Collectieve verzekering voor je spullen

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Hallo jongens,

Sommigen van jullie zullen wel verzekerd zijn maar de meeste van ons niet.
De reden is dat het veel te duur is om je te verzekeren voor alle gear die je hebt.

De kunstenbond had vroeger zo'n collectieve verzekering maar is er mee gestopt.

Nu kan ik me voorstellen dat er heel wat onder jullie bevinden die graag z'n spulletjes voor een redelijke prijs wil verzekeren.
Als we een grote groep bij elkaar krijgen die z'n spullen graag wil verzekeren zijn we interessant voor een verzekeringsmaatschappij en valt er veel aan de prijs te doen.

Misschien dat hier iemand is die ' gelukkig meer verstand heeft van verzekeren' en wel iets kan betekenen als er genoeg interesse is? Zo niet dan heb ik een financieel adviseur die ik wel aan het werk wil zetten.

Als er gegadigden/geinteresseerden zijn misschien handig om iets van een lijst samen te stellen waar men zich bij kan schrijven?
Iets in die richting te maken moderators?:eureka:

Of ben ik de enige onderverzekerde hier... .:biertje:

gr. Tom

Voor alle thuisgebruikers is dat idd zo geloof ik, even apart opgeven bij je inboedelverzekering, en klaar ben je. Zorg wel dat je niet onderverzekerd bent, als er dan iets gebeurt kun je naar je geld fluiten.
Onderverzekerd is dus dat je voor 10.000 euro aan spullen hebt staan, en je bent verzekerd voor 5000 bijvoorbeeld. Als je dan aanspraak wilt maken op zeg, 500 euro, krijg je die ook niet.
Het enige wat je dus moet doen is je totale inboedel inschatten, inclusief een deel apparatuur, en dat opgeven bij je verzekeringsmaatschappij.

Vergeet 1 heel belangrijk aspect niet: Bij een groot aantal verzekeringsmaatschappijen geldt voor bepaalde steden dat er per schadegeval op audiovisuele apparatuur niet meer wordt uitgekeerd dan € 5000,-!!! Het is iets waar ik jaren geleden al mee te maken kreeg. :(

Het alternatief toendertijd was het afsluiten van een kostbaarheden verzekering. De hoogte van de premie heeft me doen besluiten dit niet te doen. Ik ben nu verzekerd via een assurantie 'makelaar' die ervoor gezorgd heeft dat m'n appartuur voor een redelijk lage premie verzekerd zijn, zonder de genoemde clausule.

Lees dus wel even de kleine lettertjes voordat je denkt goed verzekerd te zijn........ :stupid

Een ander belangrijk (in mijn geval) aspekt is dat verzekerings maatschappijen een dagwaarde uitkeren. Ze kijken hoe oud een apparaat is en hoeveel afschrijving er per jaar voor staat. Dit houdt in dat je MS20, Minimoog en oude Fender gitaren uit de 70's en 60's niets meer waard zijn voor de verzekering.

Die kan je dus niet simpel meeverzekeren in je inboedel.

Hoe wel te doen....dat weet ik ook nog niet.

Taxatie, en vervolgens verzekeren in een kostbaarhedenverzekering of inboedel. Welke precies, dat ligt aan de voorwaarden.

Belangrijk aan de taxatie: Er werd nog wel eens gezegd dat een inschatting door een muziekwinkel met datum en stempel goed genoeg zou zijn, persoonlijk twijfel ik daar nog wel een beetje aan.
Voor dingen als auto's bestaan er 'beedigd taxateurs' maar ik weet niet of die er ook bestaan voor muziekapparatuur.
Wellicht wel voor de betere Stradivariussen, maar wat is nu de richtprijs voor een MS-20... veel minder makkelijk objectief vast te stellen, omdat de marktwaarde daar gewoon fluctueert.

Wat je zegt klopt Hanz,

MAAAR:

Als je dan naar een "normale" verzekeringsmaatischappij stapt en een kostbaarhedenverzekering afsluit, dan ben je veel te duur uit. Althans, dat zijn mijn ervaringen met een aantal.

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

Zoals Jurgen en Mathijsblom al aangegeven hebben dekt je inboedel verzekering maar een klein bedrag.
Meestal is dit inderdaad 5.000,- voor je audio en visuele apparatuur. Daar zit dus ook je tv en stereo bij.. .
Dit betekent dat je met twee synths en een een fx-bakie er al tegenaan of overheen zit.
Kijk je papieren er maar eens op na (inboedelverzekering) of die van je ouders als je nog thuis woont en je hebt wat apparatuur staan. Ik denk dat 90% hier onverzekerd is zonder zich hier bewust van te zijn.

Bij je inboedel extra laten verzekeren is niet te betalen, dat heb ik al een keer aangevraagd.

Dus boys (and girls), ik zou dit eens checken. Kans is heel groot dat je onderverzekerd bent.
Wanneer je alleen bent en naar een verzekeringsmaatschappij toestapt zijnde premies gewoon niet te betalen.
We zijn relatief gezien toch een kleine groep. Gaan we echter met z'n allen naar een maatschappij toe dan kun
je zaken doen.

Natuurlijk is dit helemaal geen sexie onderwerp en laat je het liever op z'n beloop en komen er ondertussen weer wat apparaatjes bij.
't Is alleen lullig wanneer je dadelijk op een keer thuis komt en de boel blijkt afgefikt of gejat te zijn... . =(

grtz. Tom

Nou ik ben gewoon voor 10.000 euro extra verzekerd.
Alleen voor mijn muziekspullen en heb alles gewoon overal netjes foto's van en op het web geparkeerd.
Mijn verzekeringsnemer is gelukkig niet zo een azijpisser en deed niet moeiljk over bijverzekeren en stelde zelf voor om het dmv foto's te doen.
Dan kan een evt taxatie altijd nog na diefstal of brand.

Als je lid bent van de NTB kun je gebruik maken van hun collectieve "instrumenten/kostbaarheden" verzekering.
Scroll naar beneden om je jaarpremiebedrag te berekenen. B.V. 10.000 euro verzekeren kost 61,53 euro per jaar.
Komt natuurlijk ook nog de contributie bij maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover zoals juridisch advies (ze nemen gratis een contract voor je door b.v.), recht op subsidies enz. enz.

Of eh:confused: bedoel je met de kunstenbond de NTB Tom?

Hey Radiance,

Bedankt om daar even op te wijzen.

Blijkbaar hebben ze nu dus toch weer een verzekeraar gevonden die collectief wil verzekeren.
In dit geval is het dus opgelost!

Ik ben een aantal maanden geleden lid geworden van de Kunstenbond, juist voor die collectieve verzekering.
Helaas op het moment dat ik net lid was geworden, was de verzekeraar waar ze die deal mee hadden gestopt!
Ben toen weer lid af geworden.

En nu, ga ik weer lid worden.:D

grtz. Tom

p.s. Heb binnenkort ook een selfmade SSL en 1176.... .:)

Toen ik nog veel kostbare gear had staan had ik een 'dubbele' inboedelverzekering, één algemeen, en één voor audiovisuele spullen. Wat betreft taxatie is het volgens mij simpel: jij bepaalt de waarde van de apparatuur, en betaald de bijbehorende premie. Wil je een MS-20 voor 1500 euro laten verzekeren dan kan dat, maar de bijbehorende premie is erg hoog vergeleken met algemene spullen. Mijn verzekering (is een jaar of acht geleden) kostte bijna 60 gulden per maand, 30 gulden algemeen, 30 gulden voor 10000 gulden aan audiovisueel.

Ik heb één keer gebruik moeten maken van de verzekering, en er werd geen woord gerept over dagwaarde. Ik kreeg 'gewoon' de door mij opgegeven waarde uitgekeerd, minus het eigen risico (300 gulden geloof ik). Bij twijfel zetten ze een schade-expert in, die vervolgens moet 'beoordelen' of je de boel niet belazerd. Bij mij ging dat heel soepel.

Wat heb je aan dit verhaal? Niet zoveel denk ik! :kimono:

Laat je gewoon goed voorlichten bij twee of drie assurantieadviseurs, en kies dan iets met goede naamsbekendheid.

tja, ik moet zelf hier ook nog voor zorgen maar blijkbaar ben ik dus niet de enige... :D

en nog even over op zeikmode (sorry Mono, maar dat krijg je als je voor een verzekeraar werkt) :

Origineel geplaatst door mono-poly

Mijn verzekeringsnemer is gelukkig niet zo een azijpisser en deed niet moeiljk over bijverzekeren en stelde zelf voor om het dmv foto's te doen.

de verzekeringnemer dat ben je dus zelf..... De andere partij is de verzekeraar.
[/zeikmode]

Op mijn verzoek is er een mannetje van de verzekering bij mij langs geweest om eens poolshoogte te nemen. Hij heeft voor de recentere apparatuur een aanvullende audiviueel verzekering voogesteld en, hoe het nu precies zat weet ik niet meer, maar, voor de oudere rommel (Juno106, AX73 en wat nog meer waar de dagwaarde 25 eurocent van is) hadden ze een speciale verzekering waar bijvoorbeeld ook sieraden enzovoort onder vallen.

Waar ik me zorgen om moet maken is dat ik, na wat voor voorval dan ook, moet kunnen bewijzen wat ik mijn bezit heb (of had;) ).

Verder heb ik alle vertrouwen in mijn ons-kent-ons verzekering. Toen ik in Spanje in 1 knippering van mijn ogen 90 euro armer was dankzij 2 zigeunervrouwen (werkelijk waar, magisch wat die mensen kunnen!) kreeg ik dankzij een simpel pinbonnetje en een proces verbaal waar geen donder van klopte gewoon 100 euro op mijn rekening gestort.

Wat de prijs van de aanvullende verzekeringen betreft is het het verzuimen er van het risico niet waard. Heb inmiddels het laatste polisblad er bij gepakt en voor minder dan 5 euro ben ik verzekerd voor 2500 euro aan lijfsieraden, 14000 euro aan audiovisuele apparatuur en 12500 euro aan andere kostbare zaken (pakketkorting meegerekend voor een pakket van WA+ autoverzekering met schade-inzittendebladiebla, inboedel, W.A. en doorlopende reisverzekering)

Origineel geplaatst door RpW
tja, ik moet zelf hier ook nog voor zorgen maar blijkbaar ben ik dus niet de enige... :D

en nog even over op zeikmode (sorry Mono, maar dat krijg je als je voor een verzekeraar werkt) :

de verzekeringnemer dat ben je dus zelf..... De andere partij is de verzekeraar.
[/zeikmode]

Je heb helemaal gelijk.
Maar ik geloof dat mijn verhaal wel duidelijk was.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
Je heb helemaal geleik.
Maar ik geloof dat mijn verhaal wel duidelijk was.

:okdan:

Mijn ouders hebben een inboelverzekering welke altijd aangepast wordt of zo? Je kan niet onderverzekerd raken ofzoiets.
Gaat automatisch. Weet ook niet hoe het werkt. Geen idee wat ik vergoed krijg als alles verloren gaat, maar ik maak me er eerlijk gezegd niet druk over. Ook voor live optredens. Geen idee of ik dan iets terug krijg. Alle beetjes mooi meegenomen, maar anders pech.

Ik zit bij de Rotterdam verzekeringen (of iets wat daar oplijkt). M`n studio is verzekert voor een bedrag van 15000 eu en daar betaal ik incl. de inboedel verzekering iets van volgens mij 45 eu per 3 maanden voor, zal ff uitzoeken hoeveel precies.

Origineel geplaatst door sander
Mijn ouders hebben een inboelverzekering welke altijd aangepast wordt of zo? Je kan niet onderverzekerd raken ofzoiets.
Gaat automatisch. Weet ook niet hoe het werkt. Geen idee wat ik vergoed krijg als alles verloren gaat, maar ik maak me er eerlijk gezegd niet druk over. Ook voor live optredens. Geen idee of ik dan iets terug krijg. Alle beetjes mooi meegenomen, maar anders pech.

ja deze heb ik nu ook. Ik had eerst een losse verzekering en daar betaalde ik 7,50 gulden per 1000 gulden verzekerd bedrag. Dat kostte me toen klauwen vol geld.
Nu heb ik er dus 1 waarbij het gewoon bij de inboedel in zit en wordt ook automatisch geindexeerd.
welke is het ? tja ben ik ff kwijt, ik zoek het uit en zal de voorwaarden ook ff checken of er geen nare kleine lettertjes instaan.

aanvulling : Stad Rotterdam Verzekeringen. (Fortis)

Laatst gewijzigd:
Back