, ik ook het volledig verzekerde bedrag uitgekeerd krijg. Bovendien kan je verzekeringsmaatschappij eisen dat je je huis beveiligd als je inboedel boven een bepaalde waarde uitkomt. Het is dus verstandig dit met een goede tussenpersoon te overleggen.

kijk!................

kijk!................

Kijk en zo leer ik ook nog eens wat......thanx voor deze toelichting.:okdan: :mega:

Nog een extra dimensie: optredens en repetities, ofwel: wat er allemaal gebeurt tussen het van huis gaan en terugkomen. Dat is door geen enkele inboedelverzekering gedekt. Daar heb je een kostbaarhedenverzerkering voor nodig. Niet dat dan alles gedekt is (niet als je het in je auto laat liggen of in een niet afgesloten ruimte opslaat, bijvoorbeeld), maar wel alles wat buiten je eigen schuld gebeurt (eigenlijk wel logisch ook trouwens).

Maar misschien dat die kunstenaarsbondverzekering hier ook in voorziet?

Lijkt me wel want jij bent niet de enige die met dat probleem zit.
De premie zal waarschijnlijk wel duurder uitvallen omdat je veel meer risico voor schade loopt wanneer je elke keer met je apparatuur over straat sleept. Iets wat thuis in je studio blijft staan heeft minder t lijden.

gr. Tom

is het lid worden van NTB moeilijk, en hoeveel bedraagt de jaarlijkse contributie???

is het lid worden van NTB moeilijk, en hoeveel bedraagt de jaarlijkse contributie???

Check de NTB site zou ik zeggen :D

Contributie
€ 14,95 per maand bij een inkomen tot € 900 bruto p.m.
€ 20,65 per maand bij een inkomen boven € 900 bruto p.m.
€ 6,70 voor studenten degenen die een uitkering en geen beroepsinkomen als musicus hebben.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Lijkt me wel want jij bent niet de enige die met dat probleem zit.
De premie zal waarschijnlijk wel duurder uitvallen omdat je veel meer risico voor schade loopt wanneer je elke keer met je apparatuur over straat sleept. Iets wat thuis in je studio blijft staan heeft minder t lijden.

Ja, snap ik. Ik ben hier dan ook voor verzekerd (een kostbaarhedenverzekering werkt hier ook voor). Ik bedoelde alleen dat voor veel mensen een opwaardering van de inboedel niet genoeg is, aangezien je daar on the road niets aan hebt (net zoals je bijvoorbeeld naast een inboedelverzekering een reisverzekering nodig hebt om wat je meeneemt op vakantie te verzekeren). Dat is misschien ook iets om rekening mee te houden bij de NTB-verzekering, maar ik weet niet wat daar de voorwaarden bij zijn.

haha ik snap je comment, maar ik had zelf gecheckt en ik kon alleen de pdf vinden die ik niet kan openen...get it? :P

dus vandaar...

en ik weet ook niet of ik onder "studenten degenen die een uitkering en geen beroepsinkomen als musicus hebben." val.

"studenten degenen die een uitkering en geen beroepsinkomen als musicus hebben."

ik heb geen beroepsinkomen, maar ook geen uitkering, dan zou ik daar als student dus niet onder vallen...... tenzij stufi als uitkering telt... maar dan zou er wel stufi staan. :gaap:

Studio verzekering, een hoop vragen

Studio verzekering, een hoop vragen

Om maar te beginnen, mijn moeder heeft een afspraak met de verzekering gemaakt en nou krijg ik dinsdag mensen van Unive die gaan kijken wat m,n verzekeringsopties zijn (dus nog niet meteen taxatie). Ik had zelf eerst even graag uitgevonden wat de verschillende verzekeringen kosten en wat ze wel en niet uitbetalen bijv dus geen dagwaarde maar de echte marktwaarde, maar de afspraak staat al.

Zijn er nog dingen die ik in de gaten moet houden etc ? kan ik beter bij een ander verzekeren ? Ik las hier op het forum wel eens verhalen van mensen die hun hele zwikkie heel goedkoop hadden verzekerd tegen alle soorten schade, diefstal, brandschade etc noem maar op.

Heb je net als bij de zorgverzekering, mannetjes die voor je uitzoeken wat de meest betrouwbare, goedkoopste verzekering is die het meest uitbetaald ? of is dit een kwestie van zelf alles uitzoeken ?

Ik hoor graag van andere sf,ers hoe jullie je studio hebben verzekerd, hoe het getaxeerd wordt, en wat er uitbetaald wordt, en voor wat het allemaal verzekerd is (ik noem brandschade, waterschade, diefstal, bliksem inslag etc noem maar op de hele handel) , en wat het kost per maand.

Alvast Bedankt :biertje: .

Verzekeraars zijn de legale maffia.
Gebaseerd waarop? Sorry hoor maar dit is echt onzin... :stupid

Ik had zelf eerst even graag uitgevonden wat de verschillende verzekeringen kosten en wat ze wel en niet uitbetalen bijv dus geen dagwaarde maar de echte marktwaarde, maar de afspraak staat al.
Verzekeraars keren altijd de dagwaarde uit, wil je de marktwaarde moet je de boel laten taxeren.

Het is een beetje de vraag, gebruik je de boel zakelijk of prive?
Is het prive, kan je de taxatiewaarde gewoon bij je inboedel optellen, als zijnde audiovisuele app.
Zorg dan wel dat je eerst met je verzekeraar afgesproken hebt dat je eea op basis van taxatie verzekerd.
(Gebruike je het ook om live optredens mee te doen, dan zou ik het in een instrumentenverzekering gieten, inboedel dekt het nl niet buitenshuis, tenzij je aan het verhuizen bent)

Zakelijk gebruik kan ik je niet veel over vertellen, ik doe zelf alleen particuliere verzekeringen...

Origineel geplaatst door Flesje
Verzekeraars zijn de legale maffia.

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ze bekijken en beoordelen het risico. Het gaat altijd om het risico. Hoe verhoog je dat risico nou? Gearlijstjes op internet e.d. Dat net zo iets als de diamanten van grootmoe in een raamkozijn leggen.

Verzekeraars keren de dagwaarde uit. Anders schakelen ze een expert in en die kijkt echt niet naar de waarde van bv een Synthforum :)

Dus denk nou niet dat je een leuk bedrag krijgt als je verzekerd object (electronica ouder dan 5-8 jaar). Als je veel optreedt kun je beter een paar instrumenten kopen waarvan je weet dat je het zo erg vindt dat ze beschadigt kunnen worden.

+ je krijgt vragen zoals: hoe heb je het instrument vervoerd etc.

Kortom verwacht niet te veel.

Een paar jaar geleden heb ook gekeken naar een goede verzekering voor mijn apparatuur. Ik ben toen uitgekomen op een kostbaarheden verzekering die je via de NTB (Nederlands ToonkunstenaarsBond) voordelig af kunt sluiten. Dan heb je de meest complete dekking bij een verzekeringsmaatschappij die ervaring heeft met het verzekeren van (dure) elektronische muziekapparatuur. Unive heeft dat niet. Ik heb destijds ook iemand van Unive over de vloer gehad en die wist niet goed wat hij er mee aan moest. Misschien dat ze nu bijgeleerd hebben, maar die verzekering via de NTB wint het nog steeds voor mij.

Origineel geplaatst door Hazes
Een paar jaar geleden heb ook gekeken naar een goede verzekering voor mijn apparatuur. Ik ben toen uitgekomen op een kostbaarheden verzekering die je via de NTB (Nederlands ToonkunstenaarsBond) voordelig af kunt sluiten. Dan heb je de meest complete dekking bij een verzekeringsmaatschappij die ervaring heeft met het verzekeren van (dure) elektronische muziekapparatuur. Unive heeft dat niet. Ik heb destijds ook iemand van Unive over de vloer gehad en die wist niet goed wat hij er mee aan moest. Misschien dat ze nu bijgeleerd hebben, maar die verzekering via de NTB wint het nog steeds voor mij.

Dan zou ik adviseren daar eens informeren. :koffie:

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is hier allemaal voor mijn prive gebruik, de boel bij de inboedel opgooien zie ik niet zo zitten, het gaat toch om en rondt de *****, lijkt me niet dat je van een inboedel verzekering nog wat terug krijgt en dat is volgens mij ook geen verhouding met de inboedel hier in huis.

Ik wil verder inderdaad op basis van taxatie gaan verzekeren, dus dat m,n oude spul ook daadwerkelijk verzekerd wordt voor de werkelijke waarde, dus niet de waarde die pietje toekent een aan elektrisch apparaat van meer dan 10 of 20 jaar oud. Verder live gebruik en vervoer gebeurt er niet met deze spullen, ze zijn me studiootje eens ingekomen en het komt er ook niet meer uit. dus vervoers problemen met de verzekering valt al af

Ik wacht eerst maar eens even de unive af (al heb ik er niet veel hoop meer op) dan ga ik die NTB van Hazes eens proberen

Nou, ik heb 2 a 3 weken geleden een jongen langs gehad van de Unive, speelde zelf ook in een band en hadden samen een studio opgebouwd, dat is alweer mooi dacht ik. Ook vertelde hij dat ze daar bij de unive nog niet eerder studio verzekeringen deden, en ze ook eerst uit gingen zoeken of ze er wel aan wouden beginnen, afijn zoniet dan stelde hij voor m,n contact persoon tussen mij en andere verzekeringen te zijn.

Hij heeft overal foto,s van gemaakt en gelukkig begon hij er zelf al meteen over dat dit soort spul niet in waarde zakt, en een gesprek mee gehad onder andere over de aankoop waardes van al tweedehandse spullen en de uniekere spulletjes dat ik die op een vaste waarde wou verzekeren.

Nog de vragen of het in de studio bleef of dat het ook het podium opging, of er alarm geinstalleerd was.

Afijn van de week kreeg ik een envelop met goed bericht, ik heb voor een klein bedrag per jaar me studio verzekerd voor een bedrag wat meer dan de totale waarde van de studio is, ik schrok wel een beetje van dit lage bedrag maar dit zou vooral zo laag zijn omdat het spul me studio niet uit komt.

Ik wil nog even zwart op wit hebben bij welke vormen van schade en diefstal ik uitbetaald krijg, en of ik dan daadwerkelijk de door mij opgegeven waardes terug krijg. Dan zet ik er een handtekening onder.

Back